Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Slut med "ups-tryk" på reklamer i Android

Slut med "ups-tryk" på reklamer i Android

Det skal nu være slut med at trykke på reklamer i Android ved en fejl - der skal nu to tryk til at åbne reklamen.

Google Play har altid haft en stor fordel over App Store, der er flere gratis applikationer.

Men gratis applikationer har, for at opnå indtjening til udviklerne, derfor haft reklamer i sig som oftest, hvoraf nogle har været placeret uheldigt i forhold til applikationens primære funktioner.

Det har betydet utallige mange uheldige tryk på reklamer, hvilket har stoppet spillet eller applikationen man var i, og ført en hen til reklamens kilde.

Det skal nu være slut i Android, ifølge Google der netop har annonceret ændringer til måden hvorpå reklamer åbnes i systemet.

Et uheldigt tryk på en reklame åbner ikke reklamen i fremtiden, man skal
Et uheldigt tryk på en reklame åbner ikke reklamen i fremtiden, man skal "bekræfte" tilgangen til reklamen.

Ét tryk er ikke nok

Alle billede / banner-reklamer i Android vil skulle have et ekstra tryk på reklamen der fortæller at man "bekræfter" at ville se reklamen, før den åbnes - ikke noget pop-up, blot et ekstra tryk på en lille blå knap der fremkommer over reklamen.

Dette er et velset tiltag fra Google, der helt klart vil gavne forbrugerne, men også annoncørerne, som nu får færre ups-tryk, der alligevel ikke køber noget, men derimod bruger deres antal af visninger.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Smasher 14-12-2012 10:59:11

og hvornår træder dette i kraft?
Kræver det en nyere android version, eller bliver det bare generelt ændret?

0 0
Jacob Smidt 14-12-2012 14:22:27

Hej Smasher:

Vi er ikke helt sikre på hvordan det træder i kraft.

Men kunne forstille mig at det er noget de klarer på server-siden, hvilket betyder DU som forbruger intet skal gøre :)

God weekend og glædelig jul.

0 0
Smasher 14-12-2012 16:13:09

Okay, dejligt :-)

Og tak i lige måde ;-)

0 0
Andreas S. Larsen 14-12-2012 10:40:27

Lækkert.. :-)

0 0
Urbanus 14-12-2012 10:21:16

Det var vel nok dejligt, og i den grad savnet! Det bliver rart at slippe for det!!

Og det er nok mest en fordel for forbrugerne. Der er nok også nogle annoncører der bliver glade, men nok også en del fupfirmaer, der har levet godt af folks fejltryk til at bondefange dem ind i dyre abonnementskøb, der ikke bliver så glade. Og det er jo heller ikke så skidt for os andre :-)

0 0

Om brug af cookies