Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Slut med Sonofon og Cybercity i Danmark. Nyt navn fra 2009

Slut med Sonofon og Cybercity i Danmark. Nyt navn fra 2009

Danskerne skal lære at sige Telenor fremfor Sonofon og Cybercity. Markedsdirektør Peter Berg mener, man skal passe på at navneændringer ikke bliver til en snak om følelser fremfor fornuft.

<p><strong>FAKTA:</strong> Sonofon er i dag Danmarks næststørste mobiloperatør med over 1,6 millioner mobilkunder og 1.200 medarbejdere. Cybercity er en af Danmarks største bredbåndsudbydere med 174.000 DSL-kunder og 390 medarbejdere.</p>

FAKTA: Sonofon er i dag Danmarks næststørste mobiloperatør med over 1,6 millioner mobilkunder og 1.200 medarbejdere. Cybercity er en af Danmarks største bredbåndsudbydere med 174.000 DSL-kunder og 390 medarbejdere.

Sonofon og Cybercity får fra 2009 ét fælles navn. Ud med de gamle kendte brands og ind med Telenor, som det nye varemærke.

Årsagen er, at mobil og bredbåndsteknologier på længere sigt smelter sammen, derfor synes koncernen, det giver mening med en fælles betegnelse. Desuden er det både lettere og billigere, at vedligeholde ét varemærke på markedet.

 - "Mange af kunderne vil fremover købe produkter på tværs af selskaberne. Det er derfor helt naturligt også, at være kendt under samme navn", siger Sonofons markedsdirektør Peter Berg til Mobilsiden.dk.

Markedsdirektøren mener, at man passe på følelserne ikke overskygger fornuften.

 - "Der er altid forbundet mange følelser med et kendt navn. Men jeg mener, man ikke skal blive for følsom overfor navneændringer. Trods alt betyder kundeoplevelserne mere end ét specifikt navn".

Andre i branchen har tidligere sammenlagt både firmaer og navne, uden det har haft betydning. F.eks. savner ingen Mobilix eller Orange, der i dag er kendt som Telia. Da Sonofon tidligere droppede delfinen som logo, lød en ramaskrig fra mange sider - men i praksis havde det ingen betydning.

Tele2 forsvinder og CBB Mobil består

Andre varemærker i Telenor-organisationen har også været oppe til revision.

Kunderne i Tele2 er netop flyttet til henholdsvis Sonofon og CBB og det ligger fast, at CBB får lov at eksistere, som et selvstændigt selskab i Telenor.

 - "Da vi undersøgte markedet viste det sig, at Tele2 ikke har en speciel position i folks bevisthed, det havde derimod CBB, som tydeligt stikker næsen frem. Det er også vigtigt for os, at have et varemærke i koncernen, der kan være klassens frække dreng", fortæller Peter Berg.

Navneændringen træder i kraft fra sommeren 2009.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her



Om brug af cookies