Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Samsung skal levere den næste Nexus telefon - med Android 5.0?

Samsung skal levere den næste Nexus telefon - med Android 5.0?

Det ser nu ud til at Samsung endnu engang har fået muligheden for at levere den næste Google Nexus telefon.

Samsung har vundet flere priser i år, blandt andet årets producent og årets smartphone med deres Galaxy S II. Nu ser det ud til at de har vundet endnu en, retten til at producere endnu en Nexus telefon.

Den næste Nexus telefon vil være den fjerde i rækken og den tredje fra Samsung. Tidligere lanceringer har ud over at byde på en ny enhed, også budt på en ny Android version.

Der er derfor også stor chance for at dette er tilfælde igen, og at den næste Nexus vil komme med den næste Android version i rækken. Indtil videre går den under navnet Jelly Bean, og ifølge rygterne med versionsnummer 5.0.

Ifølge mobileusers.com, er det blandt andet Samsungs innovation der fører dem til den næste Nexus telefon.

- ”Siden Samsung er blevet den største producent af Android telefoner, vil Google fortsætte med at have dem til at udvikle den næste generation Nexus modeller. Samsung har evnen til at innovere på Android platformen og evnen til at kontrollere forsyningen af nøglekomponenter.”

Historien melder ikke noget om en officiel udtalelse fra Samsung.

Hvad mener du, er det realistisk at Samsung skal levere endnu en Nexus enhed?

Læs mere:
- Galaxy Nexus - Bedste Android (Mobiltest)

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

David 27-04-2012 09:35:35

Hvorfor er det kun næsten en Nexus telefon?

0 0
Jacob Smidt 27-04-2012 14:13:44

Det er en tastefejl vi ikke har været opmærksom på, tak for det David :)

0 0
Ole Christensen 26-04-2012 10:45:46

Der er p.t. ingen der ligger over eller på højde med Samsung når det kommer til innovation og kvalitet.
Håber dog den næste Google-mobil bliver lavet i en lidt mere eksklusiv udgave end set hidtil.
Gerne med body lavet i aluminium, keramik ect.

0 0
Rena 26-04-2012 11:53:02

Enig.
Havde en HTC Desire HD før jeg købte en Samsung Galaxy Nexus og min Desire HD havde ramt ind i mit metal Kabinet (Pc) mange gang, være på gulv etc og der ingen skramme.

Først gang min Nexus mødet gulve på mit arbejde flækket 3 af de 4 sider og da den mødt mit metal kabinet gik et stykke af telfon.

0 0
TF 26-04-2012 11:34:02

Kunne du ikke lige uddybe hvor du mener de er så meget mere innovative og bedre i kvalitet end deres konkurrenter ?

0 0
Cebastian 26-04-2012 11:41:14

Skærmteknologi, processor, brugerflade, S-Pen, reklame og bred udvalg af andet stykke hardware.

Det er lige i mine tanker. HTC for eksempel er ikke med i den vogn. Og som artiklen nævner, Samsung er ledende Android-sælger -> brand-awareness + Ren Google = mere win for Google.

LG er heller ikke helt med på software fronten, og jeg er slet ikke imponeret af Motorola - både på hardware og software.

.. Er der nogen som er bedre end Samsung lige pt? Sådan som en god satsning for Google? :) Hvad tænker du?

0 0
TF 26-04-2012 12:12:39

Jeg "tænker" intet om det, jeg ville bare gerne have uddybet lidt :)

Men siden du nu remser op kan jeg da lige smide min holdning til dine samsung fordele:

Skærmteknologi: enig i de har fat i nået godt der.

Processor: der er de da ikke foran eller bedre en konkurrenterne.

Brugerflade: er vel en smagssag helt og holdent og rent personligt syntes jeg ikke de er foran eller bedre der.

S-pen: man kan få en pen til alle mobiler med touchskærm og min personlige holdning er den er overflødig og ikke ligegyldig..

Reklame: set i lyset af deres sidste med en sviner til konkurrenter som eneste indhold, er der vist ingen point at hente der :(

Og til sidst kan man vel nævne at htc har et lige så bredt udvalg som samsung.

0 0
Dan 27-04-2012 09:04:22

De fleste af de processorer du ser i mobiltelefonerne bliver produceret af Samsung.

0 0
Cebastian 26-04-2012 18:35:42

Men mit stærkeste argument er vel; de er stærkest på Android-markedet. Og det ser ud til at fortsætte lidt endnu :)

0 0
Cebastian 26-04-2012 18:34:28

Deres processor er da den mest effektive på markedet (; Brugerflade har du ret i, det er vel en smagssag. Men S Penen? De har bragt en stylus tilbage, og den er rigtig effektiv og god at bruge. Ingen andre er jo kommet med sådan en, det synes jeg trækker point, da de prøver noget nyt - igen.
Med hensyn til reklamer, mener jeg den position de er i. De er anti-Apple, og det tror jeg godt Google synes lidt om - det er latså ikke noget som er kvalitet og genialt, men folk kan jo godt li at de driller hinanden :)

0 0
Peter Frederiksen 27-04-2012 09:26:20

Der ligger også en teknologi i S pen'en

http://www.youtube.com/watch?v=8kuQvaNwCT4

0 0
Kim 26-04-2012 19:19:57

Brugergrænsefladen er vel ligegyldig i forhold til Nexus-serien?

Jeg tror Google vil sende den i Motorolas retning hurtigst muligt. Om det er ved den næste version, eller senere, det er ikke til at sige.
Men Google har jo for nyligt fortalt om planerne med Motorola, og at de er at gå "iPhone vejen".

0 0
René Østergaard 26-04-2012 16:26:48

Er ikke enig med at Samsung ikke er foran på brugerfladen, er godt med på at udseende er en smags sag men når det er sagt på mener jeg de er langt foran på performance, har en ven der har en GS2 og der er aldrig lag, men syntes altid HTC telefoner køre mere hakkende, ikke direkte lag men bare ikke så flydende som TouchWiz fra Samsung

0 0