Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Smartphone-brugerne kræver større skærme - og lav vægt

Smartphone-brugerne kræver større skærme - og lav vægt

Ni ud af ti smartphone-ejere vil have en større skærm end den nuværende, viser en undersøgelse.

HTC Sensation er med 4,7
HTC Sensation er med 4,7" et af eksemplerne på store mobil-skærme.

Tænker du, at din smartphone gerne måtte have en større skærm?

I så fald er du langt fra alene. Ifølge en undersøgelse fra Strategy Analytics er ønsket om en større skærm særdeles udbredt, skriver reghardware.com.

Således ville næsten 90 pct. af smartphone-ejerne fra undersøgelsen vælge, at skærmen skal være større end den, der sidder i deres nuværende telefon. Der er imidlertid to tillægskrav. Smartphonen skal have et tyndt design, og vægten skal fortsat være lav.

Historien melder desværre ikke noget om, hvor mange der har deltaget.

Ikke desto mindre er mænd ifølge undersøgelsen mere vilde med tanken om en større skærm end kvinderne - især hvis de er Android-brugere.

Bedre spil- og video-oplevelser er blandt nøgle-argumenterne for større skærme, og den foretrukne skærmstørrelse skulle i øvrigt være 4-4,5".

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Glud 16-03-2012 22:05:24

Jeg er fuldt ud enig.
Hvis man både har prøvet at gå fra mindre display til større og omvendt, så er det en fryd at gå til større display, men en "øv" oplevelse at gå ned i skærm.
jeg gik fra en HTC Incredible S (4") til en Iphone 4S (3,5") og til trods for den langt bedre opløsning savner jeg nu den større skærm.
Hvad angår vægten er jeg enig med "Bepper", så længe det er under 200g så er det ikke noget jeg ville lægge mærke til på en daglig basis så længe telefonen levede op til mine forventninger :)

0 0
tiemaster 16-03-2012 16:41:44

jeg har pt en htc titan og er ret så sikker på jeg aldrig skal ned i skærm størrelse igen, de 4.7 er simbelthen perfekt... har givet min kone min iphone 4s for den er jo alt for lille nu ;)

0 0
Mikkel Secher 16-03-2012 13:29:36

Jeg kender ingen som deler denne mening!

En telefon skal være lille nok til at have i lommen, og det er en 4.7" skærm eller større altså ikke!

Det er ikke skærmstørrelsen der skal være større, det er opløsningen!

Hardware betyder vildt meget, men jeg ville ønske at jeg kunne få superphone hardware i en 3.7" højopløsningsdisplay...

Jeg forstår ikke hvorfor skærmstørrelse og hastighed skal gå hånd i hånd!

0 0
Daniel Jørgensen 16-03-2012 15:24:00

Du har det præcist som mig, og forøvrigt alle andre jeg også snakker med.. Alt over 3.7" er for stort! Det er jo ikke til at bruge ! Jeg har haft en HTC HD2 og den havde alt for stor skærm, mine fingre kunne ikke nå toppen af skærmen så endten skulle bruge to hænder til at betjene den eller også skulle jeg flytte telefonen i hånden før jeg kunne nå ..

Jeg synes udbudet af små telefoner med gode specs er ALT for lavt !

0 0
MGApcPro 16-03-2012 16:10:35

Jeg tror bare det er en sag om at vende sig til det, jeg startede med en 3.2", så 3.7" og nu 4.3" og jeg kan ikke vente til en på omkring 4.6"
Jeg ved ikke om du kender "phonedog.com" men en at deres testere havde galaxy note 5.3" i en måned som en udfordring og han vendte sig mere eller mindre til den. After 30 days http://alturl.com/zxi39
Afterthoughts http://alturl.com/7u83o

0 0
Jonas_a 16-03-2012 12:52:51

For mig er størrelsen på Galaxy SII er maksimum.
Savner man større skærm pga. film og spil, bør man investere i en tablet, f.eks Galaxy 7.7 (if. rygterne skulle en mindre iPad også være på vej).
Mig bekendt er der mange der fravælger telefoner som Galaxy Nexus pga. størrelsen.

0 0
Rene 15-03-2012 19:34:31

Er jeg den eneste der læser det her som 9/10 drømmer om en Pad.

0 0
Svend Ole Nielsen 16-03-2012 13:32:35

Nope - gør jeg også. Hvis alle smartphones bliver den størrelse, så skal jeg vist passe meget godt på den jeg har nu. Skal jeg surfe, så kan jeg godt vente til jeg kommer hjem. Skal jeg spille, så bruger jeg min computer eller konsol. Skal jeg ringe, så bruger jeg min telefon...

0 0
Bepper 15-03-2012 16:07:10

- fuldstændig enig.

Jeg har selv en Sensation XL med 4.7 tommers skærm, og selvom den er stor i forhold til normal telefonbetjening, så er den stadig meget lille, når man skal surfe eller spille spil på enheden. Og det er faktisk ret drøn-ærgerligt.
Så den løsning jeg tænker på i øjeblikket, er om Samsungs nye bøjelige skærme (se 26 sek. inde http://www.youtube.com/watch?v=f8S8tbQMp2k) kunne blive sammenklappelige, så man kunne have dobbelt skærm (2 x 4.7") til når man surfer og spiller spil?

Det ville være oplagt at lave den løsning når, eller så snart, det kan lade sig gøre...
Og vægten... Max. 200 gram. Helst under 120 gram

0 0
Villiam 15-03-2012 15:45:45

vil nu have sagt hardware som sgs2 eller i den styrke, og så størrelsen som htc desire :)

0 0
Per Kock 15-03-2012 22:06:46

Lige mine ord.
Alt over min Htc Desire`s 3,7", er ikke for mig.

0 0
Kim 15-03-2012 14:46:21

Prøv at slå følgende mobil op. Motorola Droid Razr Maxx op. Den er kun 8.99mm tyk, men har et batteri der er det 2x større end de fleste telefoner (3300 mAh). Det er hvad der betyder noget for mig. Så om telefonen er 8 eller 9 mm tyk og om den vejer 20-30 gram mere hvis jeg ikke skal rende rundt med et laderkabel i lommen eller hele tiden. Så må min godt være lidt større, så kænge jeg kan bruge den hele dagen unden være bange for om den løber tør for strøm.

0 0
MGApcPro 15-03-2012 14:27:01

Den sidste 1/10 må så være dem som allerede har en +4.65" skærm xD

0 0
Daniel Tyrrestrup 15-03-2012 14:12:28

Nu ved jeg ikke med andre, men jeg vil hellere at der er en smule tykkelse og vægt + den store skærm :) Såsom med LG Optimus 2X, 4", 139g og 10.9 mm tyk. Synes de lægger meget bedre i hånden hvis man kan mærke telefonen.

0 0
Moiz 15-03-2012 14:31:00

Jeg ville nu sige det var formen der talte, og ikke vægten.
Har en Xperia Arc, som ligger perfekt i hånden, samtidig med at den har en 4.2" skærm.

0 0