Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   SMS-fejl i Android bliver nu rettet

SMS-fejl i Android bliver nu rettet

En fejl, hvor SMS'er sendes til den forkerte person, bliver nu rettet i Android-mobilerne.

Det kan være yderst uheldig at sende en SMS-besked til en forkert person. Men ikke desto mindre, er det præcist hvad nogle af brugerne på mobiler med Googles system Android, siden i sommer, har kunnet opleve.

Googles udviklingshold bag Android er klar over problemet, og en løsning er undervejs. Det skriver Computerworld.dk

- "Vi tror ikke, at der er mange brugere, der rammes af denne fejl, men vi har udviklet en rettelse, som vi forbereder at udrulle," oplyser Nicki Kralevich fra Android's projektgruppe.

Undervejs i fejlsøgningen fandt udviklerne også en anden fejl, der i sjældne tilfælde får SMS-programmet til at åbne en anden besked, end den der klikkes på.

Det vides ikke, hvornår SMS-rettelsen bliver sendt ud til offentligheden.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Igor Mortis 21-07-2011 14:42:42

Jeg mindes at have læst, at problemet kun opstår, hvis man bruger det indbyggede sms program i Android. Hvis man bruger f.eks. Handsent til formålet, skulle der ikke være problemer.

0 0
Nygaard 13-01-2011 09:30:42

Det var da fandme også på tide!
Det er en totalt uacceptabel fejl, og noget jeg har oplevet et sted mellem 5-10 gange på min Desire.

0 0
bo stoltze 13-01-2011 00:26:19

Jeg har oplevet det op til flere gange, at den har send forkert. Og dagligt åbner den en forkert sms. Så mangler de bare at rette den sidste fejl de åbenbart ikke har opdaget. Når jeg sender en sms kan den ikke sende den med det samme det sker flere gange om dagen, selvom der er fund signal og har prøvet med andre simkort, med samme resultat. Det er et kæmpe irritations moment.

0 0
Benjamin Jensen 12-01-2011 12:26:03

Utroligt! Da jeg læste tråden omkring Iphone hvor alamen ikke virkede i 4 dage, var der en storm af indlæg fra Android brugere der mente at Iphone var een stor fejl.

Jeg kan da nu konstatere, at der er værre fejl ved Android systemet. Det er da en alvorlig sikkerhedsbrist at den kan sende beskeder til forkerte personer. At den åbner forkerte beskeder er da et stort irritations moment også.

0 0
Sigvardt 12-01-2011 11:05:45

Jeg har aldrig oplevet nogen af delene.
Desire HD.

0 0
Smasher 11-01-2011 23:42:29

Det med den sender sms'er til en forkert person, har jeg så vidt jeg ved, ikke oplevet. Heldigvis.

Men der er af og til at den åbner en besked fra en helt anden person end den man trykker på, lidt irriterende, men ikke noget kritisk.

HTC Desire, stock froyo rom.

0 0
DKShadow 11-01-2011 21:18:27

Det med at den åbner en anden besked en den jeg klikker på sker vel en gang eller to om ugen for mig. Jeg har også ofte "problemer" med, at den viser min netop afsendte besked FØR den, jeg netop har svaret på.

0 0
Louise B 12-01-2011 09:02:53

Jeg har oplevet begge beskrevne ting mange gange - altså flere gange om ugen. Jeg troede bare det var pga. selve telefonen og ikke styresystemet (har HTC Wildfire - den er jo ikke altid lige skarp..). Intet mindre end skønt at det snart (!) bliver rettet, det er godt nok en irriterende fejl!

0 0
Thomas Kristensen 11-01-2011 18:20:15

Har selv en HTC Desire med Stock Froyo Rom og har aldrig oplevet at den har sendt forkert eller åbnet en forkert besked, har hellere aldrig hørt andre brokke sig over det, så fejlen må ikke være så stor igen :)

0 0
21-07-2011 14:49:42

Så er vi 2 :)

0 0
tewic 11-01-2011 12:51:26

Ja det skal nok blive godt når de får fixet den fejl med en forkert besked. Har efterhånden oplevet det lidt for mange gange på min HTC Desire (original Froyo rom). Troede først det var fordi den ikke havde loadet SMS listen helt før jeg klikkede og den så lige fangede en forkert. Men det sker flere gange om ugen for mig nu.

Så sent som i formiddags fejlede den 2 gange i træk.

0 0
gielsgaard 11-01-2011 13:41:32

Ja,endelig må vist være overskriften,den fejl har jo været på HTC meeeget længe.

0 0
Sigvardt 12-01-2011 11:03:59

Huh?
Hvad har HTC med en fejl i Googles system at gøre?
Har Dell så også noget at gøre med fejl i Windows???

0 0
Norupz 11-01-2011 12:34:15

"Undervejs i fejlsøgningen fandt udviklerne også en anden fejl, der i sjældne tilfælde får SMS-programmet til at åbne en anden besked, end den der klikkes på."

Det glæder jeg mig til, at det bliver rettet. For det har jeg alligevel oplevet en del gange på min HTC Desire. Jeg ved ikke om at det er fordi, at jeg kører med custom ROMs, men det kan i hvert fald ikke tælles på 2 hænder, de antal gange det er sket ;)

0 0