Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Skype "snart" til Windows Phone

Skype "snart" til Windows Phone

Microsoft arbejder i øjeblikket på at få Skype færdig til Windows Phone siger Skypes Rick Osterloh.

Skype skulle snart komme til Windows Phone. Det fortæller Skypes Rick Osterloh, i et interview under CES 2012.

Microsoft afviser, at kommentere på oplysningerne fra Rick Osterloh. 

Joe Belfiore, der er leder af Microsoft Windows Phone program, lovede ellers tidligere, at Skype ville komme til Windows Phone i slutningen af 2011.

TheVerge citerer en kilde for, at fortælle, at Skype til Windows Phone i første omgang ikke vil blive udviklet med en dyb integration i Windows Phone.

Den første version af Skype vil sikkert også være en forløber, for den egentlige og fuldt integrerede version, der kommer sammen med "Apollo", der bliver den næste version af Windows Phone.

Et godt bud på en præsentation af Skype til Windows Phone, kunne være ved næste måneds Mobile World Congress i Barcelona.


Kilde: TheVerge

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Michael 19-01-2012 01:31:05

Jeg vil gerne have en en Windows phone. Ville sågar være rede til at vente på Lumnia 900 (den jeg kan fint bruges et års tid mere). Men apps er vigtige for mig. Og så vidt jeg ved er der ikke mange danske apps til dem. Er det ikke korrekt?

På forhånd tak.

0 0
Michael 19-01-2012 01:41:52

I forbindelse med overvejelser om at købe en android telefon, har jeg fundet apps som f.eks. 'Rejseplanen', 'DSB Billet' og 'Jyske Mobilbank'. De (og mange andre) findes vist ikke til Windows...

0 0
BluezCat 18-01-2012 13:40:53

Og kan ikke lade være med at smile ;o)

0 0
Jesper Søgaard 16-01-2012 17:30:04

Det må siges at være en smule paradoksalt at det sidste store OS der mangler at få skype er windows phone på trods af at Microsoft har overtaget Skype.

Desuden så er det ligegyldigt eftersom min Nokia Lumia 800 ikke har front faced kamera.

0 0
Ylle 18-01-2012 08:26:48

Nu er Skype jo rimelig meget mere end video chat.
Selvom jeg har webcam og lignende på min computer, så har jeg da aldrig nogensinde ført en videosamtale der.
Video er for tiden et buzzword, som man åbenbart skal understøtte for at være cool, men faktum er, at det virkelig ikke er særlig mange der bruger det.
Det er sjovt at vise at man kan, men efter det, så er der ingen der har lyst til at stå og pege telefonen mod sit fjæs mens man taler, hvor folk kan se hvor dårligt ens hår sidder, man har en kæmpe bums, eller sidder og piller bussemænd etc. etc.

0 0
evilguy 18-01-2012 23:40:25

@Ylle: Jeg ville faktisk have givet dig ret for et år siden.

Men så fik både jeg, kæresten og sørme også min søster en iPhone der kan benytte Facetime. FaceTime er på ingen måde smartere eller mere fancy end Skype eller de andre løsninger på markedet. Forskellen er bare at FaceTime var let at sætte op og det virker perfekt under WiFi dækning - så nu benytter jeg faktisk videochat flere gange om ugen.

Bruger jeg det, når jeg skal ringe til vennerne? Nej, jeg har flere venner med iPhones, men ringer aldrig med FaceTime til dem. Men når man ikke lige har set kæresten i FLERE TIMER, så er det da sjovt lige at videochatte lidt. Min søster bor langt væk, og med FaceTime kan man lige ringe og føle at afstanden ikke er flere hundrede kilometer.

0 0
Ylle 19-01-2012 01:03:32

Tjaaa, skal være ærlig og sige jeg heller ikke forstår de ikke har proppet det i, da det jo trods alt findes i N9'eren. Det kunne de jo i princippet godt miste lidt på, hvem ved.
Men så igen, umiddelbart, og slet ikke endnu hvor ikke alle har det osv., så er det ikke det der skal holde mig tilbage for at købe fx. Lumia 800. Om jeg skal gå 2 år uden FFC indtil jeg evt. køber en ny, ja, det går nok :)
Og sådan burde de fleste vel egentlig også tænke... Men så igen, der findes også dem der vil have det hele med fra start :P

0 0
Bo 18-01-2012 14:53:42

Helt enig med Ylle. Jeg har haft frontkamera på de sidste 2-3 telefoner jeg har haft (udover Lumia 800 som jeg har nu), og jeg har aldrig brugt det.

Det tror jeg er normen og ikke undtagelsen. Jeg kender i hvert fald ingen som bruger videosamtaler.

0 0
Henrik 16-01-2012 18:12:25

Mjoh mjah...nu er Symbian jo stadig (endnu ihverfald) langt langt større end Windows Phone.

Men det ændrer sig nok, og nu hvor Microsoft ejer Skype, kunne jeg godt forestille mig, at det er ikke-Nokia/ikke-MS platformene der bliver 2. prioritet for dem i fremtiden.

0 0
Jesper Søgaard 16-01-2012 17:30:04

Det må siges at være en smule paradoksalt at det sidste store OS der mangler at få skype er windows phone på trods af at Microsoft har overtaget Skype.

Desuden så er det ligegyldigt eftersom min Nokia Lumia 800 ikke har front faced kamera.

0 0