Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Skal du have den nye iPhone 5?

Skal du have den nye iPhone 5?

AFSTEMNING: Hvis der, som forventet, kommer en ny iPhone i denne uge, planlægger du så at udskifte din nuværende mobil?

Invitationen til Apples event den 12. september 2012
Invitationen til Apples event den 12. september 2012

Ingen ting er sikkert omkring Apples event på onsdag, for Apple har ikke meldt ud, at de vil præsentere verdenspressen for en ny iPhone.

Men det forventes og rygtebørsen har nærmest ”kogt over” af rygter den seneste tid. Mon der kommer en iPhone 5 i år?

 - Skuffede fans – ingen iPhone 5

Følg med på Mobilsiden.dk onsdag den 12. september klokken 19 (dansk tid), når Apple afholder en presseevent.

Derfor vil vi gerne vide, om du allerede nu ved, om du vil skifte din mobiltelefon ud med den (måske kommende) nye iPhone?



Afstemning

Skal du have den nye iPhone?
Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Benjamin Jensen 12-09-2012 18:11:31

Skal man tro de store økonomer i Saxo Bank, så skulle Apple aktien bliver halveret i år. Det sagde de ved årsskiftet, og aktien er kun gået 1 vej - og det er op.

De nåede endnu engang toppen fornyelig, som det mest værdifulde selskab i verden.

Til trods for den øgede konkurrence, så sælger de bare endnu flere telefoner. Da det er et lukket økosystem, så tjener de penge på alle leddene. Den del har Google ikke regnet ud endnu, men mon ikke at Google også begynder at gå den vej?

0 0
Kim 12-09-2012 20:11:09

Google tjener jo stadigt stort ser alle deres penge på spam... sorry "annoncer", reklame og manipulerede søgeresultater, og "servicemeddeleser". Android bidrager med en minimal indtægt - søgningerne på iOS devices giver langt mere i reklameindtægter.

Derfor vil Google nok vælge at lade deres "åbne" platform forblive sådan så længe som muligt, alene pga. den gode marketingsværdi den har.

0 0
Benjamin Jensen 12-09-2012 23:54:16

Ja, men de kan jo ikke rigtig leve af det. Deres Play butik er jo ved at være det rene wild west, med utallige lorte apps. Man ved aldrig rigtig hvad man får når man downloader noget derfra, selvom de har fået gode anmeldelser.

Det eneste positive er jo, at man har 15 min til at fortryde, og det bruger jeg satme tit.

0 0
Zeb 10-09-2012 13:23:21

"rygtebørsen har nærmest ”kogt over” af rygter den seneste tid. Mon der kommer en iPhone 5 i år?"

Faktisk har den ikke kogt nær så meget over som sidste år. Hvilket nok skyldes at Samsung og Nokia har formået at holde en del fokus på deres nye lanceringer som lå strategisk smart her få dage før Apples event

0 0
Tommy 10-09-2012 14:41:58

jeg tror også at selvom 4s formentlig solgte ret godt, så bragte den ikke meget nyt til smartphone branchen - Siri var vel det eneste interessante, som i DK jo blot er en joke.

iOS6 har heller ikke bragt særlig meget nyt på banen, ja faktisk har iOS6 blot tilføjet features som konkurrenterne allerede har.

iPhone "5" skal derfor kunne differencere sig på et anderledes design/større skærm, nfc(som ganske givet kommer), og nogle andre ting.
Der skal nok blive solgt en del, for hvis man ikke er til WP/Nokia og har bare en smule kritisk sans for hardwarekvalitet, ja så er der kun en model at vælge imellem da alle android-enheder er af billig plastik.

Dog har OS brug for en gevaldig grafisk overhaling, måden den multitasker med videre, men da iOS6 er blevet previewet er dette vist blot ønsketænkning.

Endvidere har selv gamle damer en iphone(fx mine svigerforældre) hvilket har gjort at en iphone ikke længere er ekslusiv og sexet.

Alle disse faktorer har gjort Apple til at tale med. De er ikke længere så hippe som de var førhen.
Men igen, der skal nok blive solgt en masse enheder for der er rigeligt at folk som er fanboys, ikke har fingeren på pulsen(ved hvad konkurrenterne tilbyder)/håbløst bagud, savner hardwarekvalitet hos konkurrenterne, eller blot er vanedyr og bare gerne vil have hvad vennerne har - det "sikre" valg.

Jeg vil helt sikkert få kritik fra forskellige lejre, men der er fordele og ulemper ved iphone, android og WP, men ovenstående er groft set mit syn på markedet som det er pt.

0 0
vonGoldschmidt 11-09-2012 09:39:16

Fordi looks=hardware??
Synes nu min Galaxy SIII har ret nice hardware på trods af, at den er gjort af plastic, og som Lecter pointerer, er der masser af android-devices, som er gjort af andet end plastic. Faktisk, var der et android-device gjort i aluminimum (lækkert materiale right?) før iPhone 4.

Desuden er der fordele og ulemper ved begge;
plastic er lettere, billigere og ikke så medtaget ved tab på gulv, men kan give et indtryk af et billige udseende.
Metal/andet lækkert materiale føles bedre og ser mere lækkert ud, men er mere medtageligt ved tab på gulv.

Back on topic: Det bliver spændende at se, hvad den nye iphone kommer til at tilbyde udover hardware-opdatering :)

0 0
Tommy 11-09-2012 11:31:44

Du skriver det jo meget godt selv, metal og andet føles og ser mere lækkert ud.

Men materialevalget er ikke alt, design er ret så vigtigt, hvilket jo også er derfor at rygterne om i"5" ikke rigtigt har kogt over for de ser ud til at benytte samme design som vi kender det fra i4, blot andet format.

Og når jeg skriver at en af androids største problemer er materialevalg, ja så er det for de telefoner der er ude nu. HTC har gjort det lidt anderledes ved at vælge polycarbonat, desværre er det ret tydeligt at det ikke er samme kvalitet som Nokia Lumia 800, men det er da et velkomment initiativ. Jeg ser desværre ingen alu-android i handlen, jovel jeg har selv en Samsung med en smule alu på bagsiden, men det er nu ikke det der hæver kvalitetsfølelsen særlig meget.

Hvis der kom android enheder på markedet som gik op i detaljer, materialevalg, samlekvalitet og design så ville der være om end endnu mindre "hype" omkring iphone.

Problemet med android-devices er ikke fordele og ulemperne, men ironisk nok det manglende udvalg selvom der er en røvfuld af devices, så går de alle efter samme lovsætning, hurtig hardware, men billig/halvfesen materialevalg (undtagen skærm heldigvis) og design.
Selvom der nok er 20 halvnye andorid enheder på det danske market har ingen gået efter devisen: design og materialevalg fremfor hurtigste indmad - og det er ærgeligt!

0 0
vonGoldschmidt 11-09-2012 12:22:18

Well, det er nu ikke helt rigtig.
Som sagt, så kom HTC Legend som den første alu-android (2-4 måender før iPhone) og pt. er efterfølgeren HTC One V i handlen. HTC har generelt brugt aluminium og andre lækre materialer i designet på deres telefoner og ærligt talt, så er HTC helt klart bedst til design på android-området.

Anyways det jeg bare studsede over, var at du sagde hardware = design (well, design er jo sådanset en del af hardware).

Omvendt kan man også sige, at design bliver ligegyldigt, når man alligevel pakker sin telefon ind i covers, som rigtigt mange gør.

0 0
Tommy 11-09-2012 13:37:07

Jeg skriver hardware = design/kabinet etc fordi vi er nået til et punkt hvor hastigheden ikke længere er af betydning. Android er med JB næsten lige så flydende som IOS og WP(selvom de færeste dog har JB), så hvem har brug for quadcore? Fair nok hvis man vil spille spil, men personligt gider jeg dårligt at game GTA på min 13" bærbar - så gæt hvordan min holdning er til smartphone spil :) Wordfeud og andet er selvfølgelig hyggeligt.

Jeg er enig i at HTC og til dels Sony forsøger at gå lidt væk fra den billige plastik, men de går ikke hele vejen, og det er en skam! HTC skal da have den ros de fortjener, men ofte synes jeg ikke de så komplimenterer det med pænt design (personlig smagssag, selvfølgelig)

Det med covers, må folk selv om - det benytter jeg mig personligt ikke af da det altid har en negativ indvirkning på telefonens "feeling" og generelle styring, selvom det da bestemt kan være ret praktisk hvis man taber mobilen.

0 0
11-09-2012 16:55:47

Nu skal du bare tænke på at de fleste materiale valg nok er velovervejet. Metal ser lækkert ud, men det er tungt, giver dårlige antenne forhold, bliver meget nemt ridset, er koldt og klinisk at rører ved, osv....

0 0
Jesper 11-09-2012 09:21:49

iPhony har i mine øjne aldrig været hverken eksklusiv eller sexet.
En masseproduceret telefon kan jo i sagens natur ikke være eksklusiv, da dette indebærer, at den kun er produceret og solgt i et begrænset antal, og da Æble jo konstant praler med, hvor mange enheder de har solgt, ryger eksklusiviteten jo.
At den skulle være sexet, fatter jeg ikke en lyd af! Det er en telefon! Der er s'gu ingen telefoner der er sexede!

iOS er et dødsygt pixeline OS og iPhone er gået hen og blevet et statussymbol for socialgruppe 5!

...og så har vi ikke talt om sikkerhed endnu! Her er der ingen af de såkaldt "store" OS'er, der kan være med endnu. Desværre afgår RIM (Blackberry) nok ved døden inden længe, men her er sikkerheden i det mindste i orden. Dét kan man ikke ligefrem sige om Android og iOS!

0 0
Lecter 10-09-2012 17:30:43

Ved ikke om det her er kritik, men dit afsnit om at alle android enheder er af billig plastik, passer selvfølgelig ikke. Der er en del som er lavet i alu og andre i polycarbonat, præcis som Nokias WP telefoner.

Og så ved du jo iøvrigt ikke om iPhone 5 bliver lavet i plast :)

0 0
Runigj 10-09-2012 12:48:21

Jeg skal heller ikke have den nye iPhone men jeg er meget spændt på at se hvad de kommer med! Skal også helt klart følge med hvad der sker onsdag aften! Men jeg har en fornemmelse at 2012 og 13 bliver ikke et godt år får apple.
Baserer jeg på alt den negative omtale der været igennem medierne det sidste tid.
Alle retssager hvor de prøver at begrænse producenterne.
Så er der også lige at konkurrenterne kan det samme eller meget mere Når det kommer til
hardware/Skærm/Processor/OS og så videre.
Hvad synes I andre er jeg helt galt på den?

0 0
hellas7 10-09-2012 13:33:41

Jeg har meget svært ved at se, at Apple skulle få "ikke gode år" (efter min opfattelse af dette begreb). Jeg tror fortsat, at iphone-salget vil vokse hurtigere end smartphonemarkedet generelt.

Derudover mener jeg på ingen måde at Apple er udkonkurreret på hardware, hvor jeg på min ipad kan spille spil der grafisk slår konkurrenterne med flere længder, samt har den hurtigste webbrowser på markedet. Skærmen mener jeg heller ikke er bagud (en opgradering er altid velkommen, men jeg oplever den på ingen måde som grim). OS'et er som udgangspunkt også et plus for mig, bortset fra UI'et, der halter langt efter konkurrenterne.

0 0
Schwartz 10-09-2012 12:38:51

Jeg ved ikke hvad det er men den er sjov:

http://www.fastcardtech.com/goods.php?u=49407&id=7536

Den er nævnt her på stedet for nylig...

0 0
Hans 10-09-2012 11:40:59

Nej, men jeg glæder mig til at se hvad Apple har at byde på. Jeg sidder helt sikkert ved skærmen den dag.

0 0