Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Specifikationer på Nokia N9 lækket

Specifikationer på Nokia N9 lækket

4 tommer skærm kombineret med 64 GB indbygget hukommelse, optagelse af video i HD samt en 1 GHz processor, det lyder næsten for godt til at være sandt.

For lidt over en uge siden dukkede nogle billeder af Nokias nye N9 model op, nu følges der op med nogle rimelig heftige specifikationer.

N9 vil angiveligt indeholde en OLED skærm på 4 tommer, en 1 GHz Qualcomm Snapdragon processor, 1 GB ROM og 512 MB RAM og en intern hukommelse på hele 64 GB. Yderligere er der altså plads til et hukommelseskort på op til 32 GB, så samlet kan du teoretisk komme op på 96 GB plads.

Yderligere vil enheden understøtte WiFi 802.11 b/g/n, Bluetooth v. 2.1, og kameraet kan optage i HD kvalitet ved 30 fps.

Styresystemet skulle være det nye fælles projekt med Intel, nemlig MeeGo version 1.

Specifikationerne lyder næsten for godet il at være sande, og indtil videre skal det nok også tages med et gran salt.

Kommentar

x

Opret bruger
Jonas 01-09-2010 15:36:42

Henrik, jeg tror vi fik fat i, du ikke er stor fan af Snapdragon.

0 0
Henrik 01-09-2010 15:50:40

Jeg er programmør, det er derfor ;-)

0 0
Jøren 31-08-2010 19:07:08

Som altid er Mobilsiden på hade Nokia siden :)
Det er ærgeligt når Nokia er kendt for ofte at komme med overraskende mobiltelefoner, på den ene eller dan anden måde. Tag nu fx N95, lød den ikke også for god til at være sand? hvad med N8?
Nokia Har jo deres N97 som havde release 15 Mar 2009 (ret mig hvis det er forkert) N97 havde 32 GB indbygget, + udvidelse på 16 GB micro SD. Det var muligt for mere end et år siden!

Konklusion: Hvorfor i alverden skulle det være for godt til at være sandt? Nokia kan som alle andre overraske! Se hvor overraskende et comeback HTC hr haft siden Android! Igen vil jeg sige tak for en dårlig Nokia artikkel, måske vi kunne få lidt mere positive anmeldere?
GLæder mig meget til at læse den kommende anmeldelse af N8 som kommer inden en måned skulle jeg mene.

0 0
Andreas Birkjær 31-08-2010 19:58:59

Jeg har intet imod Nokia, og det var bestemt ikke ment som en Nokia "hadeartikel" som du skriver.

Selvom om konspirationsteorier kan være sjove nok, så har vi på redaktionen ikke fået sendt et memo ud som beder os forholde os ovenud kritisk til alle Nokia produkter der dukker frem :)

Grunden til at jeg skriver som jeg gør, er at ingen af specifikationerne er bare tilnærmlelsesvis bekræftede, og selvom de sagtens kan være korrekte, så lyder det virkelig som en heftig maskine, også selvom det er en high-end model. Derfor syntes jeg at det er vigtigt at understrege at der er tale om rygter og at man skal tage informationerne med et gran salt.

0 0
Henrik 31-08-2010 20:38:12

Hej Andreas.

Jeg tror på dig :-)
Og er enig med dig i at det skal tages med et gran salt.

At specs'ne skulle være specielt imponerende, synes jeg nemlig ikke. Hvis det viser sig at være rigtig, at det f.eks. er et Snapdragon chipset den kommer med, vil det være direkte skuffende, specielt taget i betragtning at det ville betyde at N8'eren vil kunne outperforme den. Det bør jo ikke være meningen.

De resterende specs ser fine nok ud, men på ingen måde urealistisk, specielt ikke ting som skærmstørrelsen, masselager på 64 GB, SD kort support, b/g/n wifi, HD support osv. Med undtagelse af 64 GB og skærmformatet, så har N8'eren jo også disse ting.

Noget der også virker underligt i de her rygter, som også gør, at jeg er skeptisk overfor dem generelt, er f.eks. at det skulle være Bluetooth v2.1 der sidder i N9'eren. N8'eren har Bluetooth v.3.0(!). Det giver heller ikke mening.

En sidste ting, som er mit håb, givet Nokia's tidligere juridiske slåskampe med Qualcomm, tvivler jeg på at de vil bruge Snapdragon chipsettet. Hvis man ser på N900'eren, så bruger den TI OMAP chipsettet - det virker mere realistisk (og bedre) at fortsætte med dette.

0 0
Jøren 31-08-2010 20:08:42

Min mening med det var nu også bare at artikler der har noget med Nokia at gøre ikke altid er så positive ;)

Men okay, jeg er med.

0 0
Christoffer 31-08-2010 19:34:21

Søren du er lidt forkert med comeback HTC har aldrig været et hit de har lavet ok smartphones gennem årene men aldrig nogle specielle ikke engang Touch HD vafr god nok og HTC har ikke haft succes med Android for starten Magic og Hero var ok produkter de fik først rigtig succes med Tattoo ikke engang da med HD2 som blev den største succes HTC har først rigtig fået succes med Android på Legend og Desire

lad os håbe at Meego bliver til en stor succes da Nokia ikke vil med på Android bøljen

0 0
Christoffer 31-08-2010 19:34:21

Søren du er lidt forkert med comeback HTC har aldrig været et hit de har lavet ok smartphones gennem årene men aldrig nogle specielle ikke engang Touch HD vafr god nok og HTC har ikke haft succes med Android for starten Magic og Hero var ok produkter de fik først rigtig succes med Tattoo ikke engang da med HD2 som blev den største succes HTC har først rigtig fået succes med Android på Legend og Desire

lad os håbe at Meego bliver til en stor succes da Nokia ikke vil med på Android bøljen

0 0
Jøren 31-08-2010 20:06:25

Undskyld, du har helt ret, det jeg mente at siden Android har de haft lettere ved at kæmpe sig op, eller pludselig blevet en succes eller hvordan man nu skal forklare det?

Enig, MeeGo ser nu også lovende ud, og i samarbejde med Intel, skal det nok blive godt.
Kunne nu også godt bruge en Nokia med Android, eller valgfri OS?

0 0
Henrik 31-08-2010 16:54:39

Selvom amerikanerne sikkert vil juble over Snapdragon, så er Snapdragon et langsomt crap-chipset.

Nokia skulle hellere bruge Texas Instruments OMAP chipsets eller Broadcom's BCM chipsets, som Nokia (og SonyEricsson) gør i deres nye Symbian devices.

Anyway, håber ihvertfald at der er tale om en tilpasset Snapdragon version og ikke den der sidder i Desire.

0 0

Sony Xperia Z3

KONKURRENCE - deltag her
Årets smukkeste mobil ?

Tidligere vindere...

x