Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Selv ikke Apple har råd til at bruge display i safirglas på iPhone 6

Selv ikke Apple har råd til at bruge display i safirglas på iPhone 6

Det har rygtes at Apple skulle benytte safirglas til displayet på iPhone 6, men Taiwanesiske kilder fortæller at det har vist sig for dyrt.

Det har tidligere været på bordet at Apple skulle begynde at producere større mængder af displays i safirglas, efterfølgende dukkede et patent op som beskrev et ekstra modstandsdygtigt display. Dette affødte nogle spekulationer om, at Apple havde planer om at erstatte deres Gorilla display som de historisk har benyttet, med et display i safirglas.

Dette lader dog ikke til at blive tilfældet alligevel. Den kinesiske side MyDrivers citerer kilder fra den Taiwanesiske distributionskæde som fortæller at det er “usandsynligt at iPhone 6 vil have display i safirglas”.

- Apple investerer 3 milliarder i safirglas teknologi

Apple har dog forsøgt og der er angiveligt nogle prototyper i spil, men ifølge den unavngivne kilde, er produktionskapaciteten for lav og prisen for høj. Dog fortæller den selv samme kilde at det forventes at Apples kommende iWatch vil have display i safirglas.

Safirglasset er i dag benyttet til at dække over kameralinsen og fingeraftryks-læseren, men det koster altså også i omegnen af ti gange så meget, hvilket angiveligt er for meget hvis det skal dække hele skærmen.

Kilde: TechRadar


Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

zzup 16-02-2014 20:20:47

Mon ikke, at de ud fra en cost benefit analyse har besluttet at prisen på iphonen vil blive væsentlig højere, og derfor ikke fandt det økonomisk rentabelt at levere iphones med fuld safir-display?

6 3
Krabbe 17-02-2014 01:59:40

Næææ ... de har blot kalkuleret på, der er flere gryn i de grotesk mange reparationer, end nyt seriøs holdbart glas.

Apple har altid narret den mindre kloge, og de mindre kloge er der temmelig mange af :D

11 5
Svend Ole Nielsen 17-02-2014 11:18:44

Så det du siger er at de forskellige uautoriserede værksteder er i lommen på Apple eller hvordan skal det forståes?

2 3
Krabbe 17-02-2014 12:59:37

Øhhh Svend Ole ...

Uautoriserede værksteder er nu IGEN jublende lykkelige, Apple´s egne værksteder er over-lykkelige ... hvad kan du forlange mere ?

Siden samme værksteder hørte ordet: "Safirglas", har de siddet og svedt tran, så nu går de igen en lukrativ fremtid i møde.

Måske det var på tide forbrugerne vågner op, og forlanger blot skyggen af seriøsitet fra Apple, når der tales om minimum af holdbarhed ved produktet.

4 5
Footiefan 17-02-2014 13:39:21

Endnu en Kloge Åge på alt vedr Apple....

5 3
TF 17-02-2014 14:19:40

Jeps men det er ok at skrive alt muligt lort bare det er om apple :-(

4 3
Krabbe 18-02-2014 22:05:21

@ Footie & Thomas F

Hvad forhindrer Jer i at argumentere, fremfor: "du er "dooom" for du kritiserer Apple" ?

3 3
Footiefan 19-02-2014 00:16:05

@Krab
Det er jo ikke nemt at argumentere mod det du skriver - du har jo facts, kender det hele osv. Ved hvordan Apple har kalkuleret, narret alle og enhver. Ved hvordan værksteder, uautoriserede og Apples egne, tænker, samt at folk skal vågne op.....de har jo et problem med kvaliteten og holdbarheden på deres iPhone.

Hvordan skal man kunne sige noget mod denne overflod af sandhed og viden?

7 2
TF 18-02-2014 23:02:30

Jeg tror bare vi har lært at man ikke kan komme igennem med nogen argumenter hos folk der skriver som du gør, så det er spild af tid.

1 3
Krabbe 19-02-2014 16:53:23

@ Footiefan (som endnu ikke har lært at stave folks navn korrekt) samt Thomas F ... Apple-Boyzz.

Endnu har I ikke leveret bare skyggen af valid argumentation - vil I ikke, kan I ikke eller evner I blot ikke ?

3 5
TF 19-02-2014 19:35:49

Du er spild af tid.

2 2
Footiefan 19-02-2014 18:55:57

..endnu ikke?? Øh hvordan skrev du mit navn længere oppe? Måske skulle du selv prøve at vågne lidt op....

Og valid?! Hahahaha... Ved du hvad du selv skriver af 'valid' info.. Du er så farvet så det er håbløst.
Har i øvrigt haft android uafbrudt siden HTC Magic. Først senere fik jeg en iPhone.. Har begge sideløbende, pt en 5S og HTC One. Så måske skulle du kigge ud over din egen lille snævre verden.

6 2