Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Samsung præsenterer ny topmodel med Tizen til august

Samsung præsenterer ny topmodel med Tizen til august

Samsung har afsløret, at de kommer med endnu en topmodel til august. Den nye enhed kommer med Tizen og ikke Android.

Samsung, der er den største producent af smartphones med Androidsystemet, har planer om at præsentere endnu en topmodel, allerede til august, men denne gang med Tizen, som styresystem.

Tizen er en såkaldt open-source platform, og fungerer som telefonens styresystem.

Det er Samsung selv, der i et interview med Bloomberg har afsløret, at de præsenterer en ny top-model til august.

 - “The Tizen phone will be out in August or September, and this will be in the high-end category,” siger Lee Young Hee, executive vice president for Samsung Mobile. “The device will be the best product equipped with the best specifications.”

Det har længe været kendt, at Samsung arbejdede med Tizen, men det var forventet, at systemet var henvendt til mellemklasse-enheder, mens Android skulle være motoren på de store modeller.

Kilde: Bloomberg

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

TF 20-03-2013 01:03:35

Er open source eller lukket er det da altid godt med mere at vælge imellem så hatten af for samsung for at turde prøve nået nyt.

0 0
Robert 18-03-2013 17:38:35

Open source ligesom Android eller hvad? Nå nej det er jo et lukket system.

Men når Tizen har opbygget sig en app store på et par 100k apps så skal jeg da glædeligt teste deres system.

0 0
18-03-2013 21:00:39

Lukket ? Hvor har du dog den ide fra ?

0 0
hellas7 18-03-2013 23:09:41

Min Nexus kom som standard med Chrome, Google Music, særskilt Gmail-app, Google Reader, Google Currents, En Google-søg app, en Stemmesøgning-app, Google+, Google+ messenger, Youtube m.fl.

Derudover er Google Play (inspireret af AppStore) kun tilgængelig eksklusivt til Android-enheder med re-downloads til dem, der køber endnu en android.

Der er en Google søgemaskine øverst på hver eneste hjemmeskærm, der er direkte adgang til Google Nu som man ikke kan fjerne.

Jeg kunne blive ved med at nævne eksempler. Sammenlignet med iOS er Android (langt) MERE åbent, men bestemt stadig et lukket system.

0 0
19-03-2013 09:33:19

Okay, så præinstallerede apps gør der lukket? Og hvilke OS skulle ellers gøre brug af Google play? Jeg har ingen søge bar på min mobil og Google nu kan deaktivere... Og bare det at du kan bruge det kvit og frit på ens Kina skrammel viser vel at det er åbent

0 0
Kim 19-03-2013 10:03:44

TiZen er jo f.eks. oplagt til at gøre brug af Google Play...

0 0
Peter Frederiksen 19-03-2013 11:46:10

@Kim
Næppe...

Det bliver nok Samsung Apps, som har opbygget et App udvalg på 240.000 apps+ (6/2012)

0 0
Kim 19-03-2013 12:03:21

Stadigt oplagt. At Samsung så vil lave sit eget "open-source" lukkede system, det er jo op til dem.

0 0
hellas7 19-03-2013 11:01:21

Det kunne være TiZen, det kunne være BB10, Det kunne være Symbian...

Og ja når Google's egne tjenester er præ- installeret frem for konkurrenternes tjenester er det bestemt ikke så åbent som Google siger/sagde i 2008

0 0
20-03-2013 16:09:44

Du kan da sagtens få android uden. Så får du bare ikke adgang til Google play.

0 0
Kim 18-03-2013 18:12:24

Der vil altid være plads til lastmovers...

0 0