Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Spotify er sluppet løs i Danmark

Spotify er sluppet løs i Danmark

Langt om længe er musiktjenesten Spotify kommet til Danmark. En gratis konto giver begrænset adgang til musikkataloget, men begrænsningerne kan fjernes ved køb af et abonnement.

Kalenderen viste 2008, da musik-streaming-tjenesten Spotify så dagens lys, men tjenesten har været afholdt fra at gå ind på det danske marked - indtil i dag.

En aftale med rettighedshaverne er således faldet på plads, og danskernes vej til cirka 13 millioner stykker musik er banet.

Der er tre Spotify-løsninger at vælge imellem. En gratis konto giver adgang til streaming af 10 timers musik - de enkelte numre kan dog maksimalt afspilles fem gange. Hver uge vil man blive tildelt yderligere 2,5 times fri streaming, som kan 'spares op', såfremt man ikke bruger dem. En gratis-bruger kan dog højest opspare 10 timer ud over de originale 10 timer.

Et abonnement til 49 kroner pr. måned giver fri adgang til hele musik-databasen, så længe man nøjes med at streame via computeren. For 99 kroner kan man få fri adgang fra både computeren og mobilen. Oven i hatten giver det mulighed for at downloade musikken til telefonen, så man ikke behøver at hente det 'fra skyen'.

Spotify kan downloades til både Mac og Windows. I mobilkategorien virker Android, iPhone, Symbian, Windows Phone og Palm - du kan få et overblik over understøttede mobiler her.

Læs mere på tjenestens hjemmeside.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Henrikmand 13-10-2011 09:08:28

Der er vel omkring 2,5-3 millioner Facebook brugere i DK, og jeg tror nok at Spotify kan leve uden de 2-300 voksne danskere, som IKKE har Facebook ;o)

Jeg er en af idioterne, der plumber lige ned i livmoderen for alverdens konspirationsteorier, og er storforbruger af Google og Facebook.

Jeg har hentet Spotify, og jeg er IMPONERET! Det er nemt, det er gratis, det virker, og jeg er ikke bundet af et abonnement hos en tele-udbyder som Telenor eller TDC.

Spotify er det perfekte supplement til min Google Music og XiaLive.

0 0
hotpop 13-10-2011 11:36:48

Du er galt på den...
Er du Telenor kunde er al trafik gennem WiMP inkluderet.
Er man ikke telenor kunde betales der alm. datatrafik.

Altså behøver man ikke Telenor for at få WiMP!
Det er desuden en gammel nyhed: http://www.mobilsiden.dk/nyheder/nu-kan-alle-bruge-musiktjenesten-wimp,lid.14320

Men der er jo også fordele ved at værre Telenor kunde, da man kan få det til 49 hvis man er dobbeltkunde :)

0 0
hotpop 12-10-2011 21:09:24

Skriv din kommentar til artiklen her..

0 0
velle 12-10-2011 17:55:23

Kan godt forstå at folk kan se det som et minus at man skal bruge facebook login. Men må sige at det virker fantastisk. Fedt at man som premium kan dl og overfører til den ønskede enhed, så man ikke behøves at bruge unødig data på vejen :)

0 0
Peter 12-10-2011 17:38:00

Sportify kræver Facebookprofil, glem det, er det Facebook der ejer Sportify eller hvad er der gået galt for dem?.
Jeg havde set frem til Sportify :(

Jeg holder mig til TDC play, ellers må man ty til den mere skyggefulde side af internettet.

0 0
hotpop 12-10-2011 21:09:22

Ét ord: WiMP.

Har også haft TDC Play, men WiMP er bare så meget bedre.

0 0
hotpop 12-10-2011 21:09:42

Også i forhold til Spotify!

0 0
hotpop 12-10-2011 21:07:47

Sportify?
Hmm.... ja så kan jeg godt forstå du blev skuffet, når det så var Spotify du fik... ;)

0 0
spock123 12-10-2011 14:19:21

Jeg har lige efterprøvet - og kan se de har lavet det der Facebook stunt for nylig... så nu kan man vist ikke signe up uden..

Sikke noget amatørcrap... hvad tænker de dog på??

0 0
hotpop 13-10-2011 11:38:26

Lav dog en falsk facebook profil.
Hvor svært er det lige...

0 0
spock123 12-10-2011 14:17:36

Det giver iøvrigt ca. 82 danske kroner om måneden for Premium... :)

0 0
spock123 12-10-2011 14:17:04

Det kræver da ikke Facebook for at registrere sig?

Jeg har haft en svensk konto i et års tid - og nu også signet up som Premium i DK...

0 0
Phillyboy 12-10-2011 10:30:21

Jeg forstår ikke alt dette Spotify halløj! Groveshark er helt gratis og køre fint på pc og Mac, og vil du have det på din android mobil så er der app'en Tinyshark og det funker fint.. Spar dine penge og brug dog det som er gratis, der er nok og betale til forvejen... ;-)

0 0
Martin Jensen 12-10-2011 21:32:55

Grooveshark må da være ulovligt ?

0 0
Phillyboy 13-10-2011 12:19:04

Grooveshark er ikke ulovligt, Du kan kun streame fra den, men det rækker vel også for de fleste..

0 0
Bo Westerby 12-10-2011 12:33:46

Grooveshark findes også til Android via deres hjemmeside. Det kræver bare man opretter en bruger og betaler lidt penge.

0 0
Dennis Berner 12-10-2011 15:50:18

syntes bare ikke der er så meget dansk musik der inde, men det kan da have ændres sig for nyligt.

0 0
Dennis Berner 12-10-2011 09:38:34

Skal man stadig have en facebook konto for at oprette sig? for det er vi da trodsalt et par stykker i verden der ikke har.

0 0
12-10-2011 10:11:27

Ja det skal du. Ligesom du skal have en google konto til andre, en itunes konto til iphone osv osv....

0 0
Dennis Berner 12-10-2011 10:14:49

det var ærgeligt, så tror jeg ikke jeg bliver bruger af spotibook. så må man håbe google får deres op inden mobiltelefon boblen er sprunget.

0 0
BE 15-10-2011 19:25:03

Før var det sgu så enkelt, man købte en mobiltelefon, og det var så det.
- Jo, der var både musikafspiller, radio, lommebog o.s.v i, og det virkede.

Nu er det nærmest et spindelvøv man skal ind i når man anskaffer sig en mobiltelefon, og nu om dage er det en smartphone, - og det er også udmærket.
Men, al det skift man samtidig får proppet i sin mobiltelefon, Googlekonto, -maps, Gmail, gamehub, socialhub, places, youtube o.s.v, o.s.v..
Alt det fis kunne lige så godt ligge på "marked" til download hvis man vil have det. - Hvorfor skal alle dog have det proppet ned i halsen fra start af.

Mine behov er ikke nødvendigvis simple eller enkle, for jeg vil udover telefon og kontakter have både have musikafspiller, radio, mail, internet, kalender, fotomulighed, opgaver o.m.a., og kan bruge det når jeg har lyst og brug for det.
Navigation har jeg selv købt og lagt ind til GPS-delen i min mobil.
- Der er kort sagt meget overflødigt lårt i min mobil, som jeg overhovedet ikke har brug for at spilde min tid med, så som Facebook m.m., som er rene tidsrøvere i mine øjne!

0 0
hotpop 15-10-2011 22:06:09

De ting du nævner du ikke har brug for er ikke unødvendige for bl.a. mig.
Men musikafspiller, radio, fotomulighed og opgaver er ikke noget jeg bruger.

.......

0 0
hotpop 15-10-2011 22:06:43

Ups...
Foto bruger jeg :)

0 0
Kim 15-10-2011 21:54:39

det er jo ikke argument for ikke at oprette en konto du ikke bruger.
Mwn sjovt nævner du en række Google informationskilde indsamlingspunkter som man "ikke kan leve foruden"...

0 0
Kim 13-10-2011 10:44:34

Man behøver jo ikke bruge en konto, bare fordi man har den. Blev f.eks. også tvunget ud i en Gmail på et tidspunkt, men kunne aldrig drømme om at bruge den.

Men hvorfor er det du/i ikke vil oprette (og ikke bruge) en Facebook?

0 0
michael 12-10-2011 13:32:00

Ærgeligt, der gik spotify også lige glip af mine 99 kr/m.

Facebook kommer jeg sku aldrig på.

0 0
hotpop 12-10-2011 10:36:27

Jamen...
Hver er problemet i at kalde sig skøre bent f.eks.?

0 0