Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Snart kan Xperia X10 opdateres til Android 2.3

Snart kan Xperia X10 opdateres til Android 2.3

Android 2.3 Gingerbread er snart frigivet og klar til Sony Ericsson Xperia X10.

Sony Ericsson Xperia X10 (Foto: Mobilsiden.dk)
Sony Ericsson Xperia X10 (Foto: Mobilsiden.dk)

Xperia X10 var for godt 16 måneder siden Sony Ericssons bud på en comeback-smartphone. Og selvom den Android-baserede mobil var et stort skridt frem for Sony Ericsson, når det kom til smartphones, var mobilen ikke uden problemer.

Et af kritikpunkterne var styresystemet Android, der med Xperia X10 kom i en forældet version.

Men selvom produktet forlængst er overhalet af nyere og federe modeller som Xperia Arc, har Sony Ericsson ikke glemt sine gamle kunder, der troede på producenten, og i sin tid købte Xperia X10.

Nu er opdateringen Android 2.3.3 snart klar til produktet, som dermed på softwaresiden kommer på højde med markedets helt nye mobiler.

Sony Ericsson overhaler dermed konkurrenten LG der på deres få måneder gamle topmodel Optimus 2X, fortsat slæber rundt på den gamle Android 2.2-version.

Sony Ericsson skriver omkring frigivelsen af Android 2.3.3: "Softwaretilgængeligheden afhænger af operatør og/eller land. Derfor kan vi ikke oplyse dig om en nøjagtig dato for, hvornår en bestemt opdatering bliver tilgængelig for dig."

Inden du opgraderer

Før du sætter stikket i Xperia X10 og opdaterer så vær opmærksom på, at indholdet på mobilen slettes - dog ikke det indhold som befinder sig på hukommelseskortet.

Den nye udgave af styresystemet til Xperia X10 indeholder blandt andet musikafspiller med equalizer, fotowidget, personlig sortering af genveje til apps, mulighed for at bruge mobilen som WiFi hotspot, samt en udvidet Facebook-integration via funktionen "Facebook i Xperia".

Opdateringen er gratis og hentes via Sony Ericssons website. Installationen sker gennem programmet PC Companion.


Sony XPERIA X10 - billigste pris fra -kr.
Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

johnny 05-08-2011 22:44:40

Fed opdatering den er jo lige som ny

0 0
Per 03-08-2011 11:06:31

Har brugt programmet i telefonen til at tage backup med inden opdatering, men ser til min skræk at pogrammet ikke findes efter opdateringen.

Er der nogen der ved om der findes en anden måde, at impotere den gamle backup på, findes der evt. et program på android market som kan ?

/Per

0 0
johnny 05-08-2011 22:45:49

Nej det tror jeg ikke. Du skulle have downloadet mybackup

0 0
JasikDK 29-07-2011 22:09:49

Den er ved at blive rullet ud!
Jeg har også opdateret min nu til 2.3.3 og det er awesomeness med en x10 som køre noget bedre nu. :)

Nu behøver jeg ikke min LG optimus når den kommer tilbage fra rep! :D

0 0
Patrick Petersen 27-07-2011 20:54:15

SE skriver også at ved opgraderingen til 2.3 vil det blive gjort "umuligt" at downgrade til 2.1 igen.. Så de som gerne vil beholde 1.6 eller 2.1 skal selvfølgelig være opmærksomme på det fredag :)

0 0
Vinkel 27-07-2011 15:37:55

kommer på fredag, det er oplyst flere steder på nettet. Følg evt. denne[url=http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1186045]tråd på XDA[/url]

0 0
Villiam 27-07-2011 19:42:23

og den kommer til alle x10 som findes ? eller kun den udenlandske model ? dvs, på fredag findes den til telia, 3, tdc, telmore, onfone, cbb, callme, telenor og alle de andre mobiler ? eller kun til dem som ikke er brandet ?

0 0
Patrick Petersen 27-07-2011 20:51:23

Jeg har igennem længere tid haft kontakt til nogle medarbejdere hos SE. Den vil komme til alle x10 telefoner som kører på unbranded generic rom. Det betyder at har du installeret en anden rom, er det ikke sikkert du får den.

Har du købt den igennem en udbyder med abbonnement, er det ligeledes heller ikke sikkert, som der også står i nyheden, at du får den. Det er op til den enkelte udbyder hvornår de sender opdateringen ud, da de nok skal have smidt noget lort på før du får den.

Men eftersom bootloaderen blev åbnet på X10 for kort tid siden, burde man kunne smide det på, dog med små fejl, hvis såfremt man er i den procentdel som ikke kan tilkomme den.

0 0
Villiam 27-07-2011 21:38:12

dvs at titlen burde være: android 2.3 kommer til nogle x10 modeller, men langt fra alle.

0 0
Patrick Petersen 29-07-2011 18:56:41

Nej, den burde hedde : "Alle de som ikke har pillet ved deres telefon uden at vide hvad de skulle gøre har større mulighed for ikke at få den, hvor imod folk der har forstand på den er blandt de 10.000 første som får den"

Når det er sagt, er den kommet.. Den kom for knap 4 timer siden.

0 0
Anderstoft 27-07-2011 13:29:05

Jeg har lige opdateret min telefon igår, men det var bare småting. Den kører stadig på 2.1, men tastaturet har fx fået en makeover samt en masse applikationer pludselig er blevet installeret på min x10. Og mediascape er også blevet lavet lidt om designmæssigt i hvert fald.
Den sagde først for et par dage siden, at der var en software opdatering ude, så troede det var 2.3'eren der endelig var ude, men hvad er det her? Blev lidt skuffet må jeg indrømme.. :p

0 0
Anderstoft 27-07-2011 13:32:12

Lige for at give lidt flere oplysninger, da jeg ikke selv har helt forstand på det:

Firmwareversion 2.1-update1
Baseband version 2.1.54
Versionnummer 2.1.A.0.A35

Andre der også har fået den opdatering lige pludselig?

Synes bare det er underligt, at man får én opdatering imens de snakker om at sende en anden opdatering ud.

0 0
JasikDK 27-07-2011 11:34:57

Er det ikke ligemeget, hvilken operatør man har, hvis man opdatere sin telefon gemmem Pcen?
Så burde man da ikke være tvunget af at vente på sin operatør smider den ud? :)

Eller er jeg forkert på den?

0 0
27-07-2011 11:57:57

Når det er at ens mobil er operatør branded så skal den først tjekkes om at opdateringen virker med operatørens apps. Derfor er det at unbranded mobiler får opdateringen før branded mobiler

0 0
JasikDK 27-07-2011 11:41:44

Min skriver nemlig både i PC comp halløj og update, at der er en opdatering til min telefon, men vil ikke opdatere, hvis jeg så ikke kan få signal osv. fordi min operatør ikke har godkendt den.

Er ikke så meget inde i det. :)

0 0
JasikDK 27-07-2011 11:51:21

Nevermind, det var ikke 2.3 opdateringen min fik. :D LOL! Min har været gammel opdateret.

0 0
Villiam 27-07-2011 11:06:58

er det for noget lort at lukke ud ? denne her artikel er ligeså ægte som jeres anden http://www.mobilsiden.dk/nyheder/far-x10-froyo-opdatering-midt-i-2011,lid.13555/ . lad være med at lukke rygter ud, for i overhovedet har snakket med SE om det passer!

0 0
27-07-2011 11:22:13

Det er da noget vrøvl at lukke ud for se har allerede meldt ud at den kommer nu, følger du bare ikke med eller hvad ;-)

0 0
Mobilsiden.dk 27-07-2011 11:11:16

Kære Villiam

Tak for dit indlæg.
Først og fremmest, så taler vi pænt til hinanden her på Mobilsiden.dk !

Når det så er sagt, så KOMMER Android 2.3 til Xperia X10. Udover at vi rent faktisk tidligere har talt med Sony Ericsson omkring emnet, så kan man også få dette bekræftet, ved at følge linket til deres website:

http://www.sonyericsson.com/update/?lc=da&cc=dk&pid=xperiax10

Så jo! Det passer!

0 0
Villiam 27-07-2011 14:38:12

og hvor blev 2.2 af som jeg linkede til ? ;) hmm. og nu bor vi jo i dk, dvs vi kan ikke bruge de udenlandske versioner til noget.

0 0
Patrick Petersen 27-07-2011 20:52:47

Jeg vil mene, at SE har valgt at sende 2.3 ud istedet for, hvilket mobilsiden jo ikke helt kan styre ;) Det kunne jo være SE havde lavet en anden strategi for X10 på baggrund af salget af ARC og NEO :)

0 0
Dennis 27-07-2011 10:52:56

Gælder det også Mini og Mini pro? Eller kun X10 versionen ?

0 0
27-07-2011 11:23:31

Desværre er det kun x10, mini og pro bliver kun på 2.1 og får ikke 2.3.3 ihvertfald ikke fra S/E

0 0
27-07-2011 10:46:29

Hej

Altså inden i kommer med den nyhed så tjek lige om den er tilgængelig, for der er ingen i verden som har kunnet hente den og derfor er den ikke tilgængelig endnu ;-)

0 0
Mobilsiden.dk 27-07-2011 11:01:18

Hej Jan

Det skal jeg beklage. Jeg har overset det med småt...

"Softwaretilgængeligheden afhænger af operatør og/eller land. Derfor kan vi ikke oplyse dig om en nøjagtig dato for, hvornår en bestemt opdatering bliver tilgængelig for dig."

Artiklen er nu justeret....

0 0