Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Siri er angiveligt knækket - Android-version på vej?

Siri er angiveligt knækket - Android-version på vej?

Det franske firma Applidium hævder, at have knækket koden til Siri. Det skulle derfor i teorien snart være muligt, at bruge Siri på andre enheder end Apples.

Kun en måned efter iPhone 4S's release i USA, har det franske firma Applidium, angiveligt brudt den software, som Siri bruger til at kommunikere med Apples servere.

Applidium har undersøgt måden, hvorpå telefonerne kommunikere med Apple. Telefonerne sender tale, omsat til en binær fil, til en server. Serveren analyserer filen og sender den tilbage til telefonen som tekst.

Ifølge Comon.dk skuller der ikke være nogen hindringer for, at teknologien kan anvendes på alle netopkoblede enheder.

Derfor skulle det i teorien være muligt, at implementere Siri på f.eks. en Android-enhed.

Det forventes dog, at Apple vil tage sine forholdsregler og snarest lukke for denne mulighed.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Thomas Kristensen 17-11-2011 12:57:04

Der findes allerede op til flere app, som gør det samme som Siri, så jeg kan ikke se hvorfor folk vil tage chancen :)

0 0
ladjo 17-11-2011 12:10:00

Tale syntese og genkendelse er da ikke en ny opfindelse... igen, igen,,, Undskyl Æble...

0 0
17-11-2011 09:40:05

Jeg håber ikke aplidium får nogen pris for det de fleste kunne gætte sig til. Grundlæggende fungerer det jo ikke anderledes end stemmegenkendelse på Android.

At Apple vælger kun at udgive siri til iPhone 4s behøver jo ikke have noget med de (ikke eksisterende) tekniske begrænsninger at gøre. Grundlæggende er Siri jo mere end noget andet, den funktion der gør iPhone 4s unik.

0 0
JP 17-11-2011 10:34:07


Grundlæggende fungerer det jo ikke anderledes end stemmegenkendelse på Android.

Øh jo det gør bare spørg Andy Rubin.

http://www.techradar.com/news/phone-and-communications/mobile-phones/android-s-andy-rubin-slaps-down-siri-1035242

Og Apple servere forventer telefonens UUID, så det er ingen chance for at det kommer til Android. (Eller uofficielt til 3GS/4)

0 0
17-11-2011 13:32:29

Han siger jo lige netop at det ikke er ny teknologi, og at der findes noget lignende i android :D

0 0
17-11-2011 13:00:37

Det er så heller ikke det jeg skriver. Jeg skriver at det der foregår på telefonerne teknisk er ens og i øvrigt ikke raketvidenskab.

Prøv at læse hvad folk skriver, frem for at kommentere på det du tror folk skriver.

0 0
Christian 17-11-2011 09:29:20

Er det bare mig eller er der ikke allerede en udgave "løs" til android? Den hedder "iris. (alpha)" på android marked.

0 0
Patrick Petersen 17-11-2011 13:28:00

Jo, og jeg havde det for 1-1½ år siden til android.. Igennem flere forskellige apps.. blandt talktome og svox, der gjorde det dansk og oplæsning og en der hed noget med voice blah blah, der virker som siri.. Jeg kan virkelig ikke se hvorfor siri er smart..

Kan huske min var ret fed, da man fx kunne bede den tegne et hus, hvorpå den så fandt et paint hus på google.. Ganske sjovt. :)

0 0
Rallerbabz 17-11-2011 08:56:24

dels fordi apple forhindre det i at ske, og dels fordi ingen tør :P

0 0
Schwartz 17-11-2011 09:16:40

Ach SO!

Du har nok ret, Apple vil muligvis smide en masse advokatpenge efter at stoppe det / sætte en bremse på generel innovation som sædvanlig.

0 0
David 17-11-2011 22:15:53

Hvordan stopper der general innovation? Hvis alle bare kunne tage dit produkt og bruge det, hvem skulle så give innovere? :)

0 0