Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Samsung: Vi kan ikke mætte markedet med Galaxy S III

Samsung: Vi kan ikke mætte markedet med Galaxy S III

Samsung vælter sig i succes med Galaxy S III. Efterspørgslen er så stor, at den ventede smartphone kan blive svær at få fat på.

Lanceringen af Samsung Galaxy S III i London. (Foto: Mobilsiden.dk).
Lanceringen af Samsung Galaxy S III i London. (Foto: Mobilsiden.dk).
Foto: Mobilsiden.dk

Dårligt humør skal man kigge langt efter hos Samsung i disse dage. Præcis som vejret, er stemningen helt i top, i den danske Samsung-lejr.

Årsagen er Samsung Galaxy S III der når butikkerne i Danmark tirsdag den 29. maj.

 - ”Vi har oplevet forhåndsbestillinger fra forhandlere og operatører i et omfang, vi aldrig har set før. Det er så mange enheder, at hvis det hele går hen og bliver til slutkunde-salg, så er jeg en RIGTIG glad mand. Der er fanme bestilt mange,” fortæller Jens Arvad, salgschef for den danske telecom afdeling i Samsung til Mobilsiden.dk.

Konkrete tal vil Samsung ikke oplyse, kun henvise til, at kundernes forhånds-signups på produktet hos teleselskaberne er langt mere, end hvad der sælges af Galaxy S II på flere uger.

Samsung Galaxy S III. (Foto: Mobilsiden.dk).
Samsung Galaxy S III. (Foto: Mobilsiden.dk).
Foto: Mobilsiden.dk

Leveringsproblemer i vente

Samsung kan ende med at blive kvalt i deres egen succes, da hele verden efterspørger Galaxy S III, mens fabrikken allerede kører på fuld kapacitet.

- ”Vi kan ikke mætte efterspørgslen. Forsyningerne er allerede nu presset og der kommer til at gå to til tre uger, inden vi forventer at kunne følge med. Markedet lige nu virker umætteligt,” slutter Jens Arvad.

Hvis man vil være blandt de første i landet med en Galaxy S III, vil det derfor være klogt, at stå klar ved den lokale teleforretning tirsdag morgen, lyder det fra Samsung. 

Galaxy S III lander snart til test på Mobilsiden.dk. Mens du venter, kan du se vores store forhåndsgennemgang af produktet.

Dagsprisen på S III er ifølge Mobilpriser.dk omkring 4.700 kroner uden abonnement.


Læs også:
Flere artikler om Samsung Galaxy S III

Galaxy S III ved præsentationen i London

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Benjamin Jensen 29-05-2012 00:22:58

Som sælger har jeg godt nok set de vendinger som der bliver anvendt her. Til sidst bliver man træt af, at der skal bruges bandeord og himmelråbende retorik for at booste et salg.

Når de ikke vil ud med antallet, så bliver jeg altid mistænksom. I 9 ud af 10 tilfælde bygger det på en løgn for at booste et måske svigtende salg. Uanset hvad, kommer sådan nogle udtalelser kun, fordi de vil have folk til at bestille den nu.

Nu har vi jo ligesom set Apple lave PR stunts i mange år med stort held. Forskellen er dog, at ved iPhone 4S nævnte de hvor mange bestillinger der var blevet lagt på deres website. De nævnte også i den forbindelse salgtallene for iPhone 4.

0 0
beikes 24-05-2012 22:06:06

Specielt hvis man samtidig kan lide designet..

Nu har jeg leget med min Moto Razr Maxx hele dagen, og jeg gik fra en Samsung GsII, og det føles som et spring af dimensioner, selv om specs er nogenlunde identiske. ALT er bare SÅ meget mere lækker på Razr'eren.

0 0
beikes 24-05-2012 08:41:07

Jeg står helt af på sådan noget, og det gør at jeg bestemt IKKE skal have en sgIII. Jeg sidder til gengæld og venter på min Razr Maxx, der gerne skulle komme ind af døren i dag eller imorgen. Jeg forstår ikke hypen over en enhed, der tilsyneladende ikke ligefrem revolutionerer

0 0
24-05-2012 23:46:55

Revolutionerende, tjah. Den smider alt andet på porten mere eller mindre, rent performance mæssigt. Derudover indeholder den en masse features som ingen andre mobiler har.

0 0
Kim 25-05-2012 07:33:16

Hvilke features tænker du på?

Personligt kan jeg ikke huske hvornår jeg sidst har skrevet en sms, og er blevet enig med mig selv om at den blev for lang, så jeg hellere ville ringe - sådan blev en af de nye features præsenteret. Naturligvis rart at have en gadget der kan alt muligt, men hvis det er praktisk ubrugeligt, så gider jeg personligt ikke smide alt for mange dukater ekstra efter det ;)

0 0
26-05-2012 00:43:18

Alt hvad der sparer klik er godt, og må bestemt sige at jeg selv ser den som en smart feature. Af og tilhar man skrevet frem og tilbage med en eller anden, og vælger så at ringe i stedet.

Men nu er der jo også en del andre features. Men hvis du syntes at det alt sammen er ubrugeligt, så fri mig vel, vi lever jo i et frit land ;D

0 0
tewic 24-05-2012 21:33:21

Den revolutionerer ikke, det er vi enige i.

Men for personer der vil skifte deres sidste generations topmodel, med en fra den nyeste generation. Så er det meget svært at komme uden om SGSIII der med sine specs er det ypperste på (vej på) markedet lige nu.

0 0
Kim 24-05-2012 22:07:32

Tjaa... Noten får samme specs, så kan du få en for lille tablet i samme serie, der eller er magen til.
Og såååå fantastiske (enestående) er sprcsne jo heller ikke.

0 0
BallonPedro 24-05-2012 08:29:57

Sidder og klapper i mine små tykke hænder :-)

Det er dejligt at se at der er sådan en hype og efterspørgsel på en mobil som man ellers kun oplever hos Apple.
Har intet imod Apple, det kan bare godt være lidt for meget nogle gange.

Har ikke selv bestilt den da designet skuffer i forhold til SGS2 synes jeg, og så er jeg fint tilfreds med min Lumia 800 :-)

0 0
Kim 23-05-2012 16:44:46

Tallene er jo pumpet helt i vejret, af alle de kloge hoveder der har bestilt flere steder...

0 0
Jesper Søgaard 24-05-2012 07:37:21

Ikke enig. De skal nok få problemer med at følge efterspørgslen. SGS2 var en kæmpesucces og i et marked som er oversvømmet af Android-telefoner i alle afskygning, hvor hver og én forsøger sig at differentiere sig, så har Samsung, med god held, overbevist forbrugerne om at deres SGS-modeller leverer varen.

Hvis man ser bort fra os nørder herinde, som må anses at udgøre en lille andel af markedet, så vil de fleste faktisk bare have en telefon der virker. De er ikke interesserede i at tage en chance med en eller anden Huawei eller LG. Og med de svingende præstationer der er fra de forskellige Android-flagskibe så er det vel reelt kun HTC One X/S og SGS der får reelt succes her hjemme.

De skal nok gå som varmt brød.

0 0
Kim 24-05-2012 08:47:29

De skal helt sikkert nok få problemer med at følge med, men det har intet med det reelle salg at gøre, det må du ikke tro. Det er ren salgsstrategi.

Hvis du ser i de andre tråde, så har de fleste bestilt den 2-3 steder. Det gælder nok tech-nørde-fandroids i hele verdenen. Omvendt er der nok ikke vanvittigt mange "almindelige" mennesker der ligger sig i kø for den.

Desuden tror jeg ikke at almindelige mennesker ser det som Androidtelefoner, ligesom man ikke ser det som Windows-laptops. De ser, som du er inde på, producenterne. Men Samsung har ikke nær samme troværdighed som Apple - de har nærmere overtaget Phillips rolle, som dem der levere stabile produkter over hele linjen.

Den nye Samsung skal nok få succes, og sælge det dobbelte af den sidste. Men hypen er en nørdeting, og er ikke "folkelig" på samme måde som iPhone.

0 0