Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Smartphonen som ryster hele mobilindustrien, ved at være den hurtigst sælgende mobil nogensinde

Smartphonen som ryster hele mobilindustrien, ved at være den hurtigst sælgende mobil nogensinde

Tusindvis strømmede verden over mod pop-up-butikker, for at få fingrene i OnePlus 5. Den blev mest solgte enhed i netværket af butikker over hele Europa.

OnePlus’ pop-up events er kendt for deres lange køer, hvor spændte fans venter i op til 12 timer på at få fingrene i det nyeste flagskib fra OnePlus. Pop-up-eventet for OnePlus 5 var det hidtil mest eftertragtede globale pop-up-event og tiltrak mere end 3000 mennesker.

Selv svenskerne valgte at trodse sundet, for at få fingrene i en OnePlus 5 i den danske hovedstad, da København for første gang var værtsby for et OnePlus pop-up-event.

Læs også:  OnePlus 5 - Endnu et sikkert hit [TEST]

Efter de første pop-up events i 2015 for OnePlus 2, gik det op for OnePlus hvor stor betydningen ’offline tilstedeværelse’ har for fans over hele verden. Et event hvor man får lov til at prøve produktet af og hvor man samtidig kan bygge den nødvendige tillid til både brandet og den nye enhed. Inden for den seneste tid, er idéen om et forsøgspartnerskab med selskaber, der står for salg af produkterne, blev sat i værk. Og efter en omhyggelig og velovervejet proces, er det lykkedes at få succes med den nye strategi.

OnePlus afprøvede deres første partnerskab i Finland med Elisa i maj 2016. OnePlus 3T var Elisas mest sælgende telefon i de efterfølgende seks måneder. Succesen fortsatte under lanceringen af OnePlus 5, som fortsatte traditionen og indtog førstepladsen som bedst sælgende enhed. Denne gang holdt den til gengæld føringen i syv måneder i streg.
"OnePlus har altid været exceptionelt gode til at tage højde for kundernes behov og ønsker i deres produkter. Vi tror, at OnePlus har fundet sig en fast plads i det finske marked", siger Jan Virkki, Business Director i Elisas Private Customer Service.

Efter succesen i Finland begyndte OnePlus udelukkende at arbejde med O2 i Storbritannien. Som Magnus McDonald, Director for Product & Category Management på O2 understreger:
"Som den eneste operatør i Storbritannien, der sælger OnePlus-enheder, er vi stolte af at fortsætte vores partnerskab med OnePlus og have muligheden for, at tilbyde vores kunder en OnePlus 5 ... efterspørgslen på OnePlus-enhederne har overgået alle forventninger, og vi er glade for og spændte på, at se hvor succesfuldt vores partnerskab med OnePlus bliver fremover".

Læs også:  OnePlus 5 stryger til tops i benchmark-test

I marts var OnePlus glade for at lancere samarbejdet med 3 Danmark. Det tredje partnerskab, der skal imødekomme den voksende popularitet i Norden. Efter en rekordsættende pop-up event og kun 4 dage i direkte salg, indtog OnePlus 5 andenpladsen, som bedst sælgende enhed i 3 Danmark i juni måned.

"OnePlus 5 er en fantastisk telefon, som vi har haft høje forventninger til. Ikke desto mindre bliver man stadig lidt imponeret, når den sælger så godt over så få dage. Jeg kan ikke huske, at en anden telefon har taget andenpladsen på vores salgsliste efter bare fire dages salg" siger David Elsass, Vice President for Consumer Market i 3 Danmark.

Foto: OnePlus

Hvorfor får OnePlus resten af det danske smartphone-marked til at ryste i bukserne?

1. Fremragende Produkt
OnePlus blev grundlagt af Pete Lau og Carl Pei, og blev lanceret med to simple, men ambitiøse mål: At skabe en bedre enhed og en bedre mobilindustri.

OnePlus trådte først ind i smartphone-markedet i 2013 og solgte mere end 1,5 millioner enheder af deres første parti. Selvom det er imponerende for et helt nyt selskab, er det ikke kun de høje salgstal og den positive modtagelse fra den bredere tekniske industri, der gjorde OnePlus til en populær succeshistorie på så kort tid. Det handler derimod om selskabets unikke vision for fremtiden og deres fokus på at udvikle et stærkt fællesskab af ambassadører for brandet.

For dem der har gemt sig under en sten de sidste par dage, mens OnePlus 5 nyhederne har ramt pressen, skal det nævnes, at den nye smartphone imponerede enhver med en række funktioner, som virkelig adskiller den fra andre.

Foto: OnePlus

Til at begynde med har der været stort fokus på kamerateknologi. Det nye Dual Kamera, der giver mulighed for bokeh-shots, ligesom en DSLR. Og det stopper ikke her, dens optimerede forarbejdningsteknologi og udvidede blænde, gør den perfekt til billeder med lavt lysindfald.

Se også:  DxOMark fælder dom over kameraet i OnePlus 5

Som forventet er OnePlus-designet mageløst. Brandet forstår vigtigheden af et godt design der holder - ikke forbipasserende designtendenser og ligegyldige gimmicks. Derfor blev det nye design bygget ud fra en holistisk tankegang med øje for; hvordan det ser ud, hvordan det føles og hvordan det fungerer.

Når det kommer til specifikationer, har den nye smartphone op til 8 GB RAM og en snapdragon 835 processor under hjelmen, som alt sammen skaber en behagelig brugeroplevelse.

Samlet set er den nyeste enhed en klassisk og gennemført OnePlus, som giver dig den bedste teknologi i verden. Et produkt med fokus på kvalitetsdesign og den gode oplevelse.

2. Passioneret Fællesskab - "den eneste Android-enhed, som folk faktisk vil stå i kø for"

Indtil videre har selskabet lanceret seks telefoner, OnePlus One, OnePlus 2, OnePlus X, OnePlus 3, OnePlus 3T og netop nu OnePlus 5. For at give fans den bedste oplevelse under lanceringen af den nye enhed, var OnePlus værter for en enorm online live-streaming event.

Derudover havde selskabet også en række pop-up events, over hele Europa, USA og i Indien, for at give flere mennesker end nogensinde en chance for at blive direkte involveret. De forskellige events blev afviklet i konceptbutikker eller partnerskabsbutikker som 3Huset, hvor fans kunne få fingrene i et begrænset antal af den nye OnePlus 5. De lokale havde her mulighed for at møde OnePlus-teamet, samt kendte tech-guruer, heriblandt YouTuberen Marques Brownlee.

Læs også:  OnePlus 5 sælger allerede bedre end Samsung Galaxy S8 hos 3

Som forventet rejste fans langvejsfra, for at deltage i de forskellige events. Her stod de i flere timer og ventede, for at være de første i køen. I København mødte vi mange fans, der havde rejst helt fra Sverige, for at være de første der fik fingrene i en OnePlus 5.

Som Business Insider skrev, "Der er kun én Android-enhed, som folk vil stå i kø for, ligesom de gør med iPhone"

Foto: OnePlus

Det er forfriskende at se et smartphoneselskab, som værdsætter et godt produkt, minimalisme og forbrugerfrihed over forbipasserende designtendenser og ligegyldige gimmicks. Det der adskiller OnePlus fra andre, er dog brandets evne til, at bringe folk sammen og motivere et fællesskab af passionerede fans og ambassadører, som ved lige så meget om selskabet, som de der har været ansat hos OnePlus fra begyndelsen.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her



Om brug af cookies