Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Samsungs lavpris Galaxy-skærmudskiftning er blevet dyrere

Samsungs lavpris Galaxy-skærmudskiftning er blevet dyrere

Det er blevet dyrere at få udskiftet mobilskærmen på en Samsung Galaxy-telefon. Lavprisen er ikke længere så lav, som den har været.

Tilbage i august 2012 lancerede Samsung et nyt premium-service tiltag, hvor ejere af modellerne Galaxy S III og Note II, kunne få udskiftet en ødelagt mobilskærm for kun 800 kroner.

 - Samsung tilbyder skift af Galaxy-skærm til lavpris

Siden da er prisen dog strøget i vejret. Samsung oplyser, at det nu koster 1.400 kroner.

Prisen gælder for modellerne Galaxy S III, Galaxy S4 og Galaxy Note II, hvis telefonerne mindre end er 12 måneder gamle, regnet fra købstidspunktet.

Skærmene udskiftes inden for fire timer på værksteder der er godkendt til at være Samsung Service Points, hvilket aktuelt er ni steder i landet.

En liste over værksteder kan ses på dette link

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Tommy 26-09-2013 21:33:32

Jeg synes det lyder helt hen i vejret med de priser...!
Nyt glas samsung s3 koster : 75 kr over nettet, ...! Lidt søgen på nettet gav vejledningen, dog kun det yderste glas, da denne som regel kun behøver udskiftning, hvis touchen/lcd virker. Og på s3 er touchen heldigvis limet på lcd-en, modsat fx iPhones.....

0 0
26-09-2013 22:59:42

Ud fra hvad jeg har læst, så er det absolut ikke noget for amatører. Mange knækker også det nye glas i processen. Og der er luftbobler under når de er færdige. Så ja du kan reservedelene billigt, men mange vil alligevel står med en smadret skærm når de er færdige.

0 0
Tommy 26-09-2013 23:48:33

Helt klart en fordel at man ved hvad man gør, men mit resultat var yderst perfekt....( første udskiftning af glas med s3) men kunne godt forestille mislykkede resultater med udskifte selv, hvis man ikke lige er gearet til elektronik osv..MEN så svært er det faktisk ikke..:-) man må selvfølgelig afgøre med sig selv om det er forsøget værd..

0 0
Noah 25-09-2013 15:33:04

Mobilen behøver ikke at være under et år mere, og det er kun vejledende "maks" pris på 1400 kr

Eksempel på skærm udskiftning/reparation: Galaxy S3 koster 1200 kr Galaxy S4 1300 kr og en Note 2 til 1400 kr hos http://www.mobilchefen.dk i Odense, som er autoriseret Samsung service partner.

0 0
25-09-2013 20:31:55

Tak for den info :-) så de differentiere sig alt efter mobil :-)

0 0
tkvist 25-09-2013 10:36:00

De lokker med en god service - men ændrer hurtigt vilkår.. Det er da ikke ok. De tvinger folk væk fra s3 ved at gøre den så dyr at rep...

0 0
25-09-2013 11:10:48

De andre er da ligeså dyre. Det er jo heller ikke noget de sælger deres mobiler på, det er en ekstra service du får. Og du sparer stadig penge i forhold til en reparation ved andre. Og skærmene bliver større og større (må lige tilføje at vi her snakker om antal pixels, så selv fjolser kan følge med) så deres omkostninger bliver jo også større som tiden går.

0 0
TF 25-09-2013 18:43:33

Du kan da ikke tillade dig at kalde folk fjolser når det er dig der ikke kan finde ud af at formulere dig og vi andre åbenbart skal gætte hvad du mener.

Faktum er du skrev noget og mente noget andet, stå dog ved din fejl og lad være med at blive barnlig.

0 0
25-09-2013 11:11:08

Pokkers til app.....

0 0
25-09-2013 11:10:45

De andre er da ligeså dyre. Det er jo heller ikke noget de sælger deres mobiler på, det er en ekstra service du får. Og du sparer stadig penge i forhold til en reparation ved andre. Og skærmene bliver større og større (må lige tilføje at vi her snakker om antal pixels, så selv fjolser kan følge med) så deres omkostninger bliver jo også større som tiden går.

0 0
tkvist 25-09-2013 12:23:31

Fordi der kommer nye telefoner med større skærme - så bliver de gamle dyrere at reparere? - selvom der ikke er større skærm på? Telefonerne falder i pris - du kan nu få en sgs3 til 2300 kr. Men at skifte skærmen pga en revne - 1400 kr. Det hænger jo fint sammen. Brug og smid væk..... Forklar mig lige hvorfor det er blevet så meget dyrere... fra 500 kr til 800 kr til 1400 kr. Har ikke oplevet andet stiger i pris på den måde....

0 0
25-09-2013 13:31:08

Nej selvfølgelig er det ikke blevet dyrere for de ældre modeller. Men jeg er nu også sikker på at du mange steder kan få lavet en skærm på en sgs3 til noget billigere priser. Mon ikke de har lavet denne service for at folk der lige har købt den nye topmodel ikke skal smide 2800 til en ny skærm? Men jo de kunne måske have valgt at differentiere priserne alt efter hvilken model de skulle skifte på.

0 0
tkvist 25-09-2013 14:08:21

Det er jo blevet dyrere for de ældre så det er desvære non-sense. De skulle have valgt at differentierer priserne! Skynd dig at få skiftet skærmen på s4 - for når s5 kommer koster det nok 2000 kr.... SÅ altså kun en service for NYESTE topmodel.

0 0
lape 24-09-2013 23:38:16

For jeg fik da skiftet en til 800 i går..

0 0
tkvist 25-09-2013 10:34:01

hvor - og hvem?

0 0
24-09-2013 15:46:44

Skærmene bliver større og større. Og så længe en ny skærm hos en reservedels dealer er dyre, er det vel fint nok ? Er der andre der overhovedet tilbyder denne service ?

0 0
CJ 24-09-2013 19:09:49

Jeg gav 600 hos telecare for en ny skærm til SG3 for et års tid siden. Der gik en lille uge fra jeg sendte den til jeg havde den igen. Har ikke haft behov for at bruge dem igen, men ville nok checke der igen hvis jeg havde brug for det :-)

0 0
24-09-2013 20:38:16

Er de ikke en del af den aftale?

0 0
CJ 24-09-2013 21:46:59

De står på Samsungs liste. Det gode er så at det er et autoriseret værksted. Dvs du bryder ikke garantien ved at bruge dem. Jeg har ikke Samsungs premium aftale, men valgte telecare efter at have læst om dem her på siden. Det var en god oplevelse eftersom jeg skulle give 1500-2000 på et uautoriseret værksted i feks Århus på det tidspunkt. På trustpilot er det ikke lutter lagkage med telecare, men min oplevelse var til 6/6 :-)

0 0
CJ 24-09-2013 22:08:03

Her er billede af tlf dengang http://webapp.telecare.dk:8080/RepairPictures/servlet/getPic?id=121065

Vi har undersøgt Deres indsendte enhed:

TC Online kode

161699008
Telecare ordrenummer xxxxx
Deres reference 93555
Producent Samsung
Model gt-i9300
IMEI xxxxxxxxxxx
Forsikringsnummer Ej angivet
Fejlen/skaden har vist sig desværre ikke at være omfattet af garanti. Derfor fremsender vi dem nedenstående prisoverslag:

Arbejde

480,00

Reservedele
0,00

Fragt
0,00

Moms
120,00

Tidligere indbetalt
0,00

I alt inkl. moms
600,00

Prisoverslaget inkluderer:

Telefonen har været udsat for fysisk overlast. (skærm splintret) Tilbud på reparation

0 0
24-09-2013 22:17:21

Nice :-)

0 0
TF 24-09-2013 18:47:45

Note 2 og Sgs 3's skærm er ikke blevet større men prisen er stadig steget, du må lige læse artiklerne ordenligt før du starter dit samsung forsvar.

0 0
TF 24-09-2013 22:10:36

Nåe ja og sgs 4's skærm er jo ikke større end note 2's så din fine teori om voksende skærme holder ikke vand, der er tale om at samsung vil tjene mere eller har indset at de har et for stort tab på ordningen.

0 0