Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Samsung Omnia W - ny Windows Phone

Samsung Omnia W - ny Windows Phone

Samsung er klar med deres første Windows Phone med Mango-versionen.

Samsungs første mobil med det nye Windows Phone 7.5 Mango bliver Omnia W.

Omnia W er en viderudvikling af den ét år gamle Omnia 7, og den nye version er blevet både mindre og hurtigere. Den har en 3,7 tommer Super AMOLED-skærm.

Med den nye Windows Phone-version er både menu og ordbog i mobilen dansk.

Omnia W har fået en 1,4 GHz processor og en download-hastighed på 14 m/s. Omnia W fungerer desuden som bærbart bredbåndsmodem, så du kan dele WiFi-forbindelsen mellem flere enheder.

Microsofts nye styresystem-version, Windows Phone Mango, har fået over 500 nye funktioner, og Omnia W kan blandt andet sende krypterede e-mails, ligesom der er integreret Microsoft Office, så man blandt andet kan åbne, skrive og redigere dokumenter i Word, Excel og Powerpoint.

Læs Mobilsiden.dks første indtryk af Windows Phone Mango.
Samsung Omnia W kommer til Danmark til november, til en startpris på 2.600 kroner.

Specifikationer:

  • 3,7 tommer stor Super AMOLED skærm (800x480 pixels)
  • Operativsystemet Windows Phone 7.5 (Mango)
  • Single-Core processor på 1,4 gigahertz 
  • Adgang til filer på det interne netværk via AllShare via DLNS 
  • Udstyret med nyhedsapplikationen Now v2.0 
  • Xbox live
  • Videosamtale
  • GPS 
  • Otte gigabyte hukommelse
  • WiFi 802.11b/g/n
  • Bluetooth 2.1 
  • USB 2.0 
  • 1500 mAh batteri 
  • Mål: 115, 9 x 58,8 x 10,9 mm.
  • Vægt: 115,3 gram
  • Mobilt bredbånd med mulighed for HSPA + 900/2100 op til 14,4 megabit per sekund
  • EDGE/GPRS 850/900/1800/1900
  • Fem megapixels kamera med autofokus og LED-blitz

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Kim T 27-09-2011 15:35:31

Hej mobilsiden, kan vi få et link til samsungs pressemedelelse hvori alt det her står. Får jeg får desværre ikke noget ud af samsung.com/dk/news
På forhånd tak

0 0
Peter 27-09-2011 13:43:16

Thomas du ved til syneladende ikke så meget om WP7 eller strategien.

Det er jo netop meningen at IKKE alle WP7 telefoner skal være med "prangende hardware" altid. Det er meningen af mange WP7 telefoner også skal kunne ersatte de lidt mindre modeller på markedet. Den her er et godt eksempel på en telefon der pga ikke "prangende hardware" kan konkurrere rigtig godt på prisen.

Desuden burde du vide at der ikke er SD kort i nogen af de WP7 telefoner der udkommer. Hvis man vil have mere hukommelse, så skal man tage en anden model med mere i fra start fx 16GB. Der skal nok komme en med dette også fra Samsung, ligesom der bl.a. også gjorde med Samsung Omnia 7.

0 0
Kim T 27-09-2011 15:51:01

Jeg kan tilføje at med en WP7, efter Atea Expo messen sidste uge, at man får 25gb gratis plads i skyen, så man kan synce sin data gratis, hvis man en dag får stjålet sin telefon. Dog er det ikke på kontakter/kalender/mail osv. Men musik og billeder/andre filer kun.

0 0
Michael Minh Phan 27-09-2011 23:08:05

De vil give kunder uendeligt plads i deres sky, dog kun til billeder og dokumenter! :)

0 0
Thomas 27-09-2011 15:18:15

Måske ved jeg mere end du tror :-) Denne telefon vil stå i direkte konkurrence med f.eks. nokia 701, som efter hvad jeg kan snuse mig frem til bliver billigere. Vi ved f.eks at alle office programmerne komme til Belle, og at der pt er dobbelt så mange apps til symbian som til WP? Hvorfor vælge WP?

0 0
Peter 28-09-2011 10:16:37

Jeg synes ikke man bør sammenligne Belle med WP7. Har du prøvet WP7? Jeg har haft 3 WP7 telefoner samt 2 Nokia telefoner med Symbian Anna, samt set de forskellige videoer på nettet af Belle. Og må sige jeg er ikke imponeret af Belle. Det virker på mange måder gammeldags, langsomt og besværligt.

Jeg ved godt de har forbedret det lidt, de har fået implementeret rullegardinet i toppen samt at man kan flytte rundt på widgets som man vil etc. men det er jo ting man altid har kunnet i fx Android. Det er ikke nogen nytænkning bag, det er bare kopieret.

WP7 er derimod helt anderledes bygget op, og UIet er bare meget mere tiltalende og let at bruge i dagligdagen. Det er flydende, hurtigt og utrolig brugervenligt. Ingen af disse ting kan jeg sige om Symbian, om det så er Anna eller Belle eller en tredje version. Symbian forbliver Symbian om de så forbedre det lidt hen af vejen så er det stadig bare at bygge videre på noget gammelt og det mærker man/ses af den kritiske bruger.

Da det er Microsoft der står bag WP7 og Office så er det naturligt at Office programmer altid er inkluderet i WP7 telefonerne - og her virker de forskellige office programmer altså bedre end hvad man har set i Symbian.

Det er muligt der er flere apps til Symbian lige pt. Men hvordan er kvaliteten så? Jeg har set og testet rigtig mange Symbian apps og må sige at de altså ikke når samme kvalitet som på en WP7 telefon.

0 0
Thomas 28-09-2011 15:54:10

Jeg kunne jo spørge dig om du har prøvet Belle, på en 1 gigahertz telefon? Tror ikke det kommer til at stå tilbage for nogen på hastigheden. Ja jeg har prøvet WP7 dog er det ved at være et stykke tid siden, og det er helt sikkert blevet bedre, men jeg har aldrig været vild med de overordnede linjer. Om Belle har kopieret Android,ja måske men Android har jo nuppe det fra Meamo:-) og nu når vi taler kopier så må man jo sige at Multiaskting oversigten i WP er en kopi af Symbian 3. Det er de officielle MS office programmer som kommer til Belle, udgivet af Ms selv, jeg taler ikke om quick office eller noget i den retning. Men enhver sin smag.. :-9

0 0
Peter 29-09-2011 11:38:52

Uanset hvor mange opdateringer der kommer ovenpå Symbian, så forbliver det stadig blot Symbian, og om det så er en 1GHz eller 1.5Ghz processor bag så ændre det ikke noget for mit vedkommende. Det vil stadig virke gammeldags, langsomt og besværligt i brug. Det er hele måden Symbian er opbygget som er forældet.

Det er lidt ligesom det her eksempel. Du kan opdatere med nok så mange opdateringer i Windows XP, og installere nok så mange små tweaks og temaer. Det bliver aldrig helt som det nyere Windows 7. Så hellere bare tage det nyere Windows 7 med det samme!

Men enig, hver sin smag.

0 0
Svend Ole Nielsen 28-09-2011 01:36:38

OG der findes uendelig mange flere apps til Iphone så hvorfor vælge Belle ?

0 0
Thomas 28-09-2011 09:58:32

Ja, vi kan blive ved :-) Men som det ser ud lige nu mht. pris på en iPhone så er de vel ikke i direkte konkurrence. Men det kan jo være at der er en billig iPhone på vej. Havde forøvrigt lige en N9 i hånden igår, hvis det lykkedes at på Android apps på den, som meget tyder på, så er den helt klart mit første valg. Faktisk findes der allerede rigtig mange apps, men de ligger bare spredt rundt på nettet og man vil mangle lokale danske apps så som bank, festival osv. Så en åbning for Android apps ville være godt Nu tyder alt jo på at Samsung hopper på Meego platformen, ( sikkert med en bada UI) så det bliver spændende :-).

0 0
gielsgaard 27-09-2011 14:21:06

man kan da sagtens sætte 16Gb i en Trophy ,garantien ryger men man kan .

0 0
Peter 28-09-2011 09:57:54

Jaja man kan jo modificere alt hvis man vil. Men lad os nu hold os til de officielle/normale ting. Desuden er det her ikke en HTC men en Samsung, de er bygget op på forskellige måder. Samsung bruger en hurtigere type hukommelse som sidder direkte på printet, hvor HTC bruger de lidt mere gammeldags/samt lidt langsommere SD kort indeni telefonen.

0 0
Thomas 27-09-2011 09:52:24

Det er jo heller ikke noget specielt prangende Hardware du får, 8 GB hukommelse, håber da i det mindste at der er plads til et SD kort. Det bliver spændende at se hvor godt WP er blevet, hvis jeg laver en sammenligning med Symbian Belle, basseret på hvad jeg har læst, er jeg da ikke overbevist om at jeg vil vælge WP. Men det må tiden jo vise.. :-)

0 0
Jeppe Andersen 26-09-2011 12:37:53

Hvis ikke snart Nokia kommer med noget hopper jeg på denne :)

0 0
26-09-2011 18:07:10

Hvis jeg ventede på at få en Nokia WP så ville jeg nok være tålmodig. Nokia kan ikke tåle at fejle meget mere så alt logik siger at den skal blive god... ikke at Nokia altid følger logik.

Hvis WP smartphones kommer i det prislege fra starten af så kunne det være at man skulle prøve en som sekundær telefon

0 0
blackknightdk 26-09-2011 23:07:31

Den bliver hurtigt din primære det styre system er så hurtigt og fedt at man tror det er løgn.

0 0
Bo Andersen 26-09-2011 16:37:36

Enig!

0 0
Allan 26-09-2011 13:14:06

Læste lige andetsteds, at det kraftigt forventes, at Nokia lancerer deres Windows Phone på deres event i London den 26-27 oktober

0 0
labodilsen 26-09-2011 12:27:29

det lader godt nok til at være en rimelig fornuftig og helstøbt WP7 mobil. og prisen er yderst rimelig.

0 0
Allan 26-09-2011 11:41:27

Nu skal Nokia til at skynde sig med at få deres første Windows Phone på markedet, ellers kan man jo blive nødt til at købe denne Samsung model... :-|

0 0
Peder Alipio Thurøe 26-09-2011 15:27:58

Kom så Nokia,så er det nu!!!

0 0
Allan 26-09-2011 16:15:18

Og hvis nu Nokia kan holde samme pris (eller lavere) så bliver det rigtigt interessant... ;-)

0 0
Morten 26-09-2011 11:33:38

2600 kr, for en helt ny telefon som er dobbel så god, som den gamle Omina 7 og den gamle kører jo fyldende, har den selv.

0 0
Thomas 26-09-2011 13:20:35

Det må man sige - det virker godt nok billigt.

Men hvor stammer de 2.600 kr. fra? Beep siger 2.800 kr., men de har heller ingen kilde på deres tal.

0 0
May Frederiksen 26-09-2011 15:23:49

Hej Thomas, prisen kommer fra Samsungs officielle pressemeddelelse.
Mvh. May, mobilsiden.dk

0 0
Thomas 26-09-2011 15:45:22

Super - det er jo dejligt at høre!

Tak for svaret.

0 0
David 26-09-2011 16:03:15

- Med en download hastighed på hele 14 meter i sekundet!:)

0 0
Per 26-09-2011 19:29:16

haha.. now i get it..

Omnia W har fået en 1,4 GHz processor og en download-hastighed på 14 m/s.

0 0
Morten 26-09-2011 13:46:39

ja, det er lidt underligt, at de kommer med de priser... gid de havde en kilde.

0 0