Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Sony har fremvist PlayStation 4

Sony har fremvist PlayStation 4

Nu har både Sony og Microsoft fremvist deres næste generation af spilkonsoller – du kan se PlayStation 4 her.

Både Sony og Microsoft er på vej med efterfølgere til PlayStation 3 og Xbox 360, der blev sendt på markedet tilbage i henholdsvis 2006 og 2005. Dog er konsollerne blevet opdateret siden, og fået nyt udstyr.

Men nu er efterfølgerne på vej og begge selskaber forsøger, at fortælle deres konsoller er centrum for meget mere end bare spil. Det skriver dr.dk.

Sony annoncerede i går på et pressemøde, at deres kommende PlayStation vil give adgang til en bunke videoindhold, som via Sony Pictures vil blive tilbudt brugerne. Microsoft er dog lidt ”foran”, da de for nogle uger siden lancerede noget tilsvarende til deres nye Xbox One.

Sony annoncerede også PlayStation 4 tilbage i februar måned, men her blev den nye maskine ikke vist frem.

 - iOS og Android understøttet på PlayStation 4

Fremvisningen skete så i går og den minder lidt om den tidligere PlayStation 2.

PlayStation 4 kommer på markedet til julehandlen og får på det amerikanske marked en pris på omkring 399 dollars, hvilket er lidt billigere end Microsofts Xbox One, som kommer på markedet i november til en pris på 499 dollars. De danske priser er endnu ukendt.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Jacob 12-06-2013 10:41:03

Ufatteligt at Mobilsiden nu også skriver om konsoller.. Måske skulle man gå over til altmuligsiden.dk?

Den eneste grund til at de gør det, er pga. views fra Google og andre steder, ligesom det var tilfældet med Netflix osv.

0 0
frits 14-06-2013 16:01:18

BUMP

0 0
daddyb 13-06-2013 09:30:37

Mobilsiden har altid skrevet om emner, der har bare den mindste mulighed for mobil interaktion. Sådan har det været de mere end 10 år, jeg har læst med her. - Og det giver faktisk oftest god mening - som i dette tilfælde.
Alle årene har der også været kritik af artikler, deres emner, specielle præferencer mm., og det har uden tvivl været med til at gøre siden bedre, men hvor må det dog være belastende at blive beskyldt for usaglighed og bagtanker gang på gang. Hatten af for, at medarbejderne på sitet aldrig råber HOLD KÆFT i disse kommentarfelter, men svarer rimelig høfligt på selv det værste .... - man må næsten håber, at de har et sted at råbe ude bagved :-)

Og tilbage til emnet, så forstår jeg faktisk ikke hvorfor, man overhovedet overvejer at købe en af de to spilkonsoller. Når man så let som at klø sig ... har mulighed for at tilslutte en billig stationær computer og have et smart trådløst tastatur i sofaen, hvad skal man så med en konsol?
Slut med problemer med onlinespil, netflix og meget mere - det gælder også hele snakken om "smart-TV". hvorfor nøjes med noget så dyrt og brugeruvenligt, når man til selv det billigste TV kan benytte sin computer og få alle muligheder?

Det kan godt være mig, der er lidt fatsvag, men jeg forstår det ikke :-)

0 0
Badawi 11-06-2013 16:59:19

I glemte bare en detalje. Man skal have playstation plus for at spille online på PS4. Jeg forsår ikke hvorfor de går samme vej som Xbox.

0 0
Rena 11-06-2013 17:24:57

Gør de heller ikke Badawi.

Du skal kun bruge PS Plus for at, spille online, mens Netflix, Browsing etc kan nydes af none Plus ppl.

Husk også at, Plus giver dig spil hver månedet (PS+ folket får Drive Club ved PS4 launch :P), Cloud saving, automatic update, early access to beat, discount on stuff.

0 0
Badawi 11-06-2013 19:29:21

Ved xbox for man 2 gratis spil. Men jeg havde håbet på at det ville være gratis :(

0 0
Arthur 12-06-2013 10:15:04

Mig bekendt er det 4 spil man får med playstation plus, ikke kun ét.

1 fuldt ps3 spil, 2 mini/indie spil og 1 klassisk fra den tidligere konsol generation.

Jeg har det dog ikke selv, så jeg ved ikke med garanti.

0 0
Rena 11-06-2013 20:10:40

Indtil Xbox One bliver released også det slut

0 0
Sebastian H. 11-06-2013 16:38:21

Synes helt klart PS4'eren er vinderen. Har haft Xbox før, og det siger mig ikke noget, specielt det. at man skal betale for at spille online...

0 0
Rena 11-06-2013 17:21:55

PS4 kræver PS+ for at, man kan spille online (Se Netflix, Browse etc er dog ikke bag pay wall).

Griner lidt af Microsoft "foran", da eneste Microsoft er foran med er at, tabe console war :)
1. Ingen SP efter 24 timer uden Internet
2. Du kan ikke bare låne en ny ven dine Xbox One spil, men må vente 30 dag efter han er kommet på din Friend list også kan du ikke længere låne det Xbox One Spil ud. - Note at dette måske ikke engang er mulig alt efter hvad publisher syndes
3. Betale for at, se Netflix eller Browse.
4. Virker ikke uden Kinnect 2
5. €499.

Sony vandt det øjeblik de sagde ingen DRM, €399 og Versus 13 exclusive to PS4

0 0
hellas7 11-06-2013 17:29:32

utrolig trist med at PS+ er krævet for at spille online, er meget skuffet over Sony. Troede kun det var noget microsoft kunne finde på.

Anyways jeg har haft playstation 1,2 og 3 og køber helt sikkert også 4'eren ved launch.

0 0
Arthur 11-06-2013 20:16:35

Jeg synes at det er fair taget i betragtning af hvor meget du rent faktisk får for pengene med playstation plus.

Ikke nok med at Sony stiller flere servere til rådighed og gør din online oplevelse en del federe, så får du en hel masse spil med i pakken. Og det er altså ikke spil som er ubrugelige, men store titler.

For 350 kr om året får man altså 4 gratis spil om måneden og en hel masse andet i form af udvidelser og rabatter. Det er pengene værd hvis du spørger mig :)

0 0
hellas7 12-06-2013 09:56:07

Jeg vil slet ikke ind på, om det er pengene værd eller ej. Jeg synes bare det var noget at det, der grundlæggende gjorde PS3 så meget bedre end xbox, fordi de gerne ville have så mange som muligt til at spille online i stedet for at tænke i indtjening

0 0