Snapchats reklamer er for dyre

Det er ikke billigt at reklamere og slet ikke på Snapchat, der forlanger for meget ifølge nogle firmaer

Snapchats reklamer er for dyre

Godt nok er Snapchat umådelig populært, men det betyder ikke, de selv kan fastsætte prisen på reklamer efter for godt befindende. Det mener en del firmaer, der ikke vil betale de minimum 750.000 dollars om dagen, som Snapchat forlanger.

Snapchat har indtil videre kun forsøgt at sælge reklametid til de helt store firmaer og hvad der bliver kaldt ‘førere i deres kategori’.

Mange firmaer mener, at det er for usikkert at reklamere på Snapchat, når prisen er så høj, selvom appen også tilbyder nogle unikke muligheder.

Læs også: Alle Snapchat-kloner fjernet fra Windows Phone

Firmaet med den populære app kan tilbyde reklamer direkte til et publikum, der traditionelt har været meget svært for reklamefirmaer at nå, nemlig teenagere. Unge er Snapchats primære brugere, og derfor har Snapchat en unik mulighed for at nå et svært publikum.

På den anden side kan appen ikke tilbyde særlig meget statistik over, hvilken type Snapchat-brugere, der rent faktisk får set reklamerne. Dermed er der ikke meget feedback for reklamefirmaerne, der heller ikke er glade for, at reklamerne forsvinder hurtigt.

Læs også: Snapchat er 56 milliarder værd

Appen har nu over 100 millioner månedligt aktive brugere, og i salgsfremstødende har Snapchat fortalt, at firmaerne potentielt kan nå et 2-cifret million-antal af brugere hver dag.

Snapchat skulle sammenligne sig selv og sine reklamer med dem på tv. Her kan en 30-sekunders reklame i amerikansk tv på en af de store kanaler koste typisk mellem 50- og 200.000 dollars, mens en reklame under football-kampen i bedste sendetid koster 627.300 dollars.