Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Skole inddrager elevers telefoner

Skole inddrager elevers telefoner

Børn i dag er ikke gode til at løse konflikter, og ringer i stigende grad til mor eller far, hvis de er uenige med lærere eller kammerater. Derfor inddrager en skole i Jylland nu mobilerne.

Folkeskoleelever er blevet for uselvstændige, og ringer i stigende grad efter mor og far, hvis de er blevet uenige med lærerne eller klassekammeraterne.

Det har fået Vonsild Skole, nær Kolding, til at inddrage elevernes mobiltelefoner hvis de har sms’et eller ringet til forældrene for hjælp i konfliktsituationer, det skriver JydskeVestkysten.

Skolen i nær Kolding har oplevet det, som et stigende problem, og flere gange er forældre dukket op eller ringet til skolelederen omkring dette.

Skoleinspektør Jens Bay siger: -”Det er en bekymrende udvikling, og vi vil gerne være på forkant med den. Vi har ikke en chance for at løse konflikter, hvis forældrene pludselig bliver indblandet.”

 -”Forældrene skal forstå, at de ikke skal blande sig i børnenes konflikter i skolen”, siger Anders Bondo Christensen, som er formand for Danmarks Lærerforening.

Han fortæller også, at det er en del af elevernes dannelse, at lære at håndtere en konflikt uden forældrenes indblanding.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

jesper w 07-02-2012 23:22:45

I læser da som frosten raser i dk.

Hvem siger det er læreren som er noget galt med.. Artiklen handler om at børn ringer til mor eller far i for at lærer at løbe konflikter selv.. Skal de så også ringe til lørdag eller får når chefen på arbejde beder dem arbejde hurtigere eller passe sit arbejde og ikke bruge sin mobil.

Og hvad det for noget ævl at man er nødt til at hver sin mobil på sig, at hvad tror i man gjorde første det var hver man's eje.. Man ringede med sin fastnettelefon til skolen også fik de hurtig fat i den person. Ellers kørte man ned og hentede eleven.. Hold da op hvor er folk snæversynet.

0 0
mr_lou 08-02-2012 07:58:30

Spørger du godt nok hvem der siger det er læreren der er noget galt med? Ja det gør jeg øjensynligt.

Artiklen siger at det er eleven der er noget galt med. Det er ikke min erfaring.

Ikke god til at løse konflikter? Næh, det er ikke nemt når de ofte kun kan "løses" ved at gøre som læreren siger. (Lærernes undskyldning for dette er at der ikke er tid til en lang diskussion i timen).
Hvis nu lærerne gav eleverne lidt mere respekt og dermed var lydhør, så ville lærerne også få respekt af eleverne, som dermed ikke have nogen grund til at ringe hjem.

0 0
Villiam 08-02-2012 06:24:20

og du synes sikkert at det er helt i orden at give eleverne en ipad at arb på i skolen ? for at eleverne skal "lære" bedre. jeg fik selv min første nokia mursten i 10. klasse, og dengang var der intet som hed ipads, tablets eller bærbare i skolen. og dengang blev man sendt over til skole inspektøren og skrevet i kontaktbogen hvis man ikke ville som læreren ville. dengang havde man ingen mulighed for at bede de gamle om hjælp hvis man ikke kunne klare sin lærer, eller følte sig chikaneret eller mobbet. idag kan lille lise rent faktisk sige fra hvis søren mobber, eller hvis læreren gør grin med en fordi man er forelsket i hans. men self skal overdrevet misbrug stoppes. dog er fælles afstraffelse ikke den bedste vej frem.

0 0
Villiam 07-02-2012 15:43:40

der hele tiden er uenighed i klassen blandt eleverne og lærerne. burde lærerne måske ikke hellere tage sig sammen og finde en bedre metode at klare tingene ? i den artikel ser jeg at eleverne er ofret og lærerne er dem som laver den største fejl. husk, dårlige elever betyder dårlige lærer. måske skulle lærerne finde sig en andet job, i stedet for at straffe eleverne.

0 0
mr_lou 07-02-2012 19:19:45

Lærere løse konflikter? Siden hvornår?
Indfør hellere tvungen pædagogisk uddannelse for lærerne først, så hjælper det måske på det.
"Uenige med lærerne" står der. Det betyder ofte at eleverne ikke vil gøre som lærerne siger, hvis de ikke mener det er fair eller ok. Og DET er netop en del af elevernes dannelse at lære at sige fra.

0 0
Mazzen 07-02-2012 11:40:07

Synes det er en go ide, ville ikke ønske at mit eget barn ringede hver gang der var sådan noget, self vil jeg også mene at de forældre som kommer eller ringer skolen op burde slå lidt koldt vand i blodet, selvfølgelig afhængig af situationen.

Men syntes at det burde være en mulighed blandt alle landets skoler at gøre dette, da vi ellers ender med en generation som ikke kan svare for sig selv, eller er svage til at løse konflikter, og dette vil næppe gavne dem for fremtiden.

0 0
Thomas Kristensen 07-02-2012 14:33:05

Mobiltelefoner burde være forbudt i skoletiden
Alle skoler burde tage elevernes telefoner indtil de har fri

0 0
hellas7 07-02-2012 19:08:45

vi lever i en fri verden. Forældre må bestemme, hvornår deres børn skal have mobiltelefoner med.

Da jeg gik i 9. klasse kan jeg huske, at min far ringede og fortalte, at min farfar var død. Derfor tog jeg hjem midt på dagen. Ville have været meget ked af, hvis jeg ikke havde fået noget at vide om det, før jeg kom hjem.

Lad forældrene bestemme det - skolen skal respektere, at nogle ting kan være vigtigere end undervisningen i skoletiden.

0 0
Hans Jákup Danielsen 07-02-2012 20:09:27

jeg gik i 9. i '98-'99
der kunne mine forældre ringe til skolen, og få en lærer til hente mig til telefonen... så helt umuligt er det ik uden mobiltelefon...

dog har jeg ikke noget imod at børn har mobiltelefoner med i skolen, men de skal være lydløse og gemt væk under timerne...
og så skal forældre lære deres børn om god og dårlig mobiltelefon skik...

0 0