Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Samsung vil slå Nokia i 2012

Samsung vil slå Nokia i 2012

Samsung vil være verdens største mobilproducent i 2012, foran Nokia, der ellers har været toneangivende i 14 år.

I 2011 måtte Nokia se sig hensat til en andenplads, slået af sydkoreanske Samsung, når det gælder markedet for smartphones, skriver Business.dk.

Men det er ikke nok for Samsungs topchef Choi Gee-sung. Hans ambition er, at Samsung bliver verdens største mobilproducent.
Samsung sætter alt ind.

I sidste uge startede sydkoreanerne en kæmpe kampagne under CES i Las Vegas, hvor Galaxy Note, blev lanceret på det amerikanske marked. Samsung regner med, at Galaxy Note, der er en hybrid mellem en smartphone og en tablet, bliver det helt store hit.

Men Nokia forsøger at bevare tronen, og har sammen med Microsoft nu lanceret tre Lumia-modeller med Windows Phone. Lanceringen blev skudt i gang med en reklamekampagne til over 1 milliarder kroner.

Men konkurrencen bliver hård for Nokia. Lige nu er 52 procent af alle solgte smartphones, udstyret med Android-systemet, og det tal skal Nokia forsøge at vende.

I 2012 forventer analytikerne, at Nokia kan sælge 388 millioner telefoner, mens forventningerne til Samsung ligger på 359 millioner solgte telefoner.

Samsung regner dog med, at kunne overrumple Nokia og dermed blive verdens nummer et.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

19-01-2012 13:57:21

vildt spændende at se hvad samsung snart må diske op med... En SGS3 må være på trapperne :D FAndt også en lille bitte artikel om måske den nye SGS3 (er dog ikke særligt sandsynligt, MEN HVIS NU :D)

http://www.gsmarena.com/this_might_or_might_not_be_the_samsung_galaxy_s_iii-news-3677.php

Det er fandme eye candy ;D

0 0
19-01-2012 17:59:00

Om det ene eller det andet firma er størst er mindre vigtigt, konkurrencen derimod er det vigtige at to firmaer kommer i skarp konkurrence om at lave de bedste mobiltelefoner og smartphones som dermed vil skubbe udviklingen.

@David jeg er enig i at Nokia har været dårlige til at fokusere, men jeg går ud fra at de med WP7 bliver bedre i fremtiden

0 0
R.A. 19-01-2012 19:24:43

#PeterL
Det er så spot on som det kan blive. Hvem der bliver nummer 1 er kun relevant hvis man har en lille fanboy gemt i sig. Det der virkelig er vigtigt, er at firmaerne kæmper om det!

(Har SGS2 nu, men når min telefon skal skiftes ud om et års tid, er der god chance for Nokia kan få mine penge der :) )

0 0
19-01-2012 21:39:40

Jeg har det på samme måde, jeg køber det jeg mener er bedst, jeg har også en sgsii, men vil ikke udelukke en Nokia i fremtiden eller en fx en Samsung med Meego

0 0
Jonas_a 19-01-2012 17:13:44

Glæder mig også til SGS3, men håber ikke at den bliver større end SGS2, har det efterhånden OK med min SGS2s størrelse, men mener at 4 tommer er mere tilpas.

0 0
Kim 19-01-2012 13:40:16

Sikke dog en skøn blanding af sludder...

Snakker vi smartphones, dumpphones eller mobile enheder generelt?
For de forskellige begreber bliver blandt godt og grundigt sammen i denne artikel!

Android er ikke installeret på 52% af alle mobiltelefoner der sælges lige nu, men på 52% af alle smartphones der sælges. Og de udgøre stadigt under halvdelen af verdensmarkedet - og under en 4.del af Samsungs salg af mobiltelefoner.

Det er på dumpphones markedet at Samsung forventer at kunne vinde de sidste par millioner solgte mobile enheder, der skulle give den "tronen" fra Nokia.
Ironisk nok hjulpet på vej af Nokias gamle MeeGo projekt, der jo sammen med Limo er blevet til Tizen. Samsung vil nemlig lægger Tizen og bada sammen - http://www.forbes.com/sites/elizabethwoyke/2012/01/13/samsung-merging-its-bada-os-with-intel-backed-tizen-project/2/

Men Nokia sover ikke (længere) i timen, og er i fuld gang med at opgradere deres dumpphones, så de får smartphone egenskaber. Samtidigt har de opkøbt Smartphoner, der også er tiltænkt kampen om de billigere segment.

Men summasumarum er artiklen en stor gang vrøvl, der glemmer at skille pære og bananer - æblerne er ikke så relevante, da de næppe formår at 5-6 doble deres salgstal, for at deltage i kampen om førstepladsen på mobilmarkedet.

0 0
David 19-01-2012 14:04:18

Med Nokias evne til at holde fokus, er det flot at de stadig ligger på top 10 i dag.

0 0
Kim 19-01-2012 14:06:27

Hvilket fokus mener du da de mangler?
Det er jo ikke helt uden grund at de ligger nummer 1... Nr 2 på smartphones (selvom det er indikeret at Samsung har talt deres tablets ned i deres tal)

0 0
David 19-01-2012 15:05:22

Måske skulle de prøve ikke at udgive deres topmodeller med et nyt OS hver gang.

Nu prøver jeg lige at nævne nogen topmodeller:

N97 Symbian^2??
N8 Symbian^3
N900 Meamo
N9 MeeGo
Lumia 800 Phone 7

Og Qt er den største floskel overhovedet. Jeg har en N9, og jeg kan overhovedet ikke få de Qt programmer der er til N8. Hvad f***** er så ideen med det? På Android og iOS virker apps på tværs af telefoner.

Det er helt vildt at man være så fantastisk dårligt til at beslutte sig for et OS.

0 0
Kim 19-01-2012 15:38:01

... Arh...

At Symbian bliver til Symiban3, og at Meamo5 bliver til Meamo6 Harmatten (kaldet MeeGo) det er vel ikke værre end at andre OS'er udvikler sig?

0 0
David 19-01-2012 16:01:50

Bortset fra at de ikke kan køre hinanden apps, det gør sig ikke gældende på andre platforme.

0 0
David 19-01-2012 16:02:26

Jeg havde regnet med at jeg i det mindste kunne køre programmer fra N900 på min N9.. men nej..

0 0
Kim 19-01-2012 16:15:07

Det kan du have ret i, selvom at apps jo også bliver optimeret til nyere versioner af andre OS.
Og det burde også være muligt - det er i alle fald muligt den anden vej, altså at køre N9 apps på N900...

0 0