Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Sony Music-chef: Apples musiktjeneste klar i aften

Sony Music-chef: Apples musiktjeneste klar i aften

Det er nu stensikkert, at Apple i aften lancerer sin nye streamingtjeneste for musik. Det fortæller direktøren for Sony Music.

Direktør for Sony Music Entertainment, Doug Morris (th.), udtaler sig til en konference om Apples musiktjeneste.
Direktør for Sony Music Entertainment, Doug Morris (th.), udtaler sig til en konference om Apples musiktjeneste.

Apples længe ventede musiktjeneste og resultat af opkøbet af Beats bliver en realitet i aften.

Læs også: Apple vil satse stort med Beats-musiktjenesten

Det fortæller direktøren for Sony Music Entertainment, Doug Morris, ved en musikkonference i Paris med navnet Midem.

Ifølge VentureBeat citeres Sony-direktøren for i går at sige: "Det sker i morgen" med hentydning til aftenens WWDC-event, der skydes i gang med en keynote klokken 19:00 dansk tid.

Doug Morris er særlig relevant for lanceringen af Apples musiktjeneste. Han og Sony Music Entertainment er blandt de største pladeselskaber, som Apple skal have en aftale i hus med for at kunne levere et stort katalog til forbrugerne.

Læs også: Dette kan du forvente til Apples WWDC-event

Forud for aftenens event har det ellers været tvivlsomt, hvorvidt Apple kunne nå at få de sidste aftaler i hus med netop Sony Music samt Universal Music og Warner Music. Noget tyder altså på, efter direktørens udmelding, at det er kommet på plads og at Apple ikke behøver at udskyde lanceringen som med det næste Apple TV.

Apple bliver en hård konkurrent

Ifølge Doug Morris bliver Apple med sin musiktjeneste, som ifølge Apple Insider ventes at få navnet ”Apple Music”, en stor konkurrent for især Spotify på grund af Apples mange eksisterende kunder i iTunes.

Læs også: Sådan kan du livestreame Apples WWDC-event i aften

Til et spørgsmål om, hvad Apple kan bringe med sig til den nye musiktjeneste, fortæller han:

”De har over 1.192 milliarder kroner i banken. Og de har 800 millioner kreditkort i iTunes. Spotify har aldrig rigtigt reklameret for tjenesten, fordi det aldrig har været indbringende. Mit gæt er, at Apple vil reklamere for dette helt vildt, og jeg tror, det vil få en haloeffekt på streamingbranchen”, fortæller han.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her



Om brug af cookies