Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Se drømmen om en Lumia tablet

Se drømmen om en Lumia tablet

Ville en tablet-computer i Lumia-design være et ønske for dig? Se her, hvad en designer drømmer om.

Lad os slå fast med det samme! Det her er IKKE et produkt – det er et design, skabt i en computer af Jay Montano fra Mynokiablog.com.

Drømmen er en 9,7 tommer AMOLED skærm med Clear Black Display (1280 x 800 pixels), 8 megapixels kamera på bagsiden og 2 megapixels på fronten samt op til 64 GB intern hukommelse.

Styresystemet er naturligvis Windows 8 tablet-edition.

Hvad synes du? Ville du eje sådan en Lumia-tablet, hvis den fandtes?

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Kim Harder 10-02-2012 01:11:21

Ja det vil da være en rigtig god idé, blot det bliver en med kræfter under motorhjelmen, i stedet for de nuværende slatne Tablet computere der findes i dag.

0 0
Katron 09-02-2012 17:21:14

Den ser da for lækker ud.

En af dem til mig tak..

0 0
Heiberg 09-02-2012 12:22:33

Den ser da vældig tjekket og trendy ud, men jeg er mere til en Samsung Galaxy Note, for jeg gider ganske enkelt ikke rende rundt med to apparater, når jeg kan nøjes med et.

Og derhjemme har jeg allerede tre bærbare af diverse størrelser - så jeg har ikke brug for mere af den slags. ;-)

Skal helt sikkert have Windows 8 på mine pc'er, men på mobil/tablet holder jeg mig til Android, så også i det lys er Lumia-tabletten uinteressant for mig.

0 0
Adolf 09-02-2012 10:16:53

Jeg synes 9.7" er alt for stort... 7" ville være mere passende imo... En man lige kan have i lommen,og ikke skulle have i en eller anden form for sleeve..

0 0
Jesper Hansson 09-02-2012 07:26:50

Helt klart efter jeg har købt en nokia lunia. Tror jeg helt klart den skulle prøves. Hvis altså det var virkelig heeh

0 0
ihk 08-02-2012 23:35:22

... dejligt at se at Nokia/microsoft er innovative og ikke kopierer Apples design.

0 0
Thomas 09-02-2012 08:09:12

Hvilket de så heller ikke gør...

Eller der er måske en lille tysker gemt i dig? for efterhånden er det kun én tysk dommer der deler din holdning.

0 0
Thomas 09-02-2012 08:06:54

Det er et koncept.. hverken Nokia eller MS har været inde over denne. :)

0 0
Simon Larsen 08-02-2012 22:32:38

Det er normalt ikke Jay Montano der laver "My Dream Nokia" designs osv.. Men folk som har et Nokia ønske, og så sender de dem ind til MyNokiaBlog, som Jay mest står for ;)

0 0
Tommy 08-02-2012 20:00:10

nå, bortset fra det, så ville det være ganske interessant hvis den har en af de low voltage i3/i5er da arm ikke er kraftige nok og vil blot ødelægge oplevelsen. Jeg mener Samsung har lavet en tablet med win7 (se mobil.nu) med en i5'er så det kan bestemt godt lade sig gøre fysisk uden at den bliver alt for stor.

Dog skal enheden komme med en dock der gør det muligt for hdmi, usb og evt lyd.
Hvis den kommer med en sådan dock skal det nok blive interessant for pt så er min ipad altså bare et stort og dyrt legetøj - ja den kan bruges til nogle småting, men det er altså meget primitivt!
Officepakken til windows er altså noget andet end på mac(selvom det burde være samme prog) og på ipad kan det slet ikke sammenlignes!

hvis der med win8 samtidig bliver syncet automatisk med andre win8 enheder(fx stationær) kan den bestemt godt erstatte en bærbar i visse henseender - men jeg hælder nu mere til en lille 13" bærbar.

0 0
Thomas 08-02-2012 21:25:25

Det bliver næppe i3/i5, men nok snarere Medfield der vel er en Atom-CPU. De er en smule hurtigere end Tegra 2 og bruger en brøkdel af strømmen ifht. i3/i5.

Men enig, i øvrigt, det skal være x86. Så skal man bare kunne docke den ligesom en laptop, og så forsvinder iOS ud i horisonten :)

0 0
Tommy 08-02-2012 22:28:38

det var i øvrigt ikke på mobil.nu, men på nedenstående side jeg så Samsung win7 tabletten:
http://beep.tv2.dk/entry.php/id-414561.html
Så det med i5 kan bestemt godt lave sig gøre (det er jo heller ikke en "fuldblods" bærbar i5'er (det er vist lidt af en modsigelse, i øvrigt)
Man har, så vidt jeg ved, ikke set direkte test af Medfield men noget tyder på den pt ikke er helt så anderledes end cortex 9 eller for den sags skyld 15. (men når Motorola har indgået et flerårigt samarbejde med Intel, må Medfield jo kunne noget vi andre ikke ved!)

Problemet med atom-cpu og lignende er at win7 og sikkert også 8, ikke kører super godt og så vil oplevelsen være som på Galaxy tab som altså ikke kører helt så flydende og lækkert som man kunne håbe (og som ipad'en gør) og Nokia har jo selv sagt at de kun lancerer en tablet når de mener den kan konkurrere mod markedslederen(=ipad) og det tvivler jeg stærkt på at den vil kunne med en atom lignende cpu - dual core eller ej, så skal vi altså op på de nuværrende i3'er for at kunne levere ordentlig performance med windows.

0 0
MIchael Weimar 09-02-2012 11:29:18

Ny har jeg brugt en Samsung Tablet series 7 m/i5
Den køre fantastisk med alle Windows 7 programmer og er lige så hurtig som en normal laptop.
Touch under WIndows 7 er godt nok ikke optimalt men det virker godt. Den vil saktens kunne erstate min laptop og iPad og samtidigt slipper man for at have to enheder med to forskellige systemer der ikke er meget for at tale sammen.

0 0
Bo Belkov 08-02-2012 16:27:32

måske eller måske ikke...

0 0
gielsgaard 08-02-2012 18:00:15

Tror ikke det er skudt helt ved siden af ,bliver meget spændende at se hvad der kommer af tablets med win8.

0 0
kasper 08-02-2012 16:12:51

Det bliver fedt. Skal have sådan en, såfremt den kommer til at kunne køre almindelige windowsprogrammer, som der går rygter om.
iOS og Android kan godt pakke sammen når det kommer til tablets. De er forvokset mobiltelefoner der er gode at se film på, og ikke mere.
PS. Jeg har en android og min kæreste in iPhone, så nej, jeg hader ikke de to andre, vil bare have en tablet med samme funktionalitet som en PC/Mac

0 0
Thomas 08-02-2012 18:33:59

ARM-versionen af Windows 8 vil ikke kunne køre almindelige Windows-programmer, medmindre de er skrevet til platformen. Til gengæld vil den nok kunne køre de allerede eksisterende apps til Windows Phone uden større problemer.

Til gengæld bør x86-versionen af Windows 8 sagtens kunne køre normale programmer, også selvom den er på en tablet. Når Intel kommer med deres Medfield, så bliver det pludselig MEGET interessant!

0 0
Thomas 09-02-2012 09:07:39

Jeg fik ikke formuleret mig perfekt, kan jeg se.

Det jeg mente var, at man ikke kan køre almindelige x86-programmer på en ARM-tablet.

0 0
Bo Belkov 08-02-2012 16:26:20

det er designer der drømmer og ikke en ægte tablet ;)

0 0
08-02-2012 16:06:46

men jeg kan da godt forstå hvis der er andre der kunne være interesseret.

pt. anser jeg Asus Transformer serien for at være mest interessant

0 0
Rasmus Duerlund 08-02-2012 15:38:30

Kan da i hvertfald overvejes.. :-D

0 0
Dan Mørk Frandsen 08-02-2012 15:30:29

Nej tak holder mig til Ipad indtil videre. men ser spændene ud og hvis den giver mulighed for at man kan åbne formularer på hjemmeside og søge efter det man vil uploade f.eks når man udfylder en ansøgning på firmaers hjemmesider og skal vedhæfte CV og ansøgning så kunne jeg godt se mig overveje det.

0 0
D. Jensen 08-02-2012 16:01:36

Selvfølgelig kan den da det, hvis den kører på Windows 8. Styresystemet på tablet er ikke anderledes end dem på stationære og bærbare PC'er.

Synes at en tablet med windows 8 giver mening. Har aldrig forstået iPads, når de ikke kan erstatte bærbare PC'er/Macbooks.

0 0
Cebastian 08-02-2012 16:09:53

En iPad kan jo godt erstatte det mest basale. Tekstbearbejdning og surf. Mange studerende har da kun brug for dette. :) Men jeg er helt enig, jeg kan ikke helt hoppe på en tablet endnu. Glæder mig meget til at se hvad Windows 8 byder på, på tablets. :)

0 0
Tommy 09-02-2012 11:17:57

jeg ved ikke hvilke studerende du tænker på, men da jeg gik i gym var der sgu mange længere opgaver(side antal) og der kommer ipad'en til kort med mindre man tager et fysisk tastatur med og så fylder det jo alligevel lige så meget som en bærbar...

og på universitetsniveau er det da helt utænkeligt (med mindre man vil statuere et eksempel, er hardcore apple-fan, eller bare blev tabt meget som barn)

Derudover så skal man altså forbi en fuld officepakke for at få det til at se nogenlunde seriøst ud. De officeløsninger der pt er til ipad er fine til redigering og noter, men så heller ikke meget mere - selv MS' officepakke til ipad kan ikke styre kildekritik mig bekendt.

0 0
hellas7 09-02-2012 09:21:01

@ D. Jensen:

Hvis Microsoft virkelig vælger at bruge det samme styresystem på tablets som på "rigtige" pc'er, så skal jeg ikke have noget med det at gøre. Jeg skal ikke til at rode rundt i menusystemer på en tablet, og jeg skal ikke scrolle rundt i Metro UI med mus og tastatur

0 0
Dan Mørk Frandsen 09-02-2012 10:02:29

den udgave jeg har prøvet at Win 8 er der heller ikke menuer og det i på samme måde som win 7 i dag, det er bygget op af fliser som man kender det fra win phone. virker super lækkert og glæder mig til betaen kommer.

0 0
Thomas 09-02-2012 10:01:34

Har du prøvet Windows 8? Eller slynger du bare fordomme ud?

0 0