Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Se alle DRs kanaler på din Windows Phone med DR Play

Se alle DRs kanaler på din Windows Phone med DR Play

Det er ikke længere forbeholdt iOS og Android-brugere at se DR’s kanaler. Nu er de også tilgængelige til Windows Phone med DR Play.

Efter en længere testfase, blev dr.dk/NU i april udgivet i sin endelige version. Her er det muligt for Android- og iOS-brugere at se live-tv og søge blandt ældre indslag og udsendelser.

Men er du hoppe med på Windows Phone-bølgen har du hidtil ikke haft mulighed for, at se med på dr.dk/NU.

Det er der blevet ændret på, men en ny app: DR Play til Windows Phone.

Applikationen er ikke udviklet af DR, men af MPBrun.dk og giver for 13 kroner, brugerne adgang til live-tv fra alle DR’s kanaler. Desuden kan du søge blandt tusindvis af arkiv indslag og gemme udsendelser til senere brug off-line.

Vi har testet applikationen på Mobilsiden.dk og kan konkludere, at den virker helt efter hensigten. Meget nem og overskuelig applikation, der hurtigt giver adgang til mange timers underholdning.

DR Play kan hentes på Marketplace til Windows Phone.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Mads Knudsen 24-05-2012 16:23:04

Fik dette svar fra DR da jeg forespurgte på hvor langt DR er med en WP app og deres holdning til DR Play.

"Hvad angår DrPlay, så er det en tjeneste som DR ikke har indflydelse på – og samtidig er den ikke lovlig da de benytter vores streams uden tilladelse. Vores jurister er i færd med at finde en løsning på det problem."

0 0
Alfix 25-05-2012 09:26:42

Har du selv indledt korstoget?

0 0
Mads Knudsen 25-05-2012 23:40:25

Nu har jeg ikke indledt et korstog.
Jeg forespurgte hos DR hvordan udsigten var til at kunne bruge DR.DK/NU på WP når nu det kører HTML5 og når der nu fandtes en App der kunne det.
Derfor fik jeg det svar fra DR.
Grunden til at jeg poster det er for at advare folk mod at købe en app som næsten med sikkerhed bliver fjernet.
Jeg fører ikke noget korstog så stik piben ind inden du udtaler dig.
Desuden synes jeg denne artikel måske skulle fjernes eller rettes så den ikke reklamerer for en ulovlig app som folk spilder deres penge på.

0 0
Thomas 25-05-2012 08:09:29

Så må de jo tage sig sammen og få lavet en app selv. Det kan jeg sgu ikke have ondt i røven over.

0 0
Lindberg 24-05-2012 10:50:39

Er det ikke problematisk at nogen tjener penge på at distribuere licensfinansieret materiale? Hvis appen er gratis så er det helt fint, men at tjene penge på at sende noget videre som vi alle sammen reelt ejere er det okay?

0 0
Tommy 24-05-2012 10:54:47

jeg kan godt følge dig, men når DR ikke gider lave en app til WP og en iværksætter gider sætte utallige timer af på det, har jeg intet problem med at støtte ham.

0 0
Mads Knudsen 24-05-2012 12:05:14

Jeg havde det lidt på samme måde med at betale for app'en. Men den giver også flere muligheder end mobilversionen til f.eks Ipad som jo ikke er en egentlig app men blot et link til en mobilversion.
B.la for du mulighed for at gemme en udsendelse så du kan se den senere samt du starter samme sted du stopper hvis du afbryder en udsendelse.
Jeg kan dog heller ikke forene mig med at man skal betale for at se programmerne. Dette burde være gratis. Tror heller ikke DR kan være glade for at det koster penge.
Tværtimod kan jeg godt se at udvikleren kan tage penge for de ekstra features som app'en tilbyder.
Men det kunne jo være spændende at høre fra udvikleren og fra DR.

0 0
Alfix 24-05-2012 14:20:52

Synes det er helt fint at tage soelle 13 kroner for det. Det er jo ogsaa begraenset hvor meget personen kan tjene paa dette pt. Og igen, modsaet de timer der er gaaet i.

Serioest folks. Der er vaerre ting at brokke sig over hvis det endelig er. Always reward initiative!

0 0
Kim 24-05-2012 11:06:49

Det allermest mærkværdige er, at DR jo netop har lavet deres platform (eller i alle fald dele af den) om til HTML5... Bare uden understøttelse af WP..?

0 0
Thomas 24-05-2012 13:19:00

Det er fordi DR's udviklere (eller deres chefer) er nogle idioter. Man bliver videresendt til desktop-sitet, når man besøger siden på en WP.

Det drejer sig formentlig bare om, at de skal tilføje understøttelse for IE9 mobile i deres user-agent-check.

0 0