Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Sony Ericsson: Vi vil erobre markedsandele

Sony Ericsson: Vi vil erobre markedsandele

På dagens pressemøde fortalte Sony Ericsson om producentens planer for 2006. Og målet er klart: Der skal scores markedsandele.

Målet for Sony ericsson er at erobre flere markedsandele. Midlet er mange nye mobiltelefoner i 2006 til alle segmenter i befolkningen.
Målet for Sony ericsson er at erobre flere markedsandele. Midlet er mange nye mobiltelefoner i 2006 til alle segmenter i befolkningen.

På nuværende tidspunkt sidder Sony Ericsson på omkring 20 procent af det danske marked, mens producentens markedsandele på verdensplan ligger på lige omkring seks procent.

Det er ikke tal, som Sony Ericsson vil tage til takke med i fremtiden: ”Vi vil gå efter meget mere”, fortæller Kenneth Møller, som er National Account Manager i Danmark på dagens pressemøde. Præcis hvad ”meget mere” dækker over holder Sony Ericsson tæt ind til kroppen på nuværende tidspunkt.

Til gengæld kunne vi godt få at vide, hvordan producenten forventer at nå målet om at erobre markedsandele. Og det er heldigvis ved hjælp af en metode, som kommer forbrugerne til gode.

Masser af nye produkter i 2006

Sony Ericsson har nemlig for få uger siden siden lanceret et større sortiment af mobiltelefoner, som alle blev præsenteret på Mobilsiden.dk.

Kendetegnende for de nye mobiler er, at der er noget til alle segmenter i befolkningen. Lige fra den mest simple og billige basismobiler og de lidt dyrere mellemklassemobiler til de meget avancerede såkaldte high-end telefoner, som primært henvender sig til business-segmentet.

Og det er netop her Sony Ericsson gør en forskel i forhold til tidligere. I 2005 var det sparsomt, hvad producenten havde på tapetet. Og det som kom ud henvendte sig primært til business-segmentet.

Derfor er det rart og vel også en smule overvældende at se, at producenten allerede i første og andet kvartal af 2006 smider to nye walkmanmobiler, tre mellemklasse kameramobiler, tre basismobiler, et par hjgh-end produkter og ikke mindst en masse tilbehør i form af headsets og walkmanhøjtalere på markedet.

Det har den betydning, at alle mennesker - uanset hvilke behov man måtte have, vil kunne finde en mobiltelefon med Sony Ericssons mærke på, som passer til deres behov.

Der er derfor noget, der kunne tyde på, at Sony Ericsson virkelig mener det, når producenten siger, at der er lagt en helt ny linje for 2006 i forhold til tidligere.

Mobilsiden.dk har haft flere af produkterne mellem hænderne, og det ser lovende ud. At brugerne nu har flere muligheder inden for mærket Sony Ericsson er der ingen tvivl om. Nu bliver det bare spændende at se, om producenten bliver belønnet for sit hårde arbejde i form af flere markedsandele.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her



Om brug af cookies