Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Samsungs iPad-killer er officiel

Samsungs iPad-killer er officiel

Samsung Galaxy Tab er navnet på en tablet-computer med Android 2.2. Samsung har netop bekræftet produktets eksistens. Se kort video her...

Der har været rygter et stykke tid, men nu er den ude af posen, Samsung Galaxy Tab.

Der er tale om en tablet-computer som kører Googles Android styresystem (version 2.2 Froyo) med en berøringsfølsom skærm på syv tommer.

På featurelisten er blandt andet afspilning af HD-film, videoopkald, navigation, tastatur med Swype-funktion samt adgang til Android Market.

Internetbrowseren understøtter i øvrigt Adobe Flash ligesom Galaxy Tab også kan benyttes som e-bogslæser.

Samsung har forud for IFA-messen i Berlin udsendt en teaser-video, som skal vække opmærksomheden. Flere detaljer om Samsung Galaxy Tab følger den 2. september.

Eksternt link:
 - Se Samsung Galaxy Tab teaser-video

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Buster 26-08-2010 18:17:47

Jeg synes den er en rigtig spændende konkurrent til iPad. Dens størrelse på 7" synes jeg er god, da den på den måde passer i inderlommen på en habitjakke eller en baglomme (jeg har selv haft den imellem hænderne).

Mht. brugssituationer, så ville den være perfekt til at se video/film/mobil og web TV på farten. Derudover er den perfekt til sofabordet til at browse på nettet, tjekke TV guide og især fjernbetjene DLNA kompatible enheder i huset (Nyere samsung TV har fx. DLNA). Hvor fedt ville det ikke være at bruge en 7" touchskærm til at vælge musikken du vil høre på anlægget, som er lagret på Samsung Tab'en eller en NAS-server?!

Jeg er spændt på at få en selv og kan se uanede muligheder med den!

0 0
BSG 28-08-2010 20:21:28

Har læst at iPad også kommer med en mindre skærm, måske bliver den også 7".

Skal jeg have en tablet, så skal skærmen ikke være for stor :)

0 0
Mobilsiden.dk 29-08-2010 14:35:16

Hej Sofus. Bare til orientering, så er det du henviser til et rygte, som ikke er bekræftet. derfor kan man ikke konkludere, at Apple iPad kommer i en mindre version.

0 0
BSG 30-08-2010 11:18:30

Hej John, tak for rettelsen.

Hvis jeg har forstået det rigtigt, så har Galaxy Tab indbygget mobiltelefon, har den også radio?

0 0
gielsgaard 29-08-2010 15:12:42

Det er nok rigtigt at det er et rygte,det har jo stået her på siden i MF's artikel.

0 0
Bepper 26-08-2010 15:01:33

Udover at jeg har set tablets anvendt i Star Trek, så er jeg ikke klar over hvem der skal benytte sig af en tablet? Jeg tror ikke jeg har samme behov som capt. Picard, så hvad skal jeg som person i år 2010 bruge den til? Kan man spille sine gamle dos-spil på den, samtidig med at man ligger i sin seng og slapper af?
Hvornår bruger man tablet'en - i hvilke situationer, og til hvad?

0 0
Anders W 26-08-2010 21:09:43

Det er vel næsten lige så forskelligt som hvad folk skal bruge en netbook eller lign til. Det er helt forskelligt.

Personligt var jeg ikke meget for tablets i starten. Jeg så dem bare som en forstørret mobil, der ikke kunne ringe.

Men så fandt jeg på at jeg kunne få en og skifte min Asus EEE Top (touch pc) ud med sådan en lille sag. Tablet'en vil have en meget bedre skærm og hvis den kom med Android så kunne jeg konfigurere den som jeg ville.

Så ville jeg smide den op på væggen og bruge den som "opslagstavle/kalender" og som jukeboks (hvis jeg ellers kunne finde en app. der kunne styre det).

Problemet med Samsungs tablet, er for mit vedkommende, at skærmen er for lille. 9" eller 10" ville nok være noget bedre.

0 0
Mikkel 26-08-2010 17:09:38

Du har aldrig haft det sådan du ikke gad til at starte din pc op for bare lige hurtigt at tjekke et eller andet ud på nettet? personlig bruger jeg tit min desire til at gå på nettet, og nogle gange eller ret ofte syns jeg at skærmen er for lille til web browsing.
Jeg er i hvert fald sikker på at en tablet ville være et godt redskab i denne sammenhæng... Lige som den vill være ret fed at se ferie billeder og lign. på...
Den ville uden tvivl aldrig kunne erstatte en pc, men på mange området tror jeg på at godt den kan...

0 0
spock123 25-08-2010 11:28:43

En 7" skærm bruger jo væsentligt mindre energi end end 10" - hvorfor det burde forklare det mindre batteri.

Mon ikke batteritiden i store træk vil kunne matche iPad?

0 0
Exert 25-08-2010 12:23:53

Jo arealmæssigt er iPads skærm jo faktisk over dobbelt så stor, så det har du nok ret i. Jeg tænkte ikke lige over, at der er så stor forskel på 7" 16:9 og 9,7" 4:3.
Nå men det bliver i hvert noget, jeg vil kigge efter, når Samsung kommer med officielle specifikationer.
Et andet plus: Der er en chance for at den rent faktisk kommer i danske butikker...

0 0
Exert 25-08-2010 09:47:39

Den er virkelig spændende, men et stort minus for mig er batteritiden (den skulle have et 4000mAh batteri imod iPaddens ca. 7000mAh). Det er altså ikke helt godt nok - der har Apple vist vejen. Et andet minus er selvfølgelig at der ikke er så mange deciderede tablet-applikationer, men det kommer forhåbentlig hurtigt.
På plussiden mener jeg at Samsung galaxy s' noget povert design kan komme denne tablet til gode, fordi den næppe kommer i nærheden af iPad'ens vægt. Jeg tror også de 7 tommer kan vise sig at være et plus.

0 0
Exert 25-08-2010 09:47:38

Den er virkelig spændende, men et stort minus for mig er batteritiden (den skulle have et 4000mAh batteri imod iPaddens ca. 7000mAh). Det er altså ikke helt godt nok - der har Apple vist vejen. Et andet minus er selvfølgelig at der ikke er så mange deciderede tablet-applikationer, men det kommer forhåbentlig hurtigt.
På plussiden mener jeg at Samsung galaxy s' noget povert design kan komme denne tablet til gode, fordi den næppe kommer i nærheden af iPad'ens vægt. Jeg tror også de 7 tommer kan vise sig at være et plus.

0 0
Jesper 24-08-2010 19:33:39

@Banzon: Toshiba har efter sigende en Tablet til dig:

http://beep.tv2.dk/entry.php/id-381093.html

0 0
arkoh 24-08-2010 19:29:31

Hvorfor er det at ALT der fulgte efter iPod'en kaldtes en iPod-killer... alt der fulgte efter iPhonen kaldtes en iPhone-killer, og tydeligvis ALT der følger efter iPad'en bliver blæst op til at være en iPad-killer!???

Der er da gået så himmelråbende hak i pladen at det er gået hen og er blevet frustrerende! Move on...

Hvad vi forbrugere har brug for er et bredt sortiment, med flere spillere på banen, i nødvendig konkurrence om at forbedre deres produkter og ikke en skid den ene Killer efter den anden!

Ja undskylder min galde, men HELT ærlig John... ;-)

Back on track... det var da den mest "Dramaqueenagtige" Teaser jeg længe har set! :D

0 0
Henrikmand 25-08-2010 07:38:40

Enig!

Killer mig her og killer mig der!!!! Bræk!

I virkeligheden er der vel ikke nogen, der er interesseret i en "Killer".

"Killer" er i min terminologi lig med en kopi, som forsøger at nå op på niveau med originalen. Eller, som udtrykket "Killer" dækker over, bedre end originalen.

Men jeg gider ikke eje en dims, som prøver at være lige så god eller bedre. Jeg vil have originalen.

... og hvis jeg var interesseret i f.eks. en iPad, kunne jeg aldrig drømme om at købe andet end originalen.

Men nu er jeg ikke interesseret i hverken en iPad, eller en iPad-killer! Jeg kunne godt være seriøst interesseret i en tablet-PC med enten Android eller Windows 7, og denne her Samsung ser rigtig nydelig ud.

Dog måske lidt lille...

0 0
BSG 28-08-2010 20:18:40

Enig :)

Hvis jeg skal have en tablet computer, så bliver den enten iPad eller en med Android, og eftersom jeg har gode erfaringer med min Desire, so falder valget nok på Android.

0 0
Banzon 24-08-2010 19:16:21

Ja, fed ser den jo ud, men desværre 10" er det mindste jeg kan leve med, ellers kommer optikeren sku på overarbejde ;-)

Faktisk kunne jeg godt tænke mig denne med en 13" skærm, men det bruger vel for meget strøm og skærmen er nok for dyr til at tage konkurrencen op med iPad ?

0 0
Jesper 24-08-2010 17:49:07

Det er fedt at der endelig kommer gang i tablet markedet. Ipad er jo ikke en gang kommet til Danmark endnu, men udsigten til konkurrence kan måske få Apple til at sætte fart på udrulningen?

Når det så er sagt, så er det godt nok en overdramatisk teaser video.

7 tommer skærm understreger også, at det er et svært defineret marked. Top smartphones kommer i dag med 4 tommer, og selv om det lød af meget da de første kom ud, så tror jeg alligevel jeg ender med en 4 tommer telefon når jeg skifter mobil. Og så skal der alligevel lidt til at retfærdiggøre en ekstra dims for kun 3 tommer mere.

0 0
Jesper Søgaard 24-08-2010 17:47:00

Med kendskab til Samsungs brugerflade og design så tror jeg nu det bliver en kopi mere end at det bliver en killer.

Det bliver i øvrigt meget spændende at se hvordan USB fungerer med Android.

0 0
Onkel_Per 24-08-2010 21:51:38

USB fungerer skam udemærket med Android.
Det har da virket på min Magic med både version 1.5, 1.6, 2.1 og nu 2.2.

0 0
gielsgaard 24-08-2010 17:42:44

Ej,det er sq da ikke deres alvor,9" må være minimum,syntes jeg da.

0 0
Mikkel 24-08-2010 17:53:27

Jeg tror det vil være en mere passende størrelse end apple's første ipad.
Det ser jo ud til at apple også kommer med en tablet i en mere passende størrelse...
http://news.cnet.com/8301-17938_105-20012632-1.html

0 0
Mikkel 24-08-2010 17:37:39

Hvordan kommer man med til den Messe?

0 0