Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Skype til Android er langt fra for alle

Skype til Android er langt fra for alle

Skype kan nu hentes til Android. Men der er tale om en lukket fest for et begrænset antal mobilbrugere.

"Nu fås Skype til Android", var den første melding fra Skype i en pressemeddelelse. Men så enkel er virkeligheden desværre ikke.

Det har en række forvirrede brugere, som har kontaktet Mobilsiden.dk, måtte sande.

Applikationen Skype for Android 1.0 understøtter fuld "Skype til Skype"-opkald på mobiltelefoner med styresystemet Android 2.1 eller højere, som Mobilsiden.dk også skrev.

Men derudover skal en række andre krav også være opfyldt, inden man kan lave gratis Skype-opkald på sin Android-mobil.

Det kræver nemlig en processor på minimum 600 MHz, og at skærmopløsningen er 840x320, 800x480 eller 854x480 pixels.

Helt konkret betyder det, at f.eks. HTC Wildfire, HTC Tattoo, HTC Hero, Sony Ericsson Xperia X10 Mini / Mini Pro, Xperia X8 m.f. ikke kan bruge programmet Skype til Android.

Ifølge Skype fungerer applikationen optimalt med HTC Desire (v. 2.1 + 2.2) , HTC Legend (v. 2.1), Google Nexus One (v. 2.1), Motorola Milestone XT720 (v. 2.1) og Motorola Milestone (v. 2.0 + 2.1).

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Sundoo 08-10-2010 13:11:29

Der findes et program på nettet som kan installeres på jeres Android mobiler, så i kan gemme apps på SD kortet.
Alternativt, kan i Roote, jeres mobiler, så i kan smide en anden ROM på. Cyanogen ROM'en har og apps to SD funktionen og iøvrigt kan mobilen overclockes, så den kører hurtigere;-)
Min Nexus har ihvertfald, hverken plads eller hastighedsproblemer:-)

0 0
BSG 09-10-2010 14:24:05

Min Desire mangler altid plads til programmer, fordi ikke der er ikke alle Apps, kann blive gemt på SD kortet.

Finder jeg et interessant app., som jeg vil installere, så er jeg nødt til at afinstallere et andet lige så interessant app.

Dette er det eneste negative med Desiren, og jeg kan ikke forstå at de laver en så genial smart-telefon med så lidt plads!

0 0
Magnus 07-10-2010 22:26:03

Det virker fint på Galaxy S med Android 2.2.

0 0
Onkel_Per 07-10-2010 14:38:59

HTC Magic
-----------
Processor: Qualcomm® MSM7200A™, 528 MHz
Skærm: 3,2-tommers berøringsfølsom TFT-LCD-skærm med HVGA-opløsning (320 x 480 pixels)

Apps'en er noget strømkrævende, men kører ellers fint.

0 0
Onkel_Per 07-10-2010 14:40:13

Ups. Glemte lige:

Min Magic er opgraderet til Android 2.2 Froyo

0 0
evilguy 07-10-2010 12:15:40

Tror I ikke at det kan skyldes den fragmentering som der har været talt en del om men som alle Android fanboys behændigt har undgået at tale om? Altså det faktum er Android er spredt på et hav af vidt forskellige processorer, forskellige mængder ram, forskellige android versioner og forskellige skærmstørrelser?

0 0
Onkel_Per 07-10-2010 22:19:49

Mærker ikke noget til problemet, så jeg synes ikke at der er noget at undgå at tale om.
Det lader mere til at det er iPhans der prøver at få det til at være et problem!

0 0
Michael 07-10-2010 08:28:13

min ven har en HTC hero (2.1) og det fungere fint på hans?? snakkede endda med ham over skype igår?? hvordan kan det være muligt så??

0 0
Kasper Siggaard 07-10-2010 01:53:04

Det kræver nemlig en processor på minimum 600 MHz, og at skærmopløsningen er 840x320, 800x480 eller 854x480 pixels.

Ifølge Skype fungerer applikationen optimalt med HTC Desire (v. 2.1 + 2.2) , HTC Legend (v. 2.1), Google Nexus One (v. 2.1), Motorola Milestone XT720 (v. 2.1) og Motorola Milestone (v. 2.0 + 2.1).


Så minimums opløsningen er på 840x320, 800x480 eller 854x480 pixels, men programmet køre alligevel optimalt på legend der har en 320 X 480 HVGA skærm (http://www.htc.com/www/product/legend/specification.html) hmm... det virker så lidt underligt alligvel, ik?

0 0
Lars Steffensen 06-10-2010 21:47:57

Så fik jeg skype til at fungere på Legend, slettede lidt apps, da den klagede sig over plads mangel da jeg opdaterede et par apps.

Så skype er åbenbart meget følsom over manglede plads.
Nu må android 2.2 gerne snar komme til Legend, så programmerne kan ligge på SD kortet.

0 0
Malte 07-10-2010 06:54:39

Skype på HTC Desire 2.2 lod sig IKKE anbringe på SD kortet. Jeg synes, at applikationen er under al kritik. Bl.a. tillader den ikke, at man logger ind mere end een gang !

Se på comments på market, så glæd dig ikke for tidligt.

0 0
Mads Boye 06-10-2010 20:41:19

He he, så er jeg da glad for at min Hero er overclocked :-)

0 0
Henrik 06-10-2010 17:44:36

Det er underligt. Skype virker sgu fint på en gammel Symbian-spand som Nokia 5800XM med 434 Mhz CPU og kun 128 MB RAM.

0 0
Martin Kamp Jensen 06-10-2010 17:08:45

Både chat og opkald virker på min HTC Hero (officiel Android 2.1).

0 0
RuneH 06-10-2010 17:05:29

Jeg har en Hero, og det fungere da for mig? At opkaldet til en anden Hero så hakker noget når man snakker er en anden sag.. Men det virker da? Kan både skrive beskeder, ringe og alt.

Spøjst nok.

0 0
Jesper Søgaard 06-10-2010 16:20:28

Når de er klar med at den kan sendes over på SD-kortet så henter jeg den... Ikke før. Den fylder 10mb og på en Desire er det desværre alt for meget!

0 0
Anders 06-10-2010 15:43:34

Virkelig dårlige nyheder, når man har en Wildfire! :(

0 0
Lars Steffensen 06-10-2010 15:23:59

Ja appen er vist ikke bagt helt færdig endnu, den burde virke på HTC Legend, men det går den bare ikke, min kan ikke logge på med en eksisterende bruger, og jeg kan heller ikke oprette en ny bruger.

0 0
Martin Kamp Jensen 06-10-2010 17:10:14

I går aftes var der login-problemer. Jeg kunne logge på tidligere på dagen, men ikke om aftenen. I dag virker det fint igen.

0 0
Joey 07-10-2010 14:07:35

Samme her.. ved ikke lige hvad der sker men jeg tør ikke logge af igen :)

0 0
Joey 06-10-2010 14:40:24

Det er da lidt trist.
Jeg har allerede brugt det flittigt på min Desire, desværre havde jeg igår aftes ikke mulighed for at logge ind?
Nu virker det så igen :)

0 0