Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Skal du have den nye Samsung Galaxy S5? [AFSTEMNING]

Skal du have den nye Samsung Galaxy S5? [AFSTEMNING]

Samsungs nye stjerne rammer de danske butikshylder i dag - er den noget for dig?

Femte kapitel i S-sagaen er nu til at købe. Samsung Galaxy S5 bringer nye features som vandtæthed, en pulsmåler og aftrykslæser til den hæderkronede mobilserie. Og den fik da også en del roser i vores egen anmeldelse her på mobilsiden.dk.

Men er du overbevist? Er den nye Galaxy telefonen til dig, eller venter du lidt endnu? Er der en anden telefon du har i tankerne. Stem her og giv din mening til kende.



Afstemning

Skal du have den nye Samsung Galaxy S5?
Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

14-04-2014 06:16:21

Noget tyder på at den kan leverer sindsygt gode batteri tider:http://www.phonearena.com/news/Galaxy-S5-scores-amazing-on-our-battery-life-test-the-longest-lasting-flagship-has-the-endurance-of-a-tablet_id55077

Så havde de alligevel arbejdet med mere end deres skærmteknologi :-)

3 0
Jemo 13-04-2014 06:21:38

n

0 1
Naggie21 12-04-2014 14:11:30

Havde taget M8, hvis ikke det var fordi kammeraet var så æv.
Det bliver en Z2 til mig. Har også lige købt Z2 tablet, så de macher.
Overvejede ellers også Find 7, men jeg vil have en med software knapper denne gang. Har savnet det lige siden jeg skiftede min Galaxy Nexus ud.

10 0
Shawn S. Ø 12-04-2014 11:29:34

Hvis ikke det lige var fordi jeg har købt m8 så ville den være mit andet valg. Selv om jeg ikke bryder mig specielt om plastik

1 0
Benny Guldhammer 12-04-2014 00:57:29

Er da sikkert en vældig fantastisk telefon, men kan ikke se hvordan den skulle erstatte min note 3

7 0
Carsten Valentin 11-04-2014 23:45:50

Nej ikke s5, n

0 0
gielsgaard 11-04-2014 21:54:28

Sidder og tænker, har Samsung ramt muren som apple gjorde det, de ved ikke rigtigt hvad de skal hælde i mobilerne, for mange af de features der efterhånden er i dem, bruger vi dem ? Tror det ikke.

5 6
Kim Kristensen 11-04-2014 18:11:00

Er ikke overbevist, har ikke brug for pulsmåler, fingeraftrykslæser som ikke er specielt god i følge de tests jeg har set, så det må blive et nej.

9 1
dippegalant 11-04-2014 23:25:13

Fingeraftrykslæseren er ligegyldig, ligesom den også er på iPhonen. Da de begge er lette at bryde, giver de ingen øget sikkerhed alligevel.

Pulsmåleren er derimod helt genial, eksempelvis for mig, der elsker at løbe og træne. Du skal se, den slags kommer der i flere og flere modeller, uanset om lige netop den enkelte har brug for det eller ej, da det er noget mange efterspørger.

Desuden er rigtigt mange af de nye features i denne mobil, der er softwarebaserede og ikke hardwarebaserede, så dem kan man jo bare vælge fra, hvis man ikke vil have dem. Så har man stadigvæk en smartphone med et rigtigt godt kamera, en super stærk processor, en masse RAM og så kan den også stadigvæk det meste af det alle de andre kan - tilsammen.

Men jeg har det fint med min Note 2 og har ikke behov for at skifte, idet Noten stadig fungerer upåklageligt og ved en familiefest her i weekenden fandt jeg i hvert fald også ud af at Note 2 - sådan rent hastighedsmæssigt i dagligt brug - ikke er sakket bagud i forhold til nyere modeller.

7 6
11-04-2014 13:43:53

Der er ikke nok nyt. Men hvis jeg skulle have ny i dag, så ville det klart blive den. Den er bare bedre end de andre efter min mening.

20 12
TF 11-04-2014 13:46:23

Jeg citere lige hvad du sagde da den kom "far er skuffet" ;-)

2 18
11-04-2014 19:46:51

Jeg syntes virkelig du skulle ansøge om at få dine skolepenge igen. Ja jeg er skuffet, da der ikke er nok nyt. Derfor skriver jeg også at jeg ikke skal have nogen ny :-) Men (og her kommer det gyldne ord i min originale kommentar, som du åbenbart fandt for svær at læse) HVIS jeg skulle have en ny i dag, så ville det klart blive S5......

12 5
dippegalant 11-04-2014 23:18:45

Må igen stille mig helt enig med N. Det virker som om Thomas F. igen ikke rigtig evner at læse, hvad andre skriver og samtidigt forstå det.

Man kan jo godt være skuffet over at den nye model ikke er et stort nok skridt fremad, samtidigt med at man stadig mener at det er den bedste smartphone på markedet lige nu.

Hvis jeg stod og skulle have en ny smartphone lige nu, så ville valget - for mig - stå mellem SGS5, Note 3 eller Sonys Xperia Z2. Og jeg var såmænd også skuffet over den lille fremgang for SGS5, da den blev lanceret...

Nogle mennesker, altså!

10 3
TF 11-04-2014 23:51:07

Nej dog er du enig med N og uenig med mig wauw det kommer da godt nok bag på mig :-D

0 13
dippegalant 12-04-2014 00:05:47

Ja, tosser som dig er jeg ret ofte uenig med! Det siger selvfølgelig sig selv!

Men du tør ligesom ikke at forholde dig til substansen, vel?

11 3
TF 12-04-2014 00:20:10

Jeg kunne godt hoppe med på din svine hinanden til leg men det er spild af tid og jeg tror helst alle andre er fri for at se på det, så nej tak og god dag til dig.

0 13
dippegalant 12-04-2014 01:24:35

Så skulle du nok have undladt at kalde folk for "samsung politiet" til at starte med, ikke?

Det er ikke megen selvindsigt eller hukommelse, der er at spore ved dig, Thomas!

11 3
TF 11-04-2014 20:30:36

Jeg minder dig bare om hvad du selv har sagt det er der ikke nogen grund til at blive sur over, det er jo dine egne ord.

1 11
11-04-2014 23:13:26

Og hvad inde i din snot dumme knold er det der mener kommentar ikke stemmer overens med dit citat?

7 3
TF 11-04-2014 23:49:16

Tag det dog lidt roligt du hidser dig jo op.

Du sagde "Den er bare bedre end de andre efter min mening" og jeg minder dig så bare om at du selv udtrykte stor skuffelse da den kom og det passer jo ikke sammen med det du nu siger, men jeg kan godt se du ikke kan tale ordenligt eller styre dit temperament så jeg skal nok lade dig være, selv om du skulle fortsætte med at vrøvle.

0 11
11-04-2014 23:57:36

Nårh piv piv lille Thomas. Det er sq dig selv der starter denne dans op. Men hvad var det jeg skrev om de andre? De er alle sammen det samme som sids. Jeg var/er skuffet over s5 da jeg havde håbet på mere. Hvis du skal bruge din tid på at rode rundt hvad jeg har, så gør lige dit arbejde ordentligt. Og det med at tale ordentligt det skulle komme fra dig? Thomas F du er og bliver en joke. Det sjove er at du fisker efter de her temperamentsfulde kommentarer og når de så kommer, så piver du som den lille tøs du egentlig er.

8 4
dippegalant 12-04-2014 00:04:33

Igen, kunne ikke være mere enig med N! Thomas F. har tilsyneladende en eller anden evne til at tro at fordi man skriver at man er skuffet over en smartphones udvikling, så kan man stadig ikke synes at den er en af de bedste på markedet.

Tossen må jo ingen venner have, for det der med at uddybe og nuancere sine holdninger, DET må man ikke, for Tosse-Thomas ved lige præcis hvad alle mener med alt de nogensinde har skrevet!

Suk...

13 5
TF 11-04-2014 13:23:40

Kan ikke se hvad fordelen skulle være ved at købe denne fremfor nexus 5, og med nexus slipper man også for S-crap med S-lag til følge ;-) næ jeg venter pænt og ser hvad næste nexus kommer til at byde på før jeg skifter.

4 17
dippegalant 11-04-2014 23:20:23

Ingen S-lag på min Note 2 og meget af det du kalder S-crap er skam ganske udmærkede features.

Men hvad ved Thomas F. også om noget som helst, andet end at udbasunere sit Samsunghad overalt?

10 4
TF 11-04-2014 23:57:14

Undskyld sagde jeg noget ondt om samsung det må samsung politiet meget undskylde.

0 10
dippegalant 12-04-2014 00:07:35

Lille ven, ingen grund til at undskylde for at skrive noget "ondt" - men da du ikke ved, hvad du udtaler dig om, synes jeg lige at fakta skulle på bordet...

Du ved - fakta - det som du hader allermest i hele verden!

9 3
TF 12-04-2014 00:29:41

Som sagt undskyld mange her samsung betjent og jeg skal nok tie stille med samsungs svagheder og problemer, så du ikke kalder mig alle de grimme ting du er så god, det gør så ondt med de grimme ord.

0 10
dippegalant 12-04-2014 01:23:03

Tuder du virkelig over at man tager til genmæle mod at du kalder folk for "samsung politiet"?

"Vræææææl!" - Thomas F., 3 år

9 3
TF 12-04-2014 11:40:44

Det må du meget undskylde, jeg var ikke klar over at mine ord sårede dig så meget.

1 8
dippegalant 12-04-2014 12:43:31

Thomas, nu er det jo dig der tuder, så måske skulle du bare undlade at gå i infight med andre, når nu du såres så let.

Det er det der med at have indsigt i sig selv igen!

9 4
TF 12-04-2014 21:31:00

He he du er nu sjov nå men tak for underholdningen :-) vi ses Hr.S-betjent :-)

0 9
dippegalant 12-04-2014 22:03:14

Der er noget alvorligt galt med dig, ikke?

9 2
TF 12-04-2014 23:39:25

I dine øjne ja sikkert :-)

0 7
dippegalant 13-04-2014 00:08:52

Prøv dem her: http://www.sind.dk/telefonraadgivning

6 2
TF 13-04-2014 00:29:14

Det er noget du har erfaring med kan jeg forstå, det virker dog ikke til de har hjulpet dig meget men jeg ved jo heller ikke hvor skidt du var før.
Nå jeg har spildt nok tid på dig, kom du bare med en sidste spydig kommentar som du plejer.

0 6
dippegalant 13-04-2014 01:02:47

Ja, jeg har jo erfaringen fra tidligere kontakt med dig. Det smarte er jo at SIND åbenbart har noget telefonrådgivning og jeg går ud fra at personalet på din afdeling ikke har konfiskeret din. Lidt ærgerligt at de ikke kan hjælpe dig bedre, derinde på den lukkede afdeling!

God bedring!

6 1
TF 13-04-2014 01:53:39

Ahhh det kan du gøre bedere det var jo bare en gentagelse af hvad jeg lige har smidt i hovedet på dig, kom nu tag dig lidt sammen, du har det sidste ord så brug det dog ordenligt.

0 5
dippegalant 13-04-2014 02:05:11

Hvad er der galt, Thomas? Gad SIND heller ikke hjælpe dig? Og hvor mange gange har du nu - igen - "truet" med at du ikke ville skrive mere? Det eneste konsistente ved dig, er at man aldrig kan bruge det du skriver til noget som helst og at du ingen indsigt har i din egen adfærd.

Egentlig sørgeligt at der ikke er nogen, der tager sig bedre af dig, Thomas. Men sådan er det jo at have en personlighed som din - en personlighed som selv end ikke din mor kan holde af!

4 1
Thomas 14-04-2014 01:32:37

Jeg mener, at huske, at der engang var noget der hed Arto, hvor børn var sociale sammen. Er det lukket? Ellers vil jeg anbefale jer at opsøge det sted, istedet for at forplumre kommentarsiderne for os andre.

3 3
TF 14-04-2014 01:39:50

Er helt enig det er pisse træls at se på og beklager jeg hoppede i med begge ben.

1 3
Lasse Øksbro 11-04-2014 12:26:15

Har haft den i et par timer :)
Var i butikken ved åbningstid :D

9 5
Peter Lyck 11-04-2014 12:01:58

Spørgsmål: 'Skal du have den nye Samsung Galaxy S5?'

Jeg synes svarmulighederne handler om alt mellem øst og vest. Jeg har tidligere kritiseret jeres afstemninger og ovenstående er da noget være rod. Jeg håber i er opmærksomme på at når i laver så upræcise afstemninger så kan i ikke bruge dem til at konkludere noget som helst.

Eksempelvis: 'Nej tak til plastik. Jeg vil hellere have en HTC One M8' Jeg kan vel have helt andre motiver for at vælge en M8 frem for en S5, eksempelvis at jeg foretrækker Sens UI eller Ultrapixels(der er lige så mange muligheder som der er forskelle på S5 og M8), hvor kan jeg svare det? Og hvor blande det ind i spørgsmålet.

Eller 'Næh - Jeg skal have noget helt tredje. ' noget helt trejde, hvad mener i? Er det den svarmulighed jeg skal vælge hvis jeg hellere vil have en plæneklipper end en S5?

Læs det spørgsmål i stiller(som er fint formuleret) igen og baser svarmulighederne på det.

Et råd begræns svarmulighederne til:
-Ja
-Måske
-Nej
-Ved ikke(bør altid være med)

Det er kedeligere, men i får stof til en ny artikel og afstemningen bliver langt mere seriøs.

For at svare på jeres spørgsmål: nej

Begrundelse: Jeg venter på Note 4

22 3
TJ 11-04-2014 16:55:37

Enig med Peter Lyck - jeres afstemninger er simpelthen så elendige at jeg ikke gider stemme, det er vel ikke raket videnskab og lave en seriøs afstemning, i stedet for tåbelige valgmuligheder.

8 2
dippegalant 11-04-2014 16:32:59

Meget enig med Peter Lyck omkring afstemningen og kvaliteten af denne. Derudover giver det ikke mening at have en svarmulighed, der hedder "Næh - Jeg skal have noget helt tredje", når afstemningen nævner 3 andre smartphones udover SGS5 (HTC One M8, iPhone og Sony Xperia Z2). Så må det vel være "Næh - jeg skal have noget helt femte" i stedet.

Sløset afstemning og derfor ligegyldig!

11 2
Plychen 11-04-2014 11:47:20

Venter på LG G3 - spændt!

11 0
Morten Jensen 11-04-2014 11:58:54

Også jeg. :-) Det tyder ikke på, at LG G Pro 2 kommer til salg herhjemme, ellers var det nok blevet den allerede.

3 0
Per Kofod 11-04-2014 11:46:25

Så længe den ikke kan fås med mere end 16GB internal storage, hvor samsung allerede bruger halvdelen, så nej tak, så har den samme problemer som jeg har med min S4. Så jeg venter på Note 4, og ser hvordan specs ser ud på den.

5 1
dippegalant 11-04-2014 23:29:44

Det er så under 6gb ud af de 16gb som Samsung bruger i denne version, men okay... Til gengæld kan du udvide den med et af de nye 128gb hukommelseskort og aldrig bekymre dig om mangel på lager igen!

Samsung kommer til at bruge endnu mere internt lager i Note 4 end i SGS5, idet Noten har nogle flere features, som SGS5 ikke har. Blandt andet for at understøtte brugen af S-Pennen, så det kommer ikke til at være "fremgang" i den sammenhæng.

Men ellers er jeg enig og ser meget frem til Note 4, som sandsynligvis og muligvis bliver afløseren for min Note 2, hvis ikke Sony kommer med en vild Xperia Z2 Ultra model...

6 3
Per Kofod 12-04-2014 13:18:24

Jamen jeg går ud fra note 4 kommer med mindst 32GB, ligesom note 3, og den bruger vel ikke 16GB mere. Ja man kan udvide med et SD kort; men det har begrænset brugbarhed. På min S4 har jeg et 54GB SD kort; men 2 trediedele, af applikationerne kan ikke flyttes til SD kort. og de applikationer som kan flyttes, er der mange som ikke kan opdateres, eller ikke fungerer godt når de er flyttet til SD kortet. Havde også met problem med Tomtom, at kortdata ikke kunne gemmes på SD kort efter opådatering til Android 4.4. detter er dog lige blevet rettet med en ny version af Tomtom som kom i går. Jeg vil håbe at note 4 kommer med en mulighed for 64GB; men ellers skulle 32GB dog give lidt mere plads end de 16GB på S4 og S5, selvom note applikationerne også tager lidt plads. Og så kunne jeg godt bruge pen funktionen. Synes også det er synd at note pro kun fås med 12.2" display, en 8" version ville være fedt.

1 0
dippegalant 12-04-2014 14:07:04

Note 3 kom så også før 128gb SD-kortet kom på markedet, så det kan sagtens ændre sig, når man nu kan få et billigt SD-kort i stor størrelse. Samsung har desuden meldt ud, at de vil understøtte flytningen af apps til SD-kortet i fremtiden og jeg har ikke nogen problemer i den retning. På min Note 2 er det kun de interne og medfølgende apps, jeg ikke kan flytte til SD-kortet og ingen af de flyttede apps giver mig nogen form for problemer.

Men jeg kan godt følge din tankegang og det hele afhænger naturligvis af hvordan disse funktioner bliver implementeret i netop Note 4, samt om Note 4 bliver endnu dyrere end Note 3 i forvejen var (ved lanceringen).

Mht. S-Pen, så bruger man den mere end man lige skulle tro - men ikke lige så ofte som man egentlig gerne ville. Det er en dejlig feature, men den er stadigvæk ikke 100% fuldt udnyttet (synes jeg) i hverken Note 2 eller 3. Jeg savner endnu mere funktion fra den og især med third party apps (ikke Google og ikke Samsung apps).

5 1
carsten guldhammer 11-04-2014 11:45:07

desuden HAR jeg lige for en uge siden købt en ny
note 3 med ur

10 0
Søren Resbo 11-04-2014 11:44:50

Venter på Lumia 930.

6 2
Bo 11-04-2014 14:50:42

Også mig. Den er dælme fed!

4 1