Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Sony Xperia Z1 landet på kontoret - klar til test

Sony Xperia Z1 landet på kontoret - klar til test

Sony præsenterede i sidste uge deres nye topmodel, Xperia Z1, som kommer på markedet i oktober – testen er i gang.

Sony Xperia Z1 (Foto: John G. Pedersen)
Sony Xperia Z1 (Foto: John G. Pedersen)

Xperia Z1 er den nye topmodel fra Sony, der er en opdateret version af den seks måneder gamle Xperia Z.

 - Sony Xperia Z – en kæmpe på mobilmarkedet (mobiltest)

Sony Xperia Z1 kommer et 20,7 megapixels kamera, der tager billeder ligesom dem du kan tage med et lille lommekamera. I de fleste smartphones er en sensorchip på 1/3”, men Sony har lagt en 1/2.3” (Exmor RS sensor) i Xperia Z1.

 - Sådan er Sony Xperia Z1 – vi har prøvet den

Forventningerne er store til Xperia Z1 der nu er og pakket ud, så er der kun en ting at gøre – nemlig sætte den op og komme i gang med at teste den på kryds og tværs.

 - Sony Xperia Z1 – kom tæt på den nye topmodel (web-tv)

Sony Xperia Z1 lander i de danske butikker i begyndelsen af oktober 2013 og får en vejledende udsalgspris på omkring 5.199 kroner uden abonnement.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Claus 29-09-2013 10:23:39

Du har nu haft Z1, siden den landede på dit kontor den 15/9, i 14 dage... hvor bliver testen af ;-)

Den er jo allerede i handelen..

Vi venter spændt.eller jeg gør ihvertfald...

0 0
beverly 01-10-2013 08:23:50

Claus...jeg har set at Sony mobiltests er blevet "syltet" tidligere på Mobilsiden. Nu har de haft Sony Xperia Z1 på kontoret siden 15. september og intet er sket eller hørt, trods mobilen har kæmpe interesse. Havde det været en LG man fik i hånden kunne det ikke gå stærkt nok og desuden får de ofte top anmeldelse. Man kan jo begynde at stille sig det spørgsmål om mobilsiden har en underhåndsaftale med LG. Samt at man ikke bringer testen på Z1 før salgedt er i gang med LG G2 ??????

0 0
Carsten 16-09-2013 18:30:06

Følger der en bordlader med i pakken ligesom der gjorde med Xperia Z?

0 0
Søren 13-09-2013 09:04:26

Har Z1 samme folie på skærmen som Z?
Folien bliver meget hurtigt ridset og får ens helt nye telefonen til at se ret grim ud. Under folien har Sony valgt IKKE at coate skærmen, så hvis man tager folien af bliver skærmen vildt fedtet og meget svær at rense.
Det er da en af de mest mærkelige løsninger. Det giver ingen mening at en ny mobil med gorilla/dragontail-glas skal have en folie på. Come-on.

0 0
Bo Cramer 13-09-2013 09:23:06

Det er rigtigt at man med meget besvær kan få den af, men bare en skam at Sony logoen sider på folien, som jo har den opgave at formindske risikoen for at skærmen splinter, men så heller en mindre fedt sugende og statisk skærm. Så det er pest eller kolera, valget er midt :-)
Ps. Men tak for tipset !

0 0
Bo Cramer 12-09-2013 19:09:26

Er der stadigt en plastik film over skærmen ? Jeg finder den noget problematisk, fedt finger og statisk elektricitet suger sig til skærmen. Håber på at det er Gorilla gals.

0 0
Jesper 12-09-2013 20:46:17

Du kan bare pille plastikfilmen af hvis du har lyst.

Glasset på Xperia Z er Dragontail, der er et sammenligneligt proukt med gorilla glass. Så telefonen er ikke mere udsat for ridser end enhver anden.

Plastiklappen på skærmen er en service som Sony og Sony Ericsson alle dage har ydet til deres kunder. Hvis du er ikke kan li' den kan du bare pille den af.

0 0
Bo Cramer 12-09-2013 17:33:07

Har idag en Xperia Z, men er ikke tilfreds med lyden fra højtaleren, den er tynd i lyden og alt for lav lyd. Jeg kan forstå at der må være en eller anden form for membran for at den skal tåle vand, så spørgsmålet er om lyden i Z1 er blevet bedre ?

0 0
... 12-09-2013 16:30:14

Syntes det er desparat af sony at langsere 2 topmodellers på ét år.
Men der er mange der har gjort kunsten efter. So sad..
Men det er fel fair vis den er blevet meget bedre

0 0
Søren D 16-09-2013 12:13:41

Hvordan i alverden når du frem til prædikatet "desperat"? Er det en dårlig ting at Sony sprøjter high-end modeller ud?

0 0
Jesper 12-09-2013 10:49:03

John, når du nu er i gang med at teste Sonys nye modeller, kan du så ikke samtidig høre Sony om, hvornår de åbner op for de API'er, som gør, at virksomhederne kan sikre deres data, hvis de ligger på et Sony device?
Som det er lige nu, kan ingen MDM systemer gøre noget for at sikre disse data på et Sony device, så derfor løber Apple og Samsung med hele enterprisemarkedet pt.

Jeg forstår simpelthen ikke, hvorfor Sony ikke rykker på det marked. Det ligger lige til højrebenet!

0 0
Robert 12-09-2013 09:33:21

Du har travlt med at teste enheder, hva' John? Jeg glæder mig til at høre hvad din mening om skærmen er på denne fon, jeg har ladet mig fortælle den er et kvantespring bedre end på Xperia Z men stadig har lidt problemer med betragtningsvinklerne.

0 0