Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   So Ein Ding lukker og slukker

So Ein Ding lukker og slukker

DRs TV-program om forbrugerelektronik, So Ein Ding, lukker og slukker når sidste program er sendt i december måned.

Nikolaj Sonne er efter 5 år blevet træt af, at snakke om forbrugerelektronik og vil gerne prøve noget andet, derfor lukker og slukker programmet ”So Ein Ding” i december måned.

 - ”Jeg orker ikke mere, og når vi frem til december har sendt de sidste 4 programmer er det slut,” det fortæller Nikolaj Sonne til nyhedsbrevet DIGImail.

Nikolaj Sonne var med til, at skabe et TV-program om et populært emne, som berører begge køn og nærmest alle aldre - og formen de fandt var både frisk og billig at producerer.

Men Nikolaj er blevet mæt af, at snakke om forbrugerelektronik og vil nu gerne prøve noget nyt inden for TV. Derfor vender han tilbage på skærmen til næste efterår - men her har det ikke noget med elektronik at gøre.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

eBBox 28-11-2013 15:09:38

Bare han ikke bliver ansat på mobilsiden.dk eller mobil.nu - ser gerne at diversiteten i artiklerne forbliver intakt og ligeledes objektiviteten ;)

1 1
escand 25-11-2013 11:23:57

Som såkaldt almindelig forbruger, må man forvente et mix af underholdning og især oplysning om nye produkter. Et program som f.eks. DR, der har en anseelig seerskare, kan ikke baseres på et program for nørder, medmindre man lægger det helt uden for sendetid, og det ville isåfald være en tabsgivende forretning. Men nørder har det med at finde oplysninger ad utraditionelle veje, og nå ind til problemkernen, på en måde som almindelige forbruger ikke har en chance for at forstå. Derfor vil disse sjældet kunne stille sig tilfreds med et program af denne type. So ein ding prøvede efter min opfattelse at balancere mellem disse poler, hvilket blev/bliver sværere og sværere, da producerne prøver at undgå "gentagelser" og tilstræber sig fornyelse for hvert program. Jeg håber der kommer et nyt program der kan fange interessen hos elektronikforbrugerne, men har svært ved at forestille mig hvordan det udfolder sig, hvis man tyr til et helt andet koncept.

0 0
gielsgaard 25-11-2013 16:39:47

Den slags programmer er altid svære at lave, da de fleste har et vist forhold til bestemte produkter, så uanset hvem værten er vil han /hun altid få øretæver.
Bare kig på de forskellige kommentarer herinde.
Men Kenneth Lund , har ganske enkelt ikke x faktor nok til dette, han fungerer der hvor han er, men ikke mere, og det er såmænd fint nok, ser da nogen gange hans programmer.

1 0
Frederik 25-11-2013 10:31:58

Ved ikke hvad jeg skal mene om det. En gang var det et rigtig godt program. Det gik dog ned af bakke over det seneste års tid med hende den kvindelige medvært, som på mig virkede irriterende og som om hun prøver at være "cool" ligesom Nikolaj Sonne, men at det bare tydeligt ikke virkede.
Desuden synes jeg også at programmerne blev fyldt af mere og mere irrelevante anmeldelser for den almindelige forbruger.

3 0
Jesper Søgaard 25-11-2013 08:49:16

Efter Apple ikke længere er innovative så mangler programmet naturligvis noget indhold. Alle andre produkter er jo bare trash talk og benchmarking mod guden Apple. Det værste er at det er blevet et program som Hr og Fru Danmark ser, hvilket giver dem et meget unuanceret billede af elektronik. Det har aldrig været public service!

0 0
Lars 23-11-2013 21:22:08

Er blevet så forfærdelig kedeligt at se. Godt det stopper.

0 1
mbech 23-11-2013 13:56:55

So ein ding ? What hed det ikke So ein Mac ???

0 1
Paw Sandayo 22-11-2013 19:45:04

nu er du jo så heldig at man har så mange programmer at vælge i mellem, så du kunne jo lade være at se på ham, og han kommer jo tilbage i noget andet tv som der står...

0 0
Jakob Harteg 22-11-2013 19:41:13

Klapsalve til Nikolaj for er dejligt program.

2 0
TF 22-11-2013 19:43:38

Helt enig og det vil blive savnet.

1 0
Alfix 22-11-2013 17:51:09

Endelig! Endelig! Shit hvor er det gode nyheder, mage til klaphat-marathon skulle man fanme lede laenge efter.

0 1
Божидар Кунделов 22-11-2013 15:58:37

Det er trist. Selv om værterne blev to og Marie gjorde et kæmpe stykke arbejde har seertallet ikke blevet større. Sådan er det med alle tv programmer. Jeg ville varmt anbefale til alle gadget interesseret at se Living smart TV på Youtube. Altså youtube.com/livingsmarttv
der er gadget nyheder hver morgen kl. 6:00 klar til jer. God weekend

1 1
evilguy 23-11-2013 10:32:58

Seriøst? Jeg har set et par afsnit af Living Smart og jeg har aldrig nogensinde set en mand står og hælde så meget vand ud af ørene, da han skulle beskrive et fremragende produkt, som han kun havde brugt overfladisk i 10 minutter.
Ham fik nogenlunde forklaret hvordan produktet kan bruges - det kan man også læse på indpakningen - og på alle andre områder fejlede han. Han læste ganske enkelt direkte op fra produktets emballage. Hvis han havde testet produktet eller i det mindste blot sat strøm til det, så ville han rent faktisk have lavet en anmeldelse.

Når man kan lave anmeldelser af produkter uden at sætte strøm til dem, så ligger det ligesom niveauet.

Og så synes jeg at have hørt en lille pip-fugl nævne, at Living Smart kun tester produkter mod betaling - nogen der kan bekræfte det?

2 0
LivingSmartTV 23-11-2013 11:38:17

Normalt diskuterer vi ikke den slags spørgsmål i andres forummer med anonyme brugere men jeg vil gerne gøre en undtagelse her:

Det ligger helt fast at vi på Living Smart TV ikke tester produkter mod betaling - vores mening kan ikke købes og vores forretningsplan bygger ganske enkelt på annonceomsætning.

Hvis du tror man kan drive et website på at kræve betaling for at teste, så tager du fejl.

Mht. til at vi anmelder ting efter 10 minutters overfladisk test lyder meget lidt som den røde tråd på Living Smart TV - vi har netop bygget vores koncept op om langtidstest hvor vi normalt bruger produkterne i daglig, praktisk brug gennem flere uger før vi anmelder. Din reaktion lyder mere som om den er baseret på noget fra vores side, der ikke var en test men måske mere en unboxing med "første indtryk".

Har du yderligere spørgsmål, skal du være velkommen til at skrive til mig på kenneth@forlagetkickstart.dk :)

0 1
Xlander 22-11-2013 19:04:08

Comon,du kan da ikke mene at den KLOVN til Kenneth kan noget folk gider at se eller høre på, eller det er måske dig selv Kenneth der har postet her?

1 0
LivingSmartTV 23-11-2013 06:40:14

Du kunne jo tjekke seertallene ud - så behøver du ikke spørge om det er noget folk gider se :)

Håber du finder noget der opfylder dine ønsker - der er jo også mange gode kanaler på engelsk.

0 1
Alfix 22-11-2013 17:52:11

Det hele var enormt kikset. Alle de 90'er backdrops og what not.... Syns det er dejligt at det forsvinder. Ku virklig ikke se hvem det skule appellere til.

1 0
jec 22-11-2013 14:39:56

Det må også være trættende at skulle anmelde alle de android og windows devices, når ens ubetinget kærlighed ligger et andet sted.

0 0
John 22-11-2013 15:56:24

Han havde helt åbenlyst et problem med Windows Phone.

0 1
Allan 22-11-2013 16:28:26

Og netop derfor er det godt at den klovn stopper.

0 1
Rene 22-11-2013 22:21:25

Ind på nationen med jer.

2 0
TF 22-11-2013 22:46:47

Godt sagt rene :-)

1 0
David 23-11-2013 16:47:02

Fuldstændigt enig..!! Jeg kan godt nævne en klovn, og det er ikke Sonne.

1 0
22-11-2013 15:36:16

Tøhø.......

0 0
twitboydk 22-11-2013 14:06:49

Dengang han gad lave programmet. Men den sidste sæson var tydeligvis ikke noget han gad. Jeg tror det gik galt da han fik en kvindelig medvært. Hvad fanden gik det lige ud på?
Det havde været bedre at stoppe programmet dér.
Bortset fra det, er det fair nok ikke at gide lave programmet mere. Jeg ønsker ham held og lykke og håber han ikke skal til at lave et helse program som alle de andre værter

1 0
René Sørensen 22-11-2013 13:37:00

Ærgerligt, men mon ik' DR producere et nyt program med elektronik/gadgets, da efterspørgsel vel er der. Det ville også være en change for at få en mere velafbalanceret fremtræden/anmeldelse, end den Sonne stod for. P1 Harddisken på skærmen er nok bare ønsketænkning ...

0 0
Trentors 22-11-2013 13:48:58

Desværre så står der i kilden at DR ikke har planer om sådan et program.

0 0
ladjo 22-11-2013 14:15:22

Uanset hvem man sætter til,foran det danske folk på tv skærmen, at anmelde det ene eller andet gadget, bil eller kummefryser så vil staklen bukke under for kritik på et tidspunkt. Intet er vel godt nok ej heller valget af produkter der anmeldes...
Kan da godt forstå "man" bliver træt i koderne af det.
So Ein Ding er underholdende, dog nok ikke for alle os nørder, men har da vagt flere ikke gadgetnørders interesse for området.

Men igen, som i fodbold, håndbold og ishockeybold. Er vi alle en meget bedre dommer en den sorte/bolsjestribede laban på banen ;o)

Men noget nyt skal de nok finde på i DR. Dog nok ikke i samme bane... lige med det samme ;o)

0 0