Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Sony udskyder ICS opdatering til Xperia-serie

Sony udskyder ICS opdatering til Xperia-serie

Sony Xperia ejere må nu vente yderligere en måned eller to før de ser Ice Cream Sandwich klar til deres enheder.

Et lækket billede af Sony Ericsson Xperia Arc S med ICS.
Et lækket billede af Sony Ericsson Xperia Arc S med ICS.

Sony Ericsson lovede tilbage i november 2011 at deres Xperia serie ville få Android 4.0 Ice Cream Sandwich opdateringen sidst i marts måned. Men den udmelding kom da Sony og Ericsson stadig var ét brand, nu hedder det bare Sony.

Og det har åbenbart fået tidhorisonten for opdateringen til at rykke sig, for nu melder Sony ud på sin blog at man begynder udrulningen til de første mobiler i midten af april måned.

De første enheder der vil se opdateringen er: Xperia Arc S, Xperia Neo V og Xperia Ray. Disse telefoner vil begynde at få opdateringen fra midten af april og fire til seks uger frem.

Herefter vil Xperia Arc, Xperia PLAY, Xperia Neo, Xperia Mini, Xperia Mini pro, Xperia Pro og Xperia Active få opdateringen i løbet af slut maj eller starten af juni.

Men hvor er Sony Xperia S i denne oversigt spørg du måske, så kan jeg svare at der ifølge Sonys produktside står opgivet til at få ICS i andet kvartal 2012 (april til juni)

Kommentar

x

Opret bruger
05-04-2012 00:26:42

X10i har da fået 2 store opgraderinger, så jeg syntes faktisk ikke du har noget pive over. Den startede trods alt med 1.6........

0 0
Rune 05-04-2012 10:39:47

Ja det ved jeg at den har, men de store opdatering kom også meget sent, og gjorde ikke altid underværker for mobilen. Tror faktisk ikke det kan tælles på én hånd, hvor mange gange jeg skulle kontakte deres support afdeling med dumme og irriterende fejl. Og hvor de endda pludselig fjerner online muligheder for deres telefoner osv.

Men det er jo super fedt, kan jeg godt se !

0 0
Rune 04-04-2012 21:35:26

Ja man skulle tro det var en joke. Men nu vi hele X10 joken igennem igen.

Sony lover og lover, men levere INTET! de lovede support og opdateringer til X10 i 2 år, men hvad fik man? et stort "fuck you" efter et år, hvor de med "tvang" skulle levere 2.3 til telefonerne.

Og sørme så om de ikke laver samme show igen. Ja jeg har ondt af folk som har spildt penge på den nye Xperia serie. Har virkelig meget ondt af jer !

Og så synes jeg det er ærgeligt at Mobilsiden har sony reklamer herinde, når det er så tydeligt at sony er sådan et ringe selskab, som ikke en gang kan levere hele vejen, men kun en halv vare hver gang. Og især med sony's tvivlsomme ry, så undrer jeg mig igen at sony kan få nogle gode anmeldelser.

0 0
SørenB 05-04-2012 09:55:10

Kom endelig ud med det, hvis det hjælper :-)

Men skal vi have ondt af os selv fordi vi skal vente en ekstra måned? Jeg ser ingen tegn på at Sony ikke vil levere ICS til Xperia 2011-serien, men det ser ud til at det trækker ud. Hvis man er modig kan du dog hente en beta og ligge på.

Men 2011-telefonerne virker sådan set rigtig godt - de kan alle opdateres til seneste 2.3-version som tilføjer samme features og opdateringer til de første 2011 telefoner (Arc, Neo) som findes i de sidste (Ray, Arc S). Klart, ICS skal da prøves, men ikke for en hver pris.

0 0
Rune 05-04-2012 10:38:08

Jeg siger bare, at det var samme mølle de startede på med x10. at da den blev lanceret så skulle der (ifølge sony) kun gå kort tid før den fik sin opdatering til det nyeste i sin tid. Skete det? nej der gik foruroligende langtid før de rykkede sig på den front. Og samme med den anden store opdatering, som igen var håbløs bagud

0 0
SørenB 04-04-2012 09:13:13

Hellere få en gennemarbejdet opdatering og så vente lidt længere på den.

Jeg kan anbefale dette link:
http://developer.sonymobile.com/wp/2012/03/30/learn-about-the-technical-differences-between-gingerbread-and-ics/

... hvor Sony beskriver nogle af udfordringerne og potentielle problemer med ICS på Xperia telefoner. Herunder de RAM-problemer de står overfor, og hvorfor man bør overveje om man VIL opdatere til ICS.

0 0
Michael 03-04-2012 23:51:00

På XDA developers har jeg selv lavet en MIUI port til de modeller. Der er dog en der har taget over projektet nu, men det er kun blevet bedre af det.
Alt virker på dem, men du skal bruge en app til at kunne filme med (den der følger med laver force close)

MIUI versionen:http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1578109
STOCK ICS:http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1434001

0 0
zonetrooper90 02-04-2012 21:45:47

Måske skulle i skrive at billederne i artiklen ikke er fra Sonys tilpassede version af ICS...

0 0
Jacob Smidt 03-04-2012 07:49:22

Der står under billedet at det er et lækket billede, ergo er det ikke et officielt billede.

Og hvis du kigger på de apps der er installeret på det lækkede billede, så er der faktisk Sony ikoner.

0 0
Balano 02-04-2012 13:52:55

På XDA kan der downloades ICS ROM til Ray, ARC osv..

Det eneste der stopper opdateringen så vidt jeg ved er Wifi modulet skal godkendes.. Ikke noget Sony(E) kan gøre noget for.

0 0
zonetrooper90 02-04-2012 21:43:54

Man kan bruge DooMLoRDs WiFi/GSM/BT moduler fra alpha versionen og så virker det hele på telefonen uden problemer... det har jeg selv gjort på min Xperia ray og er mega glad for det...

0 0
Steffen Larsen 02-04-2012 12:14:50

Hvad med Xperia X10?

0 0
BallonPedro 02-04-2012 12:35:28

X10 får ikke ICS, derfor er den ikke med på listen.

0 0
Steffen Larsen 02-04-2012 12:49:53

Det er bare underligt når nu Mini og Mini Pro får, som jo er en mindre version af X10.

0 0
Balano 02-04-2012 13:51:42

Nej

X10 mini og X10 mini pro er mindre versioner.

mini og mini pro er nye helt nye og opdaterede versioner af X10 mini og mini pro.

0 0
x