Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Sony Xperia Z - årets første Sony topmodel

Sony Xperia Z - årets første Sony topmodel

Sony har netop præsenteret deres nyeste topmodel Xperia Z under dette års CES-messe. Læs om den her.

Sony Xperia V
Sony Xperia V

Sony har netop præsenteret deres nye topmodel Xperia Z, som har en 5 tommer Full HD Reality Display skærm med Mobile BRAVIA Engine 2.

- 2013 - 5 tommer tendens

Ligesom de foregående Sony modeller, som blandt andet Xperia V, så er Xperia Z også vand- og støvafvisende.

Telefonen kommer med en Snapdragon S4 Pro quad-core processor, 2 GB RAM, 13 megapixel kamera, 4G LTE samt den nye STAMINA battery mode, som kan forbedre standby-tiden med op til fire gange, ved automatisk at lukke batterikrævende applikationer, når skærmen er slukket - og starte dem, når skærmen tændes.

Fra salgsæsken er Xperia Z udstyret med Android 4.1 (Jelly Bean), men Sony lover i pressemeddelelsen at den kort efter lanceringen vil blive opgraderet til Android 4.2. 

Xperia Z kommer på markedet i løbet af første kvartal 2013. Prisen er endnu ikke oplyst.

Du kan læse mere om Xperia Z i Sonys pressemeddelelse.

Læs også:
 - Se hvad Sony Xperia Z kan holde til

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Sonny Jørgensen 16-03-2013 21:51:12

Har lige købt denne model idag, da min Samsung Galaxy Note 2 desværre ikke ville virke mere..

Gav 4500 for den hos Telenor Erhverv.. Men ellers koster den vist ca 4800 på mobilpriser.dk

Indtil videre virker den super.. Kunne desværre ikke vente med at købe.. havde ellers set frem til HTC One eller Galaxy S4..

0 0
Erik Østergaard 06-02-2013 21:45:28

Et gæt på en ca. pris? ;-)

0 0
Niels J. H. 15-01-2013 01:27:21

Et stort AK, for kors hvor er det irriterende, at Android telefoner ikke kan synkronisere ordentligt med Apples produkter. Jeg har forsøgt mig gange flere, men må opgive da kalenderne ikke taler ordentligt sammen og efter kort tid har adskillige udgaver af samme aftale - både på telefonen og min iMAc.

Men ellers, så ligner den ny SONY Z en drømme telefon..........

0 0
Thomas Frederiksen 08-01-2013 10:31:58

Jeg synes Sony for urimelig dårlig omtale for deres opdateringer. Jeg er godt tilfreds.

Det største problem med min Arc er ram, og Z har 4 gange så meget. Det skulle række et stykke ud i fremtiden.

0 0
Rena 08-01-2013 09:44:31

Ser godt ud på hardware siden og Software er kun 1 version old, men desværre er det ikke en Nexus telefon :( og Sony er lidt special med opdateringer høre jeg fra min UK ven.

0 0
Peter Frederiksen 08-01-2013 23:08:36

Jeg tror at Sony for et rigtigt godt år, og jeg er sikker på at de bliver meget hurtigere i forhold til opdateringer til deres flagskibe.

Google havde luftet at Sony Xperia S kunne blive Reference Device (som Xoom (US) tablet), men dette bliver ikke rigtigt til noget alligevel.

http://www.androidcentral.com/sony-xperia-s-removed-aosp-project-will-live-sony-github

Men det der er vær at bemærke, at Sony's folk arbejder videre med Aosp version.

Jeg tror også på at Sony kommer til at lave den næste Nexus...

0 0
hellas7 08-01-2013 19:57:53

havde det været nexus software eller havde sony lavet en nexus telefon er jeg sikker på at det ville blive min bedste tlf siden nokia 3310

0 0