Snart reklamer på mobiludgave af Facebook

Reklamerne finder nu snart vej til mobilen via Facebook.

Snart reklamer på mobiludgave af Facebook

Med Facebooks nylige ansøgning om at blive børsnoteret, gav det et offentligt indblik i hvordan det sociale netværks finanser ser ud, og her viste det sig – måske for mange, ikke overraskende, at størstedelen af Facebooks indtjening kom fra annoncer.

Disse tal viste samtidig også, at antallet af brugere fra mobile enheder fortsat var stigende, og derfor har Facebook angiveligt nu set muligheden for også at få indført reklamer på de mobile enheder.

Ifølge unavngivne kilder skulle vi inden længe få indført annoncer på vores mobile enheder, da Facebook arbejder sammen med reklamebureauer, omkring hvad de selv kalder for “featured stories” i brugernes tidslinjer.

Reklamerne skulle være klar i marts måned.

I Facebooks ansøgning om børsnotering fortalte de, hvordan man satser på et voksende marked for mobilbrugere, hvor hele 425 millioner af Facebooks samlede 845 millioner brugere lige nu benytter sig af netværket fra mobile enheder.

Kilde: IntoMobile