Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Samsungs førerposition truet

Samsungs førerposition truet

I to store markeder er Samsung ikke længere størst, da lokale mærker har overtaget for koreanerne

Kina og Indien står for en stor del af verdens befolkning med sammenlagt over 2 milliarder mennesker, og derfor er det dårligt nyt for Samsung, når de mister markedsandele i netop disse to lande, som de har gjort for nylig.

Læs også: Samsung Galaxy Note 4 lancering den 3. september

I Kina er Samsung blevet overhalet af kinesiske Xiaomi, som har opnået 14 procent af det kinesiske smartphonemarked. Samsung er i Indien blevet overhalet af Micromax, som også er et lokalt firma, der står bag 16,6 procent af alle mobiltelefoner i landet.

Samsung er stadig størst inden for smartphones i Indien, hvor man står for 25,3 procent af de smarte telefoner, men også her nærmer Micromax sig.

Læs også: Samsung Galaxy Alpha: derfor kommer den

Den tendens er i sig selv dårligt nyt for Samsung, men dertil skal lægges, at Google vil starte Android One op, som skal give de mindre pengestærke købere mulighed for en ordentlig Android-smartphone, og Micromax er en af Googles første partnere i det projekt.

Selvom Samsung på verdensplan stadig står for langt de fleste solgte smartphones med lige over hver fjerde, så er der også på det globale marked tilbagegang for koreanerne.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Kim Jensen 06-08-2014 13:59:20

Imponerende konklusion... Samsung sælger stadig 2 x så mange smartphones worldwide som nr.2 Apple.... en nedgang på et par procent ud af 75 millioner enheder... Apple sælger også færre.. og Iphone markedsandel falder i et voksende marked.. og er nu kun 11% ... Det er da langt mere alvorligt..

3 2

Om brug af cookies