Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Smartphone-junkies oplever fantom-vibrationer

Smartphone-junkies oplever fantom-vibrationer

Folk der er afhængige af deres smartphone oplever, at telefonen vibrerer – selv når den ikke gør det.

Har du nogensinde mærket din telefon har vibreret i lommen, og når du har tjekket den, så var der hverken kommet en besked, mail, Facebook eller et opkald?

I såfald er du formentlig afhængig af din smartphone.

En ny britisk undersøgelse viser, at folk oplever disse fantomvibrationer (eller lyde) fra smartphonen fordi de er afhængige af at være i kontakt med omverdenen – og det sker for dem der konstant tjekker telefonen.

Undersøgelsen viser også, at jo oftere man tjekker telefonen – jo højere er ens stressniveau. Det er University of Worcester, der har udført undersøgelsen.

Kilde: The Telegraph

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

TechnoSmølf 16-01-2012 16:29:36

Ved godt vi er en smartphone tidsalder men skulle vi ikke lige... Disse nykker startede altså lang tid før der var noget der hed smartphone, hvertfald for mit vedkommende...

0 0
Zeb 17-01-2012 15:53:15

Samme her. Har haft fantom-vibrationer i årevis - længe før de første smartphones. Jeg har dem sågar nogengange uden at have telefonen i lommen.

Men sjovt nok der er nogen der har forsøgt at lave et studie (omend det virker som om de er lidt sent ude at dømme efter at alle her tilsyneladende oplever det, og har gjort det længe)

0 0
Katron 17-01-2012 00:18:16

+1

Synes også at mindes, at dette har været et problem før i tiden, og sjovt nok før mobilerne fik vibrator.

Jeg elsker at læse sådanne meningsfulde analyser, som virkeligt kaster lys over min hverdag, og gir livet meget mere mening..

0 0
Rallerbabz 16-01-2012 15:59:41

Well, kender udemærket til det, og jeg må squ sige at jeg også har prøvet det mindst lige så mange gange med mine gamle dumbphones.

Finder virkelig denne analyse misvisende..:P
Det er vel noget alle har oplevet.

0 0
Daniel 17-01-2012 09:42:01

Ja, lige præcis! Hvorfor forholder de sig kun til smartphone markedet? Altså jeg havde det faktisk mere dengang jeg brugte min gamle skub op mobil frem for nu med en smartphone.

0 0
Michael 16-01-2012 11:38:39

jamen sådan er det jo bare den vibrer jo hele tiden ;)

om der så er kommet noget nyt vil jeg ikke udtale mig om :P

0 0
Kim Harder 16-01-2012 12:05:53

Ja der er opstået en meget udbredt sygdom ved navn telefonitis.

Man ser det tydelig i dagligdagen.

Mange kan ikke engang gå i en forretning, før mobilen kommer op, og de knævre løs. Tit og ofte om mængt og meget og ingen ting. Tror det er fordig Status symbolet skal luftes.

Mobiltelefonen er blevet det nye statussymbol. Den kan man nemlig have med alle vegne.

Mobiltelefonen er i dens eksistens gået fra, at være et prkatisk stykke værktøj, til hurtig, at kunne meddele sig til andre lige meget hvor man er til, at være et statussymbol, som både skal bruges til, at blamere sig med.

Har selv denne fantom summen i mit højre ben, når jeg er på jobbet, det er nemlig der mobilen ligger:-)

0 0
17-01-2012 11:06:36

Jeg tror langt fra altid det er fordi mobiltelefonen er et statussymbol, mobiltelefonen er jo ikke ligefrem et nyt fænomen, det samme gælder storskærmede mobiltelefoner(læs smartphone).

Jeg har hørt at mobiltelefonen formentlig opfylder et af de mest primitive behov vi har som race, nemlig social kommunikation. I lang tid var derhjemme og passe børn, mens manden var på arbejde/jagt og i de senere år er kvinden også kommet på arbejdsmarkedet, alt sammen fysiske barrierer som forhindrer social smalltalk. Mobiltelefonen(samt sociale nettjenester såsom fb) kan lige præcis være med til at opfylde det behov. Heri ligger formentlig også årsagen til at meget mobilsnak ofte handler om alt og ingenting, mennesker er simpelthen bare mennesker!

0 0
David K 16-01-2012 09:55:47

Hej mit navn er David og jeg er smartphone-junkie.

*klap klap klap klap*


Jeg har i hvert fald oplevet det før :)

0 0
BallonPedro 16-01-2012 11:34:20

Ha, ja, den var god.

Kan kun tilslutte mig det. Kan også nogle gange være i tvivl om min mobil ringede :)

Er ikke desideret junkie, men den bliver da brugt flittigt gennem dagen.

0 0
Lindberg 16-01-2012 10:43:42

Det tror jeg sgu alle har prøvet!

0 0
Allan 16-01-2012 10:19:21

Me too. Jeg betragter nu ikke mig selv som smartphone-junkie, men DENIAL er jo nok meget almindeligt i et afhængighedsforhold... :-|

0 0