Samsung reklamerer flittigt for Pepsi
I senere tid har kritiske øjne hvilet på Samsung. Der var mistanke om det smarte TV lyttede til dine private samtaler i eget hjem. Hertil forsikrer Samsung at dette ikke er tilfældet, men helt uforstyrret skal TV-ejerne ikke være.
En teknisk fejl forårsagede nemlig en ufrivillig indlæggelse til reklamer, selv når der ikke burde være nogen.
I Australien oplevede Samsung-ejende fjernsyn en kontinuerlig afbrydelse hvert 20.-30. minut i form af reklamer – selvom de streamede underholdning gennem Samsungs egen Smart TV-platform.
Læs også: Philips klar med anden generations Android TV i 2015
Når store vendepunkter og hemmeligheder stod til at blive afsløret i filmen, blev skærmen pludseligt bedækket af sorte klæder der ville overgå til et banner med tørstlokkende Pepsi-reklamer.
Fejlen som kun har ramt Australien skyldtes en nylig software-opdatering der ikke var bestemt for det australske marked, og derfor ikke spillede sammen med Tv’erne. Lignende episoder er hændt for den koreanske tech-gigant, eftersom Yahoo sneg sig ind og afbrød seere tilbage i januar.