Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Samsung vil alligevel sælge Galaxy Tab 10.1 i Danmark

Samsung vil alligevel sælge Galaxy Tab 10.1 i Danmark

Salgs- og markedsføringsforbuddet overfor Samsung Galaxy Tab 10.1 rammer i første omgang ikke Danmark.

Samsung Galaxy Tab 10.1 (Foto: Mobilsiden.dk)
Samsung Galaxy Tab 10.1 (Foto: Mobilsiden.dk)
Foto: Mobilsiden.dk

Samsung må midlertidigt ikke sælge og markedsføre Galaxy Tab 10.1 i EU. Det har retten i Düsseldorf (Tyskland) bestemt. Reelt betyder det et øjeblikkeligt stop for salg af produktet, men Danmark bliver i første omgang ikke ramt så hårdt.

- "De nordiske lande fortsætter salget af de Galaxy Tab 10.1 der ligger på lagrene," fortæller Samsungs nordiske PR-chef Erik Johannesson til Mobilsiden.dk.

Han bekræfter, at Galaxy Tab 10.1 som planen ryger ud til de første butikker i starten af kommende uge. Det er blandt andet TDC, der har planlagt at tage produktet ind på hylderne.

Køb inden de forsvinder

Hvis en Samsung Galaxy Tab 10.1 står højt på ønskelisten, er det en god idé, at sikre sig et eksemplar, så snart som det bliver muligt, da varelageret vil være begrænset.

- "Vi bestiller ikke nye enheder hjem udover det første varelager, før vi har en klar idé om, hvad den juridiske situation i Tyskland lokalt vil betyde for de nordiske lande," forklarer Erik Johannesson.

Senere på året er det planen, at der også kommer en otte-tommer tabletcomputer fra Samsung.

Læs også:
- Galaxy Tab 10.1 - vi har haft den
- Nyt tilbehør til Samsung Galaxy Tab 10.1

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

14-08-2011 18:27:36

Sidder selv med en iPad 2 nu og den ligner sgu da den Samsung tablet på en prik!!!
Respekt for Apple at sagsøge! Det er deres ret.
Det handler ikke om at være Apple fan eller android fan. Google nogle billeder af iPad 2 og Samsung tablet - og i vil se de design mæsigt er ENS!

0 0
MW86 14-08-2011 19:07:29

@stevejobs :-P

Lad os nu lege at du var chefdesigner for Samsung og du stod for at skulle designe en ny flad tablet. Hvordan ville du have gjort det, uden at den skulle komme til at ligne en ipad? Ville du lave den oval eller...?

0 0
Jesper 16-08-2011 10:22:41

...fordi jeg tror, at du er fanboi...på ingen måde ;o), men hvis du virkeligt har siddet med både en iPlad2 og en Tab10.1 i hænderne på samme tid, burde der være mindst én ting, der sprang i øjnene på dig: Formaterne er vidt forskellige, og allerede dér burde dommerne have rystet opgivende på hovedet over Det Rådne Æbles talentløse forsøg på verdensdominans!
Der er jo heller ingen, som har lagt sag an mod Det Rådne Æble for at lave skærme som "har et fladt firkantet design, med mere eller mindre runde hjørner", vel?

0 0
David 16-08-2011 11:02:34

iPlad, det rådne æble osv, gør at det er fuldstændigt umuligt at tage dig seriøst. Hvis du ønsker en reel debat, bør du måske nøjes med at tænke de ting. Ellers bliver det kun mudderkastning.

0 0
15-08-2011 00:06:34

Jeg ville finde på noget selv. Altså det er jo ikke kun det at den er firkantet men også kanterne ligner ipadens kanter. Ikke kun formen men der er brugt samme stil og design.

0 0
David 14-08-2011 13:35:41

Amatøragtigt af Samsung at de bryder Apples patenter, der nogen regler og dem skal Samsung også overholde, der røg min respekt for Samsung.

I øvrigt er jeg sikker på at alle hylehovederne herinde, ville have frydet sig og kaldt det retfærdigt, hvis det var iPad3 der var blevet stoppet fordi de brød nogle andres patenter.

0 0
John 11-08-2011 15:01:07

Men når der skal designes chip, som f.eks apple A5, så er samsung god nok. Apple = dobbeltmoralske fjolser.

0 0
JP 12-08-2011 12:02:31

Så fordi Samsung masseproducerer A5 for Apple, så skal de have lov til at bryde Apples design?

0 0
Jesper 14-08-2011 12:47:46

Hvis du lægger iPlad2, Motorola Xoom og Samsung Galaxy Tab 10.1 ved siden af hinanden, ville de fleste fornuftigt tænkende konstatere, at "krigen" burde foregå mellem Samsung og Motorola.
Det der foregår er blot en chikane fra Det Rådne Æble, som skal få dem selv til at fremstå som et offer, der blot vil beskytte deres design. Da Tab10.1 og iPlad2 har forskellige formater, fatter jeg ikke at dommeren i Tyskland er hoppet på den... men han er vel blot endnu en stakkels fanboi, der bliver trukket rundt i manegen... eller er det et spørgsmål om "løntilskud"?
Hvorom alting er, så fremstår Det Rådne Æble i mine øjne, som nogle hyklere og flæbehoveder... men det giver omtale, hvilket er en del af deres grundlag... lidt ligesom Malou Stella og Amalie. Ynkeligt!

0 0
David 14-08-2011 17:10:27

Det er god humor :D

0 0
John 11-08-2011 14:56:38

Skriv din kommentar til artiklen her..

0 0
Kasper 11-08-2011 08:33:07

Ikke ligefrem det rette forum...

0 0
iPhoneHacks2009 11-08-2011 09:35:07

det er jeg ligeglad med om det er, alligevel kun børn her inde læs selv for ovn :)

0 0
Villiam 11-08-2011 09:55:56

hvad for en ovn ? :o

0 0
Anders 11-08-2011 10:54:12

"iphonehacks2009" har ret, de fleste Apple fanboys ER børn
Trololololo

0 0
JP 10-08-2011 17:23:17

"Apple asked the Landgericht (district court) of Düsseldorf, Germany, to order an injunction under which Samsung is threatened with fines of up to EUR 250,000 (US$ 350,000) for each violation or imprisonment of Samsung's management for up to two years in the event of continued infringeme."

Hvis i lige samler op hvor mange tablets som i køber, så ganger jeg med 250.000 Euro og sender det til Apple.

0 0
Lowkey 11-08-2011 00:52:05

Det var da overordentligt gavmildt og storsindet af dig, at investere så mange penge i, at vi kan få de tablets der passer os.
Du skulle dog muligvis overveje, om der ikke var bedre sager du kunne donere alle de penge til.

0 0
kth 10-08-2011 19:09:13

JP er du meget indebrændt? Hvorfor går du så meget op i den her sag? Man skulle tro at det var dig der (angiveligt) blev snydt af Samsung:-)

Du skulle hellere nyde din ungdom.

Mvh Kenneth

0 0
JP 11-08-2011 00:47:19

Jeg syntes bare at det er en interessant sag, og det virker lidt rissikabelt af Samsung hvis de rissikere ovenstående.
Og så var det en detalje som ikke var med i artiklen, som viser lidt om alvoren i sagen.

0 0
Bondo 10-08-2011 18:10:09

hvis det er sådan du oversætter det, skal du da have dine skolepenge tilbage..

du laver jo fx ikke 4 "violations" fordi du sælger 4 apperater..

0 0
JP 11-08-2011 00:41:22

Hvordan opgøres antallet at violations så?

0 0
Mads 10-08-2011 21:12:17

Plus at et komma (inden for tal) på amerikansk betyder det samme som et punktum på dansk. Så jeg forstår det sådan: at for hver krænkelse samsung laver skal de betale 350 tusind $. Eller har jeg helt misforstået det???

0 0
Villiam 10-08-2011 15:56:51

skide godt af Samsung :) kan apple ikke klare presset, ja så kan de bare smutte hjem og sagsøge sig selv pga de ikke kan klare lidt modstand!

0 0
acidman 10-08-2011 15:52:07

Har i al hast købt et eksemplar på Ebay, sparet lidt penge og får 16GB Wifi only 16-18 august....men havde nu foretrækket at købe i DK mht evt. reklamation

0 0
Villiam 10-08-2011 17:06:56

er ebay ikke kun brugte varer ? ligesom dba osv ?

0 0
Naggie21 10-08-2011 17:57:59

Langt fra. Der findes faktisk rigtig mange retailers på ebay.

0 0
Jesper 10-08-2011 15:27:05

...adviseret min Tablet pusher, så jeg håber, at han får fingre i et eksemplar. Gør han det, ryger iPlad2'eren i skuffen...men det gør den nok alligevel, da jeg jo også har en Xoom, som er markant bedre en iPlad2!

0 0
Christopher 10-08-2011 14:52:21

Hvad med England, da jeg hade tænkt mig at købe den der for at spare nogen penge?

0 0