Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Sony på vej med superlinse til smartphones

Sony på vej med superlinse til smartphones

En ny superlinse forvandler smartphonen til et højkvalitets digitalt kamera.

Ifølge rygterne er Sony er på vej til at lancere to typer linser, der benyttes sammen med smartphonen.

Der er tale om linser med indbygget sensor, processor, WiFi, NFC samt SD-kort. Når linsen er monteret på telefonen, kan denne benyttes som viewfinder og betjeningsdel til linsen. Kommunikationen foregår via WiFi.

Konceptet er altså ikke at sætte noget uden på telefonens egen linse, men kun at bruge smartphonen til betjening.

Det skulle være muligt at benytte linserne sammen med både Android og iOS-enheder, skriver Sonyalpharumors.com.

DSC-QX10 og DSC-QX100 forventes at blive præsenteret officielt på IFA-messen i begyndelsen af september.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Kristian Flindt 14-08-2013 23:55:29

Linser er noget man køber hos bageren.....

0 0
Kim 15-08-2013 09:55:00

Den har vi vist været igennem tidligere; Desuden bør man holde sig fra at købe punktummer på overskudslageret, når man skal være efter andre sprogligt... (tre punktummer, ikke to medmindre de er efterfulgt af et treide, og aldrig fire eller flere)

0 0
Kristian Flindt 16-08-2013 23:55:20

Heldigvis er de gratis, så nu får du lige nogle flere, når du er så glad for dem...................................................................

0 0
Kim 17-08-2013 00:27:55

Det er jo så netop ikke mig der har en forkærlighed for dem; og du fattede heller ikke at din kritik var fejlagtig. Alt i alt ikke en god dag.

0 0
Kristian Flindt 23-08-2013 22:34:50

Min kritik var absolut ikke fejlagtig. En linse er en linse, eller en DEL af et objektiv. Tag og få styr på fakta, inden du udtaler dig om mere ;-)

0 0
Kim 24-08-2013 00:48:28

Men helt objektivt, hvorfor skulle man så købe linser hos bageren? Det har jo intet med historien at gøre. Oprikkeren ville være et bedre bud, eller fotohandleren. Tror måske du farer lidt for llet i flinte...

0 0
andreas 14-08-2013 12:13:09

linsen burde da sidde uden på kameraet ( et objektiv som ses her på billedet består af mange linser )

0 0
Michal 14-08-2013 20:11:24

Ja man bliver helt sulten :)

En god ide, ser spændende ud.
Er vild med ideen om den kan tages af og på.

0 0
Kim 14-08-2013 16:27:07

Konceptet er altså ikke at sætte noget uden på telefonens egen linse, men kun at bruge smartphonen til betjening.


Læs mere: http://www.mobilsiden.dk/sony-pa-vej-med-superlinse-til-smartphones,lid.28378/#ixzz2bxBsAWXf

0 0
BE 14-08-2013 13:32:50

Det ligner sgu da en vittighed, eller en meget sen eller tidlig aprilsnar til næste år.

Næ., så giv mig hellere mit lille lommekamera ved siden af min mobil, det ved man da hvad er.

0 0
15-08-2013 10:09:05

Ja kønt er det ikke:-)

0 0