Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Se hvad der er nyt i iOS 6 beta 3

Se hvad der er nyt i iOS 6 beta 3

Apple har netop sendt 3 betaversion på gaden - og nedtællingen til finaledition er i gang. Vi har set nærmere på nyhederne.

Klar til download af iOS 6 beta 3
Klar til download af iOS 6 beta 3

Vi har tidligere skrevet, at Apple havde frigivet iOS 6 beta 3 – tre uger efter den seneste opdatering beta 2 blev klar.

Vi har installeret den nyeste software på vores testenhed, der er en iPhone 4S. Efterfølgende har vi været godt i gang med at finde ud af hvad den 347 MB store opdatering egentlig byder på.

Beskrivelsen fra Apple var ikke så detaljeret, den lød kort og godt på fejlrettelser og forbedringer, men vi har set nærmere på hvad det dækker over.

Udover disse fejlrettelser og forbedringer – så har Apple også fået plads til nogle nyheder i den nye iOS 6 beta 3.

Apple Maps

Apples nye kortfunktion har fået et nyt menupunkt inde i ”indstillinger”, og der kan man også vælge om man ønsker afstanden opgivet i miles eller kilometer.

Du kan også vælge at aktivere kortmærker altid skal være på dansk, samt om det skal være normal eller stor mærkestørrelse.

Det er også muligt at vælge om du ønsker lav, normal eller høj lydstyrke på stemmen til navigationen. Ønsker du ingen af delene kan du også vælge ”ingen stemme”.

iCloud.com mailadresser med iOS 6

Den nye beta 3 afslører også, at der med iOS 6.0 kommer nye mailadresser tilknyttet Apple-konti når der oprettes en iCloud-konto.

Eksisterende- og nye Apple-brugere vil få en ny mail-adresse, som ender på @icloud.com. Disse mailadresser er baseret på alle iOS-brugeres Apple-ID. De brugere der har en @me.com får automatisk en @icloud.com mailadresse.

iCloud.com mails kan ikke sendes fra www.icloud.com endnu, brugere skal da benytte http://beta.icloud.com indtil iOS 6.0 er officiel.

Det fungerer til det online-liv man har med Apple produkter, og benyttes til alt fra App Store, iTunes, Mac App Store osv.

Andre nyheder og rettelser

En anden lille nyhed, som er kommet med iOS 6.0 beta 3 er det lille symbol ”kr” på tastaturet. Dermed er det hurtigt og nemt, at indsætte kroner-betegnelsen i en sms/mms-besked, Facebook opdatering, mail og lignende. 

I iOS 6 beta 2 omtalte vi, at der var sket lidt med Passbook applikationen og på det billede vi viste i artiklen kan du se, at der manglede lidt tilpasning af skrift m.v. dette er kommet i beta 3.

Du behøver nu heller ikke længere indtaste dit Apple-ID og kodeord når du downloader gratis applikationer. I første betaversion behøvede man ikke længere dette ved opdateringer, men nu gælder det altså også gratis applikationer.

Ønsker du fuldt overblik så har hjemmesiden Boy Genius Report fundet hele listen over ting der er rettet, ændret eller lignende i beta 3. Så bliv klogere på rettelserne vedrørende Game Center, Safari, Passbook, Bladkiosk, Maps, iTunes, Adressebogen, iCloud og meget andet her


Læs også:
 - Nu er iOS 6.0 beta 2 ude – se nogle af nyhederne her
 - Apple er klar med iOS 6.0 beta 2
 - iOS 6.0 beta 1 – de første indtryk på iPhone 4S

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

kevin 19-07-2012 13:06:49

Hvorfor virker vejret ikke på min 4's ?.. altså andre by'er og lande virker, men ikke aktuel lokalitet.. Samme med jer efter iOS 6 Beta 3 ???

0 0
Xlander 18-07-2012 00:40:42

#Dan
Det har været der i lang tid også før Beta.

#Nicolai

Som Footiefan skriver hold .com nede så kommer dk. og en masse andre op,og for den sags skyld har det været der i laaaaannnnnggggg tid.

Så ComOn Nicolai;-)

0 0
Dan Mørk Frandsen 18-07-2012 00:11:42

Ved ikke om det har været der før men fandt ud af at man kan trække notifikationer på låseskærmen til højre også åbner den direkte ind i app'en det drejer sig om.

0 0
Nicolai 17-07-2012 23:52:29

Jeg forstår simpelthen ikke, hvorfor Apple vælger at lave en kr knap. Hvor ofte har man brug for denne forkortelse, da det jo alligevel kræver to tryk på tasturet, for at lave forkortelsen, mens det tager det samme antal tryk bare at skrive k-r...
Hvorfor ikke lave en .dk knap inde i safari? Hvis tastaturet alligevel er slået over på dansk, burde man at lave en genvejsknap, som hedder .dk... De har jo alligevel været så smarte at lave en .com knap...
Come on apple...
Og BTW Apple:
Think outside the box, go do something crazy!

0 0
Footiefan 18-07-2012 00:33:49

Har du prøvet at holde .com knappen nede??

0 0
Nicolai 18-07-2012 01:43:21

Well this is awkward!

Vil nu redde lidt af min værdighed, ved at vende min kritik om til ros til Apple:
Det er satme nogle gennemarbejdede produkter I sender på gaden, siden at I har tænkt over dette, og løst problemet på en meget intuitiv måde.
Derudover er det jo i og for sig meget positivt, at der (åbenbart) ikke sker det helt vilde med deres nye opdatering, for Apple må jo åbenbart mene, at der ikke er behov for den vildeste nytænkning

Danmarks største flovmand
Nicolai

0 0
Michael A 17-07-2012 16:03:37

... hvor skuffende. Ingen nyheder - igen! Nå jo, en "kr-knap" og eget kortsystem... bevares. Er de da ved at gå helt i stå de æblefolk?

0 0
TF 17-07-2012 16:56:10

Hvad er det for nyheder du mangler da ?

0 0
Michael A 18-07-2012 13:33:02

Jamen bare lidt nyt og innovativt iOS i trit med hvad der ses i bl.a. Android og Microsoft Windows Phone, i stedet for bare "gammel vin på nye flasker". Det er altså ikke bare en mindre opdatering som fra 5.01 til 5.1 vi snakker om her, men i stedet et noget større hop til kategori 6.0. Jeg syntes at iOS efterhånden kommer til at virke noget gammeldags i forhold til de konkurrende softwareplatforme(som efterhånden opleves mere og mere innovative).

0 0
TF 18-07-2012 16:34:35

Jamen hvilke funktioner er det specifikt du savner fra WP og android ?

0 0
Michael A 19-07-2012 09:46:12

Bl.a. en mere levende brugerflade med f.eks. widgets der direkte muliggør informationer/interaktivitet, eller bare mulighed for tilføjelse af flere genveje på låseskærmen. Men egentlig syns jeg det er forkert at begynde at opremse features konkurerende platforme bruger. Det jeg mere savner er fornyelse, så brugerfladen hovedsagelig ikke bliver ved med at se ud som den gjorde i den første iPod Touch fra 2007.
Jeg syntes ikke at iOS på nogen måde er dårlig - det er velfungerende og pålidelig, ingen tvivl om det. Men det er de konkurerende OS'er også blevet, samtidig med at de virker noget mere tidssvarende/innovative og stadig elegante.
En helt anden ting jeg savner er større kompatibilitet. Det er fint nok at Apple har valgt deres egen AirPlay standard, fair nok. Men hvorfor ikke også åbne for DLNA i deres naitive programmer så afvikling af medier kan ske på andet end i en "lukket kreds". Set i lyset af Androids stadig voksende markedsandel, er jeg ikke sikker på at arrogante principper er vejen frem for Apple.
Men hvad med dig selv, savner du ikke selv lidt fornyelse eller er det bare fjong med det gamle vante system, år efter år efter...?

0 0
TF 19-07-2012 12:02:26

Jeg har fået lige det jeg savnede, facetime over 3G, så jeg er tilfreds i denne omgang. Jeg vil meget hellere have et simpelt styresystem der bare virker, frem for en masse øjengejl der kan gå i stykker, så ja utroligt nok er jeg faktisk tilfreds lige nu må jeg indrømme :)

0 0
Michael A 19-07-2012 13:57:17

Det var vist en lidt usaglig og firkantet generalisering du kom med der. De widgets jeg har kendskab til, og selv bruger med stor fornøjelse, er hverken "øjengejl" eller upålidelige. De er funktionelle og virker fuldstændig stabilt. Ligeledes er Android og WP i dag, simpelt og virker bare.
Men behold du bare skyklapperne på, det er du da i din gode ret til.

PS. Jeg ejer også selv et iOS produkt :-)

0 0
TF 19-07-2012 15:25:00

Skyklapper har jeg næppe på har lige haft WP og må sige det er lækkert at bruge, det kunne sagtens blive mit næste OS når der lige er kommet lidt mere gang i app markedet og jeg har haft en del android mobiler, der har jeg desværre været "uheldig" 9 ud af 10 gange ca :(

Bare fordi man ikke har brug for så meget behøver man da ikke have skyklapper på, Det er bare ikke alle der har behov for lige meget gejl er det ikke ok ?

0 0
Benjamin Jensen 17-07-2012 18:42:57

Lad ham nu bare trolle. Han vil jo så gerne....

0 0