Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Se forskellen på AMOLED og Super AMOLED

Se forskellen på AMOLED og Super AMOLED

Her kan du se en sammenligning af tre forskellige typer skærme, og hvordan de virker i direkte sollys.

Webmediet techblog.gr har lavet en række videoer, der tydeligt viser forskellen på de tre topmodeller Sony Ericsson Xperia, Samsung Galaxy S og HTC Desire og deres skærme.

Xperia X10 har en 4 tommers TFT-skærm, Desire har en 3,7 tommer AMOLED-skærm, mens Galaxy S har en 4 tommer stor Super AMOLED-skærm.

I videoen nedenfor kan du se forskellen på de tre typer skærme i direkte sollys.

techblog.gr findes en lang række andre videoer, hvor man kan se forskellen.


Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

lars 24-06-2010 17:29:24

Der er adskillige nye teknologier der potentielt set kan være bedre blandt andet e-ink og mirasol (se http://en.wikipedia.org/wiki/Interferometric_modulator_display)og Pixel Qi 3Qi (se: http://www.pixelqi.com/) (den sidste er farve indenfor og sort hvid i sollys) som alle siges at have potentialet til at give en kontrast hen imod papir.
Så nej det vil ikke nødvendigvis altid være svært at læse skærmen i solskin i hvert fald kun hvis du synes det er svær at læse avisen!

0 0
BE 23-06-2010 12:15:52

- Vist ser det sjovt ud, men der mangler reelt indhold i det.
De små forskelle der er kan ikke få mig til falde bagover i benovelse.
Det vil altid være svært i højt sollys, at læse sin skærm uanset hvilken type det er, og måske er den ene lidt bedre end den anden, - men så meget bedre er der sgu heller ikke.
Det vel stadig sådan, at det ikke er det ydre men det indre der tæller mest?

0 0
lars 24-06-2010 17:45:56

Der er adskillige flere nye teknologier der potentielt set kan være bedre blandt andet:
e-ink
mirasol
(http://en.wikipedia.org/wiki/Interferometric_modulator_display)
Pixel Qi 3Qi
(se: http://www.pixelqi.com/)
(den sidste er farve indenfor og sort hvid i sollys og der kommer flere bærbare computer med disse skærme snart)
som alle siges at have potentialet til at give en bedre kontrast end nuværende skærme.
Så nej det vil ikke nødvendigvis altid være svært at læse skærmen i solskin i hvert fald kun hvis du synes det er svær at læse din papir-avis i solen! Pas på med at bruge ordene aldrig og altid. Teknologiudviklingen er ikke forudsigelig!!

0 0
Oskarlund 23-06-2010 01:06:28

Hvis i går ind på siden der bliver linket til i artiklen, og kigger på den anden film, og derefter spoler frem til der hvor der ses et klip fra en fodboldkamp, ses det tydeligt hvor umådeligt ringe Xperia's skærmen er ift. Desire og Galaxy's. :

0 0
Nygaard 24-06-2010 11:05:20

X10's skærm er langt fra dårlig, selvom den under optimale forhold ikke er helt lige så skarp og lækker som Desire (jeg har/har haft begge).
Til gengæld fungerer skærmen på X10 udemærket i direkte sollys, mens Desire under den slags forhold er nærmest ubrugelig.

Der er fordele og ulemper ved begge teknologier.

0 0
23-06-2010 10:25:34

Ja det er jo så en smagssag....Jeg foretrækker at spillerne ikke er selvlysene.

0 0
Kasper Siggaard 22-06-2010 22:50:07

Galaxy synes jeg vinder med en anelse over X10... Desire på en klar sidstplads... Min desire er næsten umulig at læse på udendørs.. Men stadig den bedste telefon jeg nogensinde har haft.. :)

0 0
Bjarke Hansen 22-06-2010 17:38:19

Øhmm..

Ja den dårligste skærm på "papiret" er den bedste skærm i testen her.....

0 0
Thomas 22-06-2010 15:22:22

Tror nu ikke det er let at filme hvad der er bedst.

0 0
Christoffer 22-06-2010 12:56:38

Samsung Galaxy S er den klareste med Sony Ericsson x10 på en anden plads og Desire til alder sidst.

0 0
Henrikmand 22-06-2010 13:32:51

Hmmm.... Jeg synes ellers det er Xperia, der ser bedst ud.

Specielt når videoen kører. Selvom kameraet filmer direkte ned oven i Galaxy'en kan man stadig se videoen på Xperia'en helt ude til venstre.

Desire'n falmer fuldstændig sammen med de 2!

0 0
Christoffer 23-06-2010 08:11:26

for mig ser det stadig ud som om Galaxy S er en tant klare, men ikke meget mere end x10

0 0