Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Sony vil af med Ericsson i mobilselskab

Sony vil af med Ericsson i mobilselskab

Sony er i gang med at købe Ericsson ud af det fælles mobilselskab.

Den japanske elektronikgigant Sony vil opløse samarbejdet med svenske Ericsson om det fælles mobilselskab.

Det siger flere kilder tæt på sagen til Wall Street Journal.

Forhandlingerne er ikke nye, men har stået på et par år, men Sony presser nu angiveligt på for at nå til enighed. Grunden skulle være, at Sony gerne vil kunne integrere mobil- og tablet-divisioner, ligesom Apple og Samsung gør det.

Ifølge analytikere kommer Sony til at slippe mellem 1 og 1,25 milliarder euro for at komme af med Ericsson.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

LSK 11-10-2011 16:32:10

Jeg er også helt klart til Sony Ericsson mobiler. Så det ville være meget ærgerligt!
Men det lyder ikke som noget man behøver bekymre sig for i den nærmeste fremtid? Eller det skal man måske netop nu.. Det håber jeg i hvert fald ikke.

Det virker også som om se Ray er det nye hit. Ved I hvordan den er i forhold til Arc'en (som jeg overvejer at købe)..??

0 0
Morten Jensen 11-10-2011 18:01:40

Det er næsten den samme brugeroplevelse ;D Fordelen ved Arc er at den har støre skærm! ;D Men den er så også 500,- dyrer

0 0
Morten Jensen 07-10-2011 20:30:35

Jeg er mega Sony Ericsson fan, og har for lang tid siden vænnet mig til at det hedder Sony Ericsson! Jeg tror ikke jeg ville kunne vænne mig til at man splitter dem ad, så man står med Sony og Ericsson og jeg har svært ved at forstille mig en Ericsson top Android telefon!:-(

0 0
John 09-10-2011 14:27:35

Enig. For mig står Sony Ericsson for det bedste fra to verdener. Jeg har tidligere haft S/E-telefoner, som jeg har været rigtig glad for, og nu er jeg med Xperia Ray tilbage ved S/E igen. Den bedste telefon jeg har haft længe.

0 0
Morten Jensen 09-10-2011 22:50:35

Hva har du ellers haft ud over Xperia Ray? ;D

Jeg har haft 8 Sony Ericsson telefoner
T230, K300i, W880i, C510, S312, J108I (Cedar), Vivaz og Xperia Arc ;D

0 0
John 10-10-2011 09:00:33

Jeg har haft T610, K700 (2 gange), W810, P990, P1, T280 (reserve) og nu Ray.
P1 er nok den jeg har været mest glad for. Kombinationen af touch og fysisk tastatur virkede ret godt.
Jeg må dog også erkende, at der i perioden efter P1 ikke rigtig kom noget fra S/E der tiltalte mig. Med Ray har de dog igen fået lavet noget rogtog godt. En drøm at bruge, i forhold til den skod-LG Optimus 2X jeg kommer fra.

0 0
Morten Jensen 11-10-2011 18:03:15

Jeg overvejede faktisk også lidt at købe en P1 ;D Det er faktisk lidt ærgeligt at jeg ikke gjorde det ;-(

0 0
Assersoen 11-10-2011 19:43:38

Startede med en M600, men opgraderede hurtigt til P1, det tastatur var så lækkert! P1 med ordenligt software og jeg smider min iP4 i skraldespanden. Det er den fedeste telefon jeg nogensinde har ejet, og den eneste jeg har haft i over et halvt år, og blev kun udskiftet på grund af defekt skærm.
Relancer P1 inden et evt. salg, SE!!

0 0