Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Samsung: Så vilde bliver skærmene i fremtiden

Samsung: Så vilde bliver skærmene i fremtiden

Samsungs årlige event Analyst Day har givet et lille prej om fremtidens skærme på koreanernes smartdevices.

På anden dagen af Samsungs årlige Analyst Day, fik vi et lille prej om, hvordan fremtidens skærme ser ud fra den koreanske mobilproducent, skriver AndroidGuys.

I en ikke så fjern fremtid vil vi formentlig se skærme fra Samsung med en opløsning på 2560x1440, og ser vi endnu længere ind i fremtiden, vil det ikke være usandsynligt, at opløsningen på smartphones vil nærme sig 3840x2160 UHD eller 4K.

Men i den nærmeste fremtid, der angiveligt er omkring 2014, vil vi efter alt at dømme se skærme på 2560x1440 med en pixeltæthed på 560 ppi(pixel per tomme), hvilket vil svare til en 5,2 tommer skærm med 78 procent flere pixels end en LG G2.

Det er dog Samsungs intention at nå 3840x2160 4K omkring 2015.

Kilde: AndroidGuys

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

BE 14-11-2013 15:26:15

Der er andre områder der burde satses mere på end lige disse pixler pr. tomme.

Angående TV og fladskærme, har vi endnu ikke fået fuld HD ved Tv-udsendelser, så hvorfor allerede begynde på 4K.

På nuværende tidspunkt sendes der i enten 720 eller max. 1080i, hvor det lille i betyder billedet dannes "interlaced" altså ligesom ved de gamle billedrørs TV, først linje 1,3,5,7 osv. hvorefter linje 2,4,6, 8 osv., altså højst 50 helbilleder i sekundet, hvor ful-HD er 100 helbilleder i 1920 X 1080 pixels opløsning.

Hverken DVD eller Blueray kan levere dette i dag, så hvorfor dog 4K overhovedet.

Derimod kunne man med fordel sigte langt bedre mod bedre batterier, og det seneste der muligvis vil give flere forbedringer er et materiale der hedder "grafene" der giver kortere opladningstiden, og langt bedre tæthed som giver langt bedre batteritider og samtidig vejer ganske lidt.

0 0
TF 14-11-2013 19:17:09

Rigtig godt skrevet BE

0 0
14-11-2013 16:29:19

Det ene udelukker vel ikke det andet? Og nu er samsung jo en skærm producent, så det ville sq da være mærkeligt at de pludselig forskede i helt andre baner....

0 0
Søren 14-11-2013 11:51:21

Det er relevant fordi at vi kommer til at bruge vores smartphones til flere og flere ting som f.eks Smartphone Virtual Reality og spil streaming som både Valve, Nvidia og Sony arbejder på.
Så jo større kanvas jo flere og bedre muligheder.

Video om Smartphone Virtual Reality:
http://www.youtube.com/watch?v=wg0x_d7jvZE

0 0
Ole 07-11-2013 14:16:22

Ser frem til WQHD på Amoled, Samsungs nuværende FHD pentile opbygning på S4 er pixeleret hvis man feks er nærsynet og godt kan lide at have skærmen rigtig tæt på. Endnu tydeligere på Note3. Det er ikke tilfældet på LCD skærme fra HTC, SONY og LG med FHD RGB. Foretrækker Amoled pga mindre flimmer og bedre betragningsvinkler. Men UHD er da total overkill på så små skærme! Spændt på om de højere ppi tal får indvirkning på strømforbruget, der er i langt højere grad brug for et gennembrud indenfor mobil batteri teknologien!

0 0
labodilsen 07-11-2013 14:15:57

Men hvorfor?.. som jeg har forstået det, så kan vores øjne ikke skelne mere en den ppi som skærmene i dag har (fullhd på ca. 5"). hvorfor så lave opløsningen endnu højere?..

Ville det ikke være bedre at bruge tiden, og pengene på at forbedre andre aspekter af mobilen, som f.eks. bedre højtalere og lyd, bedre kameraer i mindre pakker, bedre billede stabilisering i video, o.s.v.

En opløsning højere end FullHD kommer meget langt nede på min liste over punkter jeg ønsker en mobil har af funktioner.

0 0
David 13-11-2013 22:12:45

Fordi man kan ;) og nu er det jo ikke sådan at det ene udelukker det andet :)

0 0
Pedro 07-11-2013 16:47:42

Hørt og helt enig!

0 0
hellas7 13-11-2013 22:12:16

og selve skærmkvaliteten - farvegengivelsen, lyset osv. kan jo stadig sagtens forbedres.

Jeg har forstået det som at sammenligne høje skærmopløsninger med megapixelræset, som htc og andre heldigvis satte en stopper for.

0 0
14-11-2013 07:36:24

Ja det gjorde de bare ikke særligt effektivt, da one ikke tager specielt gode billeder...

0 0