Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Samsung vil satse på salg af billige mobiler

Samsung vil satse på salg af billige mobiler

Samsungs markedsandele er faldende, hvorfor de ved hjælp af billige mobiltelefoner forsøger at genvinde tabte markedsandele.

Samsungs markedsandele er faldende, hvorfor de ved hjælp af billige mobiltelefoner forsøger at genvinde tabte markedsandele.
Samsungs markedsandele er faldende, hvorfor de ved hjælp af billige mobiltelefoner forsøger at genvinde tabte markedsandele.

I 2007 vil Samsung først og fremmest satse på at lancere mobiltelefoner til lavpriser, for derigennem at genvinde tabte markedsandele. Sammenlignet med konkurrenterne Nokia og Motorola, er Samsung markedsandele ifølge Washington Post Journal tilbagegående.

Analytikere forventer en tydelig vækst indenfor mobiltelefoni på det kinesiske og indiske markeder. Af den grund vil Samsung i fremtiden sørge for at 15 procent af deres modeller vil blive solgt til en pris under 60 dollars (red. 336 DKK), og derigennem kan Samsung vinde markedsandele i både Indien og Kina.

I tredje kvartal af 2006 er Samsungs markedsandel faldet fra 12,5 procent til 12,2 procent. I modsætning dertil gik Nokia fra en markedsandel på 32,5 til 35,1 procent. Chefen for mobilafdelingen i Samsung er dog af den mening, at Samsungs markedsandele ikke vil stagnere i det kommende år men med tiden stige.

En satsning på billigere mobiltelefoner betyder dog ikke, at Samsung vil vende ryggen til deres dyrere mobiler. Undersøgelser viser dog, at man ved en sænkning af den gennemsnitlige salgspris kunne opnå en markedsandel på 20 procent. Dette har dog ingen interesse hos Samsung, hvor tendensen går mere i retningen af, at de vil satse på udvikling af musikmobiltelefoner.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her



Om brug af cookies