Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Se DR TV på din smartphone

Se DR TV på din smartphone

Efter flere års vente tid, så er DR NU endelig klar til mobileenheder.

Som vi tidligere har skrevet, så har Danmarks radios specielle udgave af DR NU til mobileenheder været udsendt i en offentlig beta version siden starten af marts måned. Nu ser det ud til tjenesten langt om længe har overstået beta fasen.

DR NU til mobileenheder benytter, modsat desktop versionen, HTML5 i kombination med H.264 videofiler, hvilke gør tjenesten meget velegnet til mobileenheder såsom mobiltelefoner og tablets.

Samtidig så tilbyder tjenesten tre forskellige streams (lav, mellem og høj), så man har mulighed for at streame DRs indhold, selvom ens data forbindelse ikke er optimal. Dette er specielt velegnet ved streaming over 3G netværk.

DR NU virker officielt på iOS og Android enheder, mens Windows Phone stadigvæk er ude i kulden.

I følge "rygters bureau" arbejder DR også på en HTML5 desktop version, så danskerne langt om længe kan tilgå DR NU helt uden brug af Adobe Flash formatet, som i dag er et krav for at benytte DR NU på Windows, Linux eller Mac OS computere. Vi har dog ikke kunnet få dette officielt bekræftet.

DR NU kan tilgås på adressen www.dr.dk/nu eller på den direkte adresse til mobileenheder www.dr.dk/nu-mobil/

Læs også:
 - DR snart klar med mobilstreaming
 - DRs TV på vej ud på mobilen
 - Bliv beta-tester for DR NU

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Olde 06-04-2012 15:13:25

Jeg sidder her med min HTC Flyer med 3.2 men linket siger at den kun understøtter Android? Siden hvornår har 3.2 været mindre Android end. 2.3?

Jeg blev smidt over på computer siden.....

0 0
Bo Belkov 04-04-2012 13:03:48

Det er nu fint med denne app, men som regel mangler jeg lyd eller også er der slet intet, nogle kan afgive et bud på det? Bruger Dolphin Browser på alle 3 Android enheder

0 0
Tommyulbaek 03-04-2012 17:48:04

Var med på vognen fra starten, hvor DR HD stod ultra skapt.
Nu er billedkvaliteten under al kritik på iPad. Har givet masser af feedback på problemet, men intet er sket!?

0 0
Bjarke Hansen 07-04-2012 15:25:20

Ja det er det jeg siger, elendig kvalitet...

Billedet stod rigtigt godt, men der har nok været problemer med det kodec da der var spøgelsesbilleder.. Men den kvalitet der er nu er godtnok meget elendig specielt på dr HD.. Så er det til grin at sige at beta-test er ovre.. for de har slet ikke testet det kodec/kvalitet i beta testen

0 0
Belgarion 03-04-2012 12:53:16

ja igen må vi ikke lege med fordi Windows Phones er så nyt. tsk tsk. Men bare vent 6 md og WP sælger stort på verdens plan. Specialt nu Nokia satser på det kinesiske marked, som nu er verdens største marked for mobil enheder, Kina har lige overhalet US of A.

0 0
Tobias 03-04-2012 11:06:50

hvad er grunen til windows phone ikke virker vis det bare er HTML5 side og ikke et app skulle det så ikke bare virke platform uafhenig og vis det bare er hvor den kiger på vilken enhed der tilgår den så kan det jo omgåes med browser settings

0 0
03-04-2012 16:06:12

Det er helt urimeligt, at ejere af Windows Phone ikke får samme mulighed. Man har formentlig brugt licenskroner til udviklingen af DR NU, og vi betaler altså også licens. På den anden side, har man jo set de fleste af DR´s programmer indtil flere gange, så jeg ville hellere have at man kunne vælge DR helt fra.

0 0
Bjarke Hansen 03-04-2012 10:39:05

Hmm nuj skal der åbenbart være mere kvantitet.. Var ellers overrasket over den gode kvalitet i beta testen.. Nu er kvaliteten da elendig, selv på DR HD som nærmest er dårligere end SD kanalerne. tør ikke at teste de lavere kvaliteter ;-)
Jeg havde under beta testen problemet med at jeg ikke kunne genoptage en udsendelse efter fx et opkald eller spole.. Det lader ikke lige til det er løst?

0 0
Henrikmand 03-04-2012 09:36:34

Den kører ikke på Google Chrome, SGN.

0 0
lappydk 03-04-2012 09:48:58

Hehe... samme problem her!
Kører dog super, i stock ICS 4.0.4 browseren på SNS

0 0
Henrikmand 03-04-2012 11:06:18

Hmmm... så må jeg bare vente til Chrome også kommer ud af beta...

0 0