Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Smartphones: Kan Nokia følge med Android og iPhone?

Smartphones: Kan Nokia følge med Android og iPhone?

Det ser ud til at Nokias smartphone-satsning, N8, ikke helt kan følge med konkurrenterne.

Nokia har kæmpet for at følge med i markedet for de rigtig avancerede smartphones.

Men N8, som skulle være Nokias største satsning, ser nu ud til tabe pusten i forhold til Android-smartphones og Apples iPhones. Det fortæller Computerworld på baggrund af en rapport fra Jyske Bank.

Det er salgstal fra hovedsageligt Europa, der viser at Nokia N8 er på vej ned fra top10-listerne.

Det spås at Nokia vil kæmpe for at fastholde N8 i toppen, blandt andet ved hjælp af nye marketingskampagner, samt fokus på Symbian og en konkurrencedygtig salgspris.

Kilde: Computerworld.dk

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Tommy 09-02-2011 23:39:01

er at de er en kæmpe virksomhed der lidt a la TDC har svært ved at brande sig som innovativt og spændende. For nogle år siden så vi TDC's nedgang og er nu vidne til deres genopstandelse (især hvis de får stine bosse som CEO), det samme sker også med Nokia.
Nokia har aldrig figureret på det amerikanske marked, men det vil de forsøge med nu. De har, med rette, tabt store markedsandele fordi de ikke har lavet en ordentlig mobil siden N95. Min egen N8 er jeg skam glad nok for, men der mangler lidt i softwaren som dog kommer med 2.0 softwaren. Derefter vil Nokia genopbygge deres markedsandele med en forrygende C7 og E7. E7 er sgu nogen af det bedste håndværk jeg har haft i hænderne og det viser så udemærket at Nokia stadig laver klart de bedste stykker hardware! Softwaren har dog ikke været for god. Jeg har dog aldrig set det store lys i hverken andriod eller iOS hvad angår brugervenlighed - det er sgu ikke meget bedre en symbian - jeg har været glad for mine andriod telefoner, der er ikke noget der, men softwaren kan jeg ikke se hvordan den skal roses til skyerne, iOS ligeså... Brugervenlighed er sgu individuelt og iOS' fastlåsthed mht til iTunes ect hvor man skal jailbrake mobilen for at få noget ud af den er ikke noget jeg ønsker at bruger tid på mere (forudsat at Steve Jobs skradser af og en nytænkende direktør træder til og åbner op for systemet, men det er vist utopi.)

p.s. jeg elsker apple, men mest fordi jeg arbejder med marketing af brands og det er et fint eksempel på at vi forbrugere(læs også mig selv) i virkeligheden ikke er et hak bedre en fårene der står ude på marken og bræger(htc er dog ved at tage lidt over nu, måske bliver det nokias tur igen og 5 år?)
:P

0 0
Bepper 09-02-2011 17:16:38

"Det spås at Nokia vil kæmpe for at fastholde N8 i toppen, blandt andet ved hjælp af nye marketingskampagner, samt fokus på Symbian"
Hold da kæft....??
Forstår de slet ikke noget Nokia-ledelsen. Er deres pander lige så tunge som sten?

0 0
Henrik 09-02-2011 16:11:41

Hvis folk vil vide, hvad Stephen Elop siger, så er der her den direkte transcript fra Nokia's Q4 2010 Earning Call:

http://seekingalpha.com/article/249092-nokia-ceo-discusses-q4-2010-results-earnings-call-transcript

Det der såkaldte "memo" er noget manipuleret crap, skrevet af en amerikaner der gerne ser Nokia derhen hvor peberet gror. Hvis man læser Earning's Call transcripten ville man også se, hvordan nogle sætninger er copy/pasted og brugt ude af kontekst. Det er ret nemt.

Så igen - alle fatalisterne er endnu blevet taget i deres eget bullshit, og fakta overgår endnu engang fiktion.

Sørgelig at Politiken's journalister mm, ikke laver journalistik men bare oversætter crap til dansk. Det er jo det eneste de har gjort. Ikke noget med kildekritik eller noget som helst.

Man fristes til at sige, at de er talentløse.

0 0
09-02-2011 16:50:02

Du har ret i at journalister ikke altid er kildekritiske, men det er du heller ikke. Den artikel du linker til er fra 27 januar, hvis du er interesseret i artiklen om Nokias "brændende platform", så skal du spole tiden frem til i dag med denne artikel:

http://seekingalpha.com/article/251713-nokia-s-burning-platform-highlights-perils-of-creative-destruction?source=trans_lb_articles

Her kommer et lille udpluk:
"On February 11, Mr. Elop is scheduled to make a major presentation regarding Nokia’s future direction and all signs point to the company’s adoption of an alternate operating system such as Android or Windows Phone 7."

Dermed bekræftes Engadgets artikel om at Nokia muligvis skifter til Android eller WP7.

0 0
Henrik 09-02-2011 17:13:06

Så må jeg igen gøre opmærksom på denne her alternative analyse:

http://communities-dominate.blogs.com/brands/2011/02/the-nokia-ceo-burning-platform-memo-at-engagdget-doesnt-ring-true-to-my-ears.html

Desuden, så må jeg spørge om du overhovedet forstår forskellen mellem en artikel skrevet af en "analytiker" og et transcript fra et earning's call?

0 0
Pedro 11-02-2011 05:00:16

Bare et lille "indspark" he he ;)

Men jeg har været daglig læser af ENGADGET-bloggen, siden de kom på gaden...eller nettet tilbage i 2004, og skulle hilse og sige at deres journalister er RET ærligheds-liderlige, og nærmest "lever" af at have pålidelige kilder (de selv betaler) for at "fodre dem" såå om det memo er ægte eller ej - tror jeg de gør ALT for at bevise det ikk er en and...

Off topic: Hvad der blev sagt i det memo, skulle jo være sagt for LÆNGE siden hehe!

0 0
Henrik 11-02-2011 12:55:49

Noget af det må have været lort, eftersom både Symbian og Meego er med folden stadigvæk. De har tilføjet WP7 som den nye mainstream smartphone platform - sikker pga. USA primært - og det er jo fint. Men selvfølgelig har de ikke smidt babyen ud med badevandet. Så dum er Elop ikke, som man kan se.

Nu er det mere tydeligt end nogensinde, at Engadget er fuld af crap.

0 0
Pedro 12-02-2011 04:55:29

aaah helt "fulde af crap" var de altså så ikk hehe ;) hvor om alting er: Symbian 100% RIP.

0 0
09-02-2011 18:00:29

Du kan lave/hente alle de analyser du vil, Nokia har ikke afvist Engadgets påstande, hvilket de måske heller ikke gør før fredag.

En mere sikker kilde er:
http://www.nokia.com/press

og de har ikke afvist eller nævnt Engadgets artikel.

0 0
andreasvo 09-02-2011 09:03:28

Jeg har været den glade ejer af en HTC Desire og nu en I4 men overvejer kraftigt at skifte tilbage til S^3.. (er først ude af kontrakt i april, så det giver mig lidt tid til at se om Nokia ikke for rettet nogle af de problemer Henrikmand opstiller i punkt 1-9) Det er nogle meget aktuelle problemer.
Min erfaring er dog, at når man skifter platform er det altid problemer, fordi man er vendet til det IU man skiftet fra.. Jeg syndes ikke IOS er så smart og intuitivt som alle gør det til.. ligsom jeg også kører W7 på min Macbook pro.
Min iphone køre ok men den er kedelig.. og så er den elendig at skrive på.. Android er langt bedre at skrive på...
Noget af det fede ved Nokia er at de bruger så mange ressourcen på forskning og med deres nye Qt og meego skal de nok komme igen..

@Bo jeg har meget svært ved at forestille mig at verdens mest udbrede IU skulle blive nedlagt. Nokia er store nok til at køre 3 styrersystemer.. Måske, med tiden , bliver meego kørt sammen med S^3 ... Men det bliver spænende på fredag

0 0
Shawn S. Ø 09-02-2011 11:25:34

Der er god grund til at tro at Nokia hopper på Android og/eller WP7. Nokia har sovet i timen og hvis ikke de vågner op nu og skifter spor forsvinder de helt i løbet af få år.

0 0
Thomas 09-02-2011 12:38:57

Nokia hopper ikke på Android eller WM7, Meego bliver præsenteret i næste uge, og symbian og Meego alignes og får den samme UI i løbet af sommeren. Symbian bliver degraderet til mid-range telefoner For øvrigt bliver det muligt at benytte Android apps på meego, hvilket betyder at antallet af apps på ovi market vil eksploderer, hvorvidt QT som idag binder Meego go Symbian sammen også muliggøre brug af Android apps på symbian ved jeg dog ikke.

0 0
andreasvo 10-02-2011 12:27:44

Ja det lyder som noget der godt kunne være rigtigt.. Vis Nokia sige at de dropper S^3 vil de ikke sælge flere telefoner før der er noget nyt på gaden... Det virker ikke som om det er strategien når man ser den hidsige lancering af S^3 mobiler.. Tror på den sammensmeltning..

0 0
Henrik 10-02-2011 13:07:28

Selvfølgelig dropper Nokia ikke den platform som de har solgt over 120 millioner af bare i 2010 alene.

Af de nye Symbian^3 devices er der blevet solgt 5 millioner af i november og december, det er 3 gange så mange som WP7, som endda har været ude i et par måneder længere.

0 0
TJ 09-02-2011 09:32:03

andreasvo: For pokker mand ! Har du ikke læst ovenstående link. Nokia har fået ny ledelse. En mand der kan se hvad der sker for Nokia lige nu og som VIL træffe beslutning om en anden strategi og han udtaler jo at symbian er en død sild.
Og at Nokia måske kan nå et levere 1( EN ) højend telefon med MeeGo i 2011. Det holder jo ikke. Det er vist godt for Nokia at der her 5 minutter i 12 kommer andre boller på suppen, inden løbet er kørt. Læs ovenstående link eventuelt med en Google oversættelse og du vil forstå hoved parten af hans udtalelse.

0 0
andreasvo 10-02-2011 12:23:52

Ok har nu læst den såkaldte interne artikel...
Jeg løser ikke at han udtaler at symbian er en død sild. Han påpeger at der er problemer der skal rettes, men kan ikke se hvorfor det ikke kan rettes med de forhåndenværende midler..

Noget helt andet .. Der går ikke lang tid før Android er meget mere fragmenteret end symbian nogensinde har været.. Har lige købt en LG optimus one til min datter og har selv haft en HTC Desire,, Der er en verden til forskæld på de to telefoner, og på hvordan styresystemet opleves...(begge med 2.2)
Nokia har lige lavet 4 fede telefoner med nogenlunde samme specifikationer, man kan altså køre stort set samme version af S^3 på dem alle. Det gør at man nemt kan forbedrer S^3 på alle de telefoner de kommer på..

Men det bliver en spændende dag i morgen

0 0
Henrik 09-02-2011 14:46:03

Den såkaldte "memo" fra Elop er een stor hoax skabt af amerikanere der stadig har svært ved at acceptere at Nokia stadig er de største:

http://communities-dominate.blogs.com/brands/2011/02/the-nokia-ceo-burning-platform-memo-at-engagdget-doesnt-ring-true-to-my-ears.html

0 0
Bo 09-02-2011 08:32:11

Har I læst den her: http://www.engadget.com/2011/02/08/nokia-ceo-stephen-elop-rallies-troops-in-brutally-honest-burnin/

Det ser ud til at der kommer til at blive annonceret noget ret så spændende her på fredag. Jeg gætter på at Nokia kuldkaster enten Symbian eller Meego og satser på WP7 i stedet. Det ville i øvrigt være en våd drøm!

0 0
09-02-2011 13:31:10

Her er politikkens artikel(til dem der vil have det på menneskeoversat dansk):
http://politiken.dk/tjek/digitalt/telefoni/ECE1191086/nokia-erkender-vores-telefoner-er-for-kedelige/

Jeg synes det er komisk læsning, igen og igen hører man Nokias fans sige at Symbian er bedre end Android og iOS, og igen og igen kommer der meldinger fra Nokia om at Symbian er en katastrofe. Hvis Bo har ret så ser det under alle omstændigheder ud til at Nokias fans skal passe meget godt på deres nuværende Symbian telefon for det kunne måske ende med at blive den sidste.

0 0
Henrik 09-02-2011 14:41:20

Den der såkaldt "memo" fra Elop er een stor scam, som typer som dig og ringe politiken journalister opfanger uden kritik.

Tag lige og læs det her. Han piller de påstande helt fra hinanden, og han er IKKE Hr. Hvemsomhelst i den her branche:

http://communities-dominate.blogs.com/brands/2011/02/the-nokia-ceo-burning-platform-memo-at-engagdget-doesnt-ring-true-to-my-ears.html

I modsætning til de såkaldte "experter", som ved Tomi Ahonen noget om hvad der foregår i branchen. Han er konsulent for de største selskaber i branchen.

0 0
09-02-2011 16:02:31

Engadget har en lille update hvor der står "its real".

Nu må vi se på fredag, enten bliver Nokia eller Engadget til grin.

Men jeg håber da at Nokia holder sig fra WP7 ellers så ender de bare med at blive endnu en producent af mobiltelefoner.

0 0
Henrik 09-02-2011 16:41:29

For en gangs skyld er vi helt enige!

0 0
Thomas 09-02-2011 13:03:24

Jeg tror ikke på at momoen er ægte, Nokia er jo et A/S, og sådan noget må ikke bare meldes ud hverken internt eller eksternt uden at man sender noget til Børens.

0 0
Thomas 09-02-2011 12:58:00

det kunne også være at WM7 og Nokia skal dele f.eks QT platformen? Det bliver spændende... Kan man se det live på netter?

0 0
Hejselbæk 09-02-2011 12:24:29

Netop. Jeg deler din våde drøm, eller... du véd hvad jeg mener. Nokia m/Windows Phone 7 bliver da win-win for vildt!

0 0
Webhiker 09-02-2011 02:48:13

Hvad præcis er problemet med brugervenligheden på Mokia ? Kom med nogle eksempler tak.

0 0
09-02-2011 17:27:30

@ Webhiker ... glem alt om Henrikmands "problem-svada", det har INTET på sig. Har selv benyttet N8 fra dag 1 og kan overhovedet ikke genkende de såkaldte "besværligheder", ALT kører som en leg og samtidig lynhurtigt ... samt én opladning fuldt ud holder 48 timer.
Så står du og overvejer dit næste køb, bør du efter min allerbedste overbevisning opfatte N8 som en seriøs mulighed.
Her i firmaet indkøbes der nu udelukkende N8 ... da vi har brug for phönes der fungerer og er holdbare, og ikke modeller der ligger ugevis til reparation.

0 0
09-02-2011 17:27:29

@ Webhiker ... glem alt om Henrikmands "problem-svada", det har INTET på sig. Har selv benyttet N8 fra dag 1 og kan overhovedet ikke genkende de såkaldte "besværligheder", ALT kører som en leg og samtidig lynhurtigt ... samt én opladning fuldt ud holder 48 timer.
Så står du og overvejer dit næste køb, bør du efter min allerbedste overbevisning opfatte N8 som en seriøs mulighed.
Her i firmaet indkøbes der nu udelukkende N8 ... da vi har brug for phönes der fungerer og er holdbare, og ikke modeller der ligger ugevis til reparation.

0 0
Halby 09-02-2011 07:27:17

Eksempler tjah se her

http://www.dr.dk/NU/player/#/so-ein-ding/5425

spol frem til 4,25 min. i programmet

0 0
Thomas 09-02-2011 12:29:38

Halvdelen af hvad han siger passer jo ikke, har har ganske enkelt ikke sat sig ind i hvordan telefonen fungerer

0 0
Henrikmand 09-02-2011 14:19:19

Nej - selvfølgelig har han da ikke sat sig ind i, hvordan den fungerer!

Det er da netop, hvad man kan tillade sig at forvente af en TOP-smartphone, som vil konkurrere med Android og iPhone...

Hvorfor er det lige at så mange ikke fatter, hvad det her går ud på?

Brugervenlighed!

Hvis man skal til at bruge en halv evighed på at sætte sig ind i, hvordan en telefon skal sættes op, når man er vant til at konkurrenternes telefoner gør det meget lettere for brugeren, så falder den simpelthen med et brag!

Telefonerne bliver testet ud fra samme forudsætninger - uanset om det er mobilsiden.dk (jeg håber jeg har ret, John ;)) eller om det er Sonne:

Tænd for skidtet, og se hvordan man bliver guidet gennem de mest grundlæggende opsætninger og indstillinger.

... og jeg er personligt bare SÅ enig med Sonne i denne omgang! Det er SÅ bøvlet med Nokia!

Jeg har i øvrigt lige fundet endnu en ting:
Prøv at ringe til en service-telefon, hvor du skal taste fx. 3 for at komme videre...

Det virker nemlig ikke at trykke "Ring op", og så bare trykke på tasterne! Nix! Der skal trykkes "Valg", scrol ned til "Send DTMF", tryk "3", tryk "Send".

Øøøhhhh.... hvem sagde brugervenlighed?

0 0
Henrik 09-02-2011 16:40:50

Whut? Du vælger sgu da bare "Opkalds-funktion" og så har man tastaturet.

0 0
Henrikmand 09-02-2011 18:01:14

Fedt! Det virkede :o) Tak

0 0
Jøren 08-02-2011 20:01:11

Er det i virkeligheden ikke meget opreklameret med alt den iPhone og android? Godt nok tager iPhone og Android godt for sig af alle de nørder derude, men er Sådan noget som Nokias telefoner ikke bare en klassiker, som folk med normale mobilinteresser ikke mindst lige så interreseret i en simpel og funktionsdygtig mobil, der ikke er så meget bøvl med?? En af mine venners Desire kunne ikke lige tåle at ligge i en bil i frostgrader en enkelt nat, er det virkelig noget der overgår en god gammel symbian telefon, der klarer kulde og vand, i begrænsede mængder selvfølgelig.
Tænk på jeres første mobil, eller nogen af de første, hvor meget de blev tabt, uden at modtage en ridse. Forestil jer det samme skete med jeres iPhone, er for den sags skyld de utrolig tunge HTC mobiler?

0 0
Henrikmand 08-02-2011 22:29:04

Nej - det er bestemt ikke "opreklameret", som du kalder det.

Årsagen til at Nokia med N8 og Symbian^3 er lige netop at den IKKE er nem at arbejde med. Den er helt urimeligt besværlig.

Mobilfolket er blevet forkælet af Apple og Android. De 2 har rendyrket og finpoleret brugervenlighed i en grad, som Nokia slet, slet ikke formår at leve op til.

At tænke på min første mobil, er ikke en passende sammenligning i denne sammenhæng. Min første mobil kunne ikke andet end samtale og holde styr på max. 100 kontaktpersoner.

Nokia vil konkurrere på smartphone-markedet, og skal derfor sammenlignes direkte med Android og Apple. Og her taber de på software og brugervenlighed. Og de taber stort (hvis du spørger mig).

Du har helt ret i, at hardwaren er helt i top på Nokia, men det er ikke hér sammenligningen finder sted. For hardware har INTET med begrebet "smartphone" at gøre.

0 0
Henrikmand 09-02-2011 07:40:22

1. Opsætning af mail.
2. Besvarelse af gmail.
3. Håndtering af flere Google-kalendere.
4. Sync med Facebook.
5. Adgang til Facebook.
6. Brug af widgets i al almindelighed.
7. Navigation til valg af progammer/apps.
8. Oprettelse af kontaktpersoner.
9. Udvikling af nye apps til Symbian^3.

Det var lige et lille udvalg, når vi taler om brugervenlighed.

Jeg siger ikke, at Symbian ikke fungerer på ovenstående punkter. Jeg siger, at Android og Apple har gjort det mange gang nemmere for brugerne.

Når man så lægger det ringe udvalg af apps oven i brok-bunken, bliver argumenterne imod Symbian altså temmelig stor. Men jeg kan godt forstå, at udvalget er så lille. Vores eget teleselskab i vores virksomhed har en call-back løsning til roaming opkald, der kan downloades som app. IOS, WP7 og Android har ikke været noget problem at udvikle til, men Symbian^3 kan de ikke få til at fungere...

Men prøv at læse i mobildebatten. Her vil du se listen vokse...

0 0
09-02-2011 17:07:23

- Tjaaa Henrikmand, har dagligt adgang til både Iphone4 samt diverse Android udgaver .. og ikke mindst Nokia N8 som er den foretrukne, i og med brugervenligheden er i top + strømforbruget er det halve af alle andre smartphone + den endnu ikke har haft behov for værkstedsbesøg, hvilket ikke kan siges om de andre !
- Og N8 er og bliver den foretrukne for undertegnede og kan på INTET punkt genkende din svada med "besværligheder" du opremser !

- Ved ikke hvilket firma du arbejder i, men at du har økonomisk fordel i at sable N8 ned, lyser langt væk -set herfra !
- Håber dog John Pedersen tager affære, da jeg hidtil har anset mobilsiden.dk for værende seriøs ... sælger-tricks kan du godt spare dig !

0 0
Henrikmand 09-02-2011 17:49:58

Nå så du mener, at jeg forsøger at sælge produkter herinde? Det synes jeg er morsomt!

Mit job har ingen relationer til telebranchen overhovedet! Men jeg er indkøber af IT- og teleydelser, som en del af min jobbeskrivelse. Derfor indkøber jeg bl.a. mobiltelefoner, som skal dække medarbejdernes daglige behov, og sætter dem op til hver enkelt.

Da vores netværk, servere og mail er outsourced på international koncernbasis, er der indkøbt 3. parts software, som replikerer vores Notes. Denne software er pt. kun udviklet til Symbian S60, og derfor er alle vores telefoner E52 og E71/72 med en 97 Mini "på sidelinjen".

Jeg har så af personlig nysgerrighed valgt at teste med en N8. Jeg har i flere år haft Windows Mobile og Android telefoner. Nu anede jeg så muligheden for (måske) at få en moderne smartphone, som også kunne replikere med Notes. Det lykkedes så ikke, men det er ikke Symbian^3's skyld!

Det har dog givet mig muligheden for at prøve et helt nyt OS, som siden foråret 2010 har været hypet voldsomt som en værdig konkurrent til de andre.

Jeg ventede fra sommerferien til november på at få min N8!

Jeg har en meget bred baggrund for at udtale mig om brugervenlighed, da jeg løbende uddanner vores medarbejdere i brug af deres nye telefoner, og dagligt skal stå til regnskab for evt. problemer, de måtte have.

Jeg ville ALDRIG købe N8 til mine kollegaer!

Så dén omgang brok, du lirer af dig her, Kjeld, kan du godt spare dig. "Sælgertricks"? Nu må jeg le!

En gang til: Det handler om brugervenlighed!

0 0
09-02-2011 18:58:41

Gu-fri-mig-vel Henrikmand ... spørg mig om jeg hopper på din "fine" historie ... din fantasi fejler ihvertfald intet !
- Og din påstand om, du har brugt og gennemtestet N8, kan jeg med sikkerhed konstatere, er direkte ukorrekt ... indrøm det dog, du har bare aldrig været til Nokia, hvilket er en ærlig sag - og de lister du opremser, er jo direkte misvisende ... længere er den ikke !

- For det ER squ da besynderligt som gennemhærdede Iphone4-personager her i huset skifter til N8 ... ikke sandt da ?!
- Her på adressen skal vi bruge -og bruger funktionelle og holdbare arbejdsredskaber, og ikke pop-smarte gadgets !

- Ser frem til din næste "fine" historie !

0 0
Henrikmand 11-02-2011 10:38:44

Orv! Dér døde Symbian lige. Det var synd hva'?

0 0
Henrik 11-02-2011 12:50:15

@Henrikmand:

Er du dum eller hvad?
Uddrag fra Nokia's nye strategi. Symbian er såmænd stadig med, hvilket selvfølgelig også gir mening, da det er Nokia's største indtjening kilde pt.

Såe, kom igen.

" New company structure

As of April 1, Nokia will have a new company structure, which features two distinct business units: Smart Devices and Mobile Phones. They will focus on Nokia's key business areas: high-end smartphones and mass-market mobile phones. Each unit will have profit-and-loss responsibility and end-to-end accountability for the full consumer experience, including product development, product management and product marketing.

Smart Devices will be responsible for building Nokia's leadership in smartphones and will be led by Jo Harlow. The following sub-units now in Mobile Solutions will move under Smart Devices:
- Symbian Smartphones
- MeeGo Computers
- Strategic Business Operations

To support the planned new partnership with Microsoft, Smart Devices will be responsible for creating a winning Windows Phone portfolio.

Mobile Phones will drive Nokia's "web for the next billion" strategy. Mobile Phones will leverage its innovation and strength in growth markets to connect the next billion people and bring them affordable access to the Internet and applications. The Mobile Phones unit will be led by Mary McDowell."

0 0
Henrikmand 11-02-2011 13:10:05

Læs nu lige det statement igen:

"Smart Devices will be responsible for building Nokia's leadership in smartphones and will be led by Jo Harlow. The following sub-units now in Mobile Solutions will move under Smart Devices:
- Symbian Smartphones
- MeeGo Computers
- Strategic Business Operations"

Flot nok! Herefter følger afsnittet:

"To support the planned new partnership with Microsoft, Smart Devices will be responsible for creating a winning Windows Phone portfolio."

... og hvor tror du så selv at fokus bliver lagt, når Microsoft lige er trådt ind på banen, og holder Nokia's nye, og fremsynede CEO i hånden?

0 0
Henrikmand 10-02-2011 14:15:27

Du beskylder mig åbenlyst for at lyve om min egen herkomst og profession. Er det rigtigt forstået?

Jeg tror du skal holde dig på din egen "adresse", og forholde dig til artiklens indhold, fremfor at fremsætte upassende beskyldninger om debattørerne på siden.

0 0
Henrik 09-02-2011 17:07:22

Bare lige inden du eksploderer, så sæt lige din N8 til PCen og start Nokia Software Updater op på PCen.

Der skulle gerne ligge en PR1.1 firmware update på 180 MB. Den fikser en hel del bugs har jeg selv lagt mærke til.

0 0
09-02-2011 09:41:54

Det er interessant så stor forskel det gør om det er Henrik eller Henrikmand der kommenterer N8. Men jeg er fuldkommen enig med dig.

Apple har fremgang med deres computere fordi de er lette at betjene ikke fordi de er billige eller har overlegen hardware(hvis der ses bort fra de kompakte design) når prisen tages i betragtning.

Et andet eksempel på dette er HTC Wildfire, den har heller ikke imponerende hardware, men har software og UI som formår at appellere til mange.

0 0
Noia 09-02-2011 10:29:14

Jo der er masser af Nokia klassiker, men nu snakker vi markedsandele på smartphone markedet, og der kan Nokia ikke følge med, de har simpelthen været aaaaalt for langsomme, og er simpelthen slet slet ikke gode nok til det.
Men jo de har fine telefoner til folk der ikke vil have en smartphone.

0 0
Kasper 08-02-2011 20:48:54

http://www.mobilsiden.dk/nyheder/tdc-den-traditionelle-telefon-pa-vej-ud,lid.14348/

jf. denne artikel på mobilsiden er 7 ud af 10 solgte telefoner hos Tdc privat smartphones. Så nej, jeg vil ikke kalde smartphones for noget opreklameret noget for nørder. Selv min mor har købt en smartphone og hun er bestemt ikke nørdet.

/Kasper fra min Samsung Galaxy S.

0 0
Malte 08-02-2011 20:27:00

Jeg har svært ved at se, hvilken betydning operativsystemet har for, hvorvidt et stykke elektronik kan klare frostgrader eller ej.

Mht. ridser, så kan jeg ikke tælle alle de gange, hvor medlemmer af min familie har rendt rundt med en 'gammeldags' telefon med ridsede eller revnede displays. Min egen hustru brugte gaffa tape rundt om sin Motorola klaptelefon i næste et helt år, før hun opgav den.

Jeg tror ikke, at hardware har meget med markedsandele at gøre. Jeg tror derimod, at det har noget at gøre med, om fabrikanter tror, at de kan fortsætte med at eksistere ved at trække veksler på meriter fra forrige årundrede.

0 0