Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Sony Ericsson topper i Sverige

Sony Ericsson topper i Sverige

Når det kommer til mobiltelefoner, er svenskerne glade for deres egne. Nok er Nokia den mest sælgende producent på verdensplan, men i Sverige er det Sony Ericsson, der topper.

Hele 41 procent af alle mobilbrugere på svensk jord render rundt med en Sony Ericsson i lommen, mens kun 24 procent af svenskerne har en Nokia.
Hele 41 procent af alle mobilbrugere på svensk jord render rundt med en Sony Ericsson i lommen, mens kun 24 procent af svenskerne har en Nokia.

Selvom Sony Ericsson efterhånden er blevet meget populære – blandt andet på grund af deres Walkmanbrand, er det faktisk kun seks til syv procent af alle mobiler, der kommer fra den japansk-svenske producent.

Til sammenligning kan Nokia bryste sig af at stå for hele 30 procent af mobilsalget i verden.

Men noget tyder på, at svenskerne ikke tæller med i denne statistik. I alt fald er det tydeligt, at vores naboer meget hellere vil købe mobiler af det hjemvante mærke Sony Ericsson end af finske Nokia.

Hele 41 procent af alle mobilbrugere på svensk jord render nemlig rundt med en Sony Ericsson i lommen, mens kun 24 procent af svenskerne har en Nokia.

Ind på en tredjeplads kommer koreanske Samsung, som ligger lige i hælene på Nokia med 21 procent af svenskerne som brugere.

Hvorfor det netop er svenskerne, som har kastet deres kærlighed på Sony Ericsson kan vi naturligvis ikke sige med sikkerhed. Måske bliver producenten markedsført anderledes i sit hjemland, eller måske handler det om, at svenskerne helst støtter sine egne. Det kan selvfølgelig også være, at årsagen er mere enkel: Nemlig at Sony Ericssons design og funktioner er som skræddersyet til svenskernes ønsker om, hvordan en fed mobil skal se ud.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her



Om brug af cookies