Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Stadig lange udsigter til betalings-apps i Android

Stadig lange udsigter til betalings-apps i Android

Der er intet der tyder på, at Danmark snart får adgang til betalingsapplikationer i Android Market. "Men vi ser på det," udtaler Googles danske direktør.

Der er i dag ikke adgang til betalings-applikationer i online-butikken Android Market, hvor Android-mobiler kan hente applikationer ned på deres mobil. 

Telefoner som HTC Desire, Sony Ericsson Xperia X10-serien og Samsung Galaxy, der kører på Googles styresystem Android, har dermed ikke adgang til de bedste spil og programmer.

De bedste spil og programmer koster i sagens natur penge, og når der ikke er mulighed for at tage betaling for applikationerne, bliver de simpelthen ikke tilgængelige i den danske version af Android Market.

Stadig ikke på vej

Da Mobilsiden.dk for over to måneder siden spurgte Googles danske direktør Peter Friis om, hvornår vi får betalings-applikationer i Danmark, fortalte han, at det er noget man arbejder på.

- "Vi er en meget stor virksomhed, der vil mange ting, og vi er ikke særligt mange mennesker til det. Jeg har personligt brugt meget tid på dette emne - og tro mig, vi gør hvad vi kan. Det er ikke bare et 'flueben' i systemet, der mangler før det kører", sagde han dengang til Mobilsiden.dk.

Desværre er der intet der tyder på, at vi er kommet tættere på at få betalings-applikationerne til Danmark.

I et nyt interview fortæller Google-direktøren til Mobilsiden.dk, at det stadig er på tegnebrættet, men at der ikke er noget nyt at berette. 

 -"Det er noget, vi arbejder hårdt på internt. Men vi kan ikke love noget endnu," siger Peter Friis nu til Mobilsiden.dk.

Danmark har kun små-applikationer

Android Marked indeholder i Danmark omkring 20.000 små gratis-programmer. Det anslås, at omkring 40 procent af alle applikationer til Android-telefoner er betalings-apps.

Dermed går danskerne glip af blandt andet spillet The Sims og programmet Real Radio Denmark, som for eksempel findes i Apples App Store.

Læs mere:
Android Market runder 30.000 applikationer 
Derfor kan du ikke købe apps i Android Market 
Ingen dato på betalings-apps i Android Market

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Adem 08-06-2010 23:15:34

tja. Trist at der ingen steder står at android baserede telefoner er begrænsede i danmark. Har lige bestilt en Legend, og der stod absolut ingen steder, at jeg ikke kunne købe apps!. Virkelig trist.

Men hold da op hvor er det godt at vi stadig kan få de betalte apps...GRATIS! :)

Kender en måde efter at have søgt rundt på nettet pga dette.. Men det er ulovligt.. Men ret fedt at kunne downloade en masse apps uden at betale for det, også her i DK!.

men erhm.. De lader selv lidt op til det, i det de nærmest har udelukket os i at bruge en mobil som er begrænset!.

0 0
Adem 08-06-2010 23:18:45

Og!..
Det er virkelig irriterende at det ikke står nogen som helst steder?. Er det overhovedet lovligt, at unlade sådan noget?.
Det lyder nemlig ikke lovligt, at der ikke står nogen som helst steder, at man ikke kan købe apps'ne her i dk!. FAldt tilfældigvis over denne side, da jeg søgte efter "android market" på google!
Føler det er spild af penge at jeg har købt en htc!.
Seriøst, jeg giver den nok tilbage og køber en Iphone. Det kan seriøst ikke være rigtigt at vi ikke engang kan købe apps i DK!

0 0
drankard 05-06-2010 16:10:36

Hvis google mener de ikke er klar til at åbne op er der jo nok en årsag, og muligvis også årsager der ikke kommer os ved.

Det er tydeligt at folk der brokker sig her ikke ved hvad software udvikling går ud på, eller ikke selv har haft fornøjelsen af at release et stykke software der ikke har været klart.

gad vide om google har lyst til at høre på den brok der vil opstå hvis de lukker op før deres software det er stabilt? og ikke mindst lovligt ?

Common.. stop det tuderi og hav lidt tålmodighed, google er nogle snedige sataner med vores data, men har vi lyst til at de begynder at lave halvtfærdige Microsoft løsninger, og dårlige undskyldninger for at snige sig uden om retsystemerne ??

Det skal nok komme gutter..

0 0
Martin 28-05-2010 20:11:23

Som jeg forstår problemet, er det fordi at google vil have at hvis man bruger android market, så skal betalingen forgår gennem ens teludbyder. Derfor kræver det en aftale med de respektive teleudbydere.
Mens hvis nogen herinde siger man bare kan roote og installere noget software, så kan man købe, kan det jo ikke passe. Og hvis det er så enkelt at enable det, så er det jo nærmest bare et flueben de skal hakke af. For så er der jo ikke noget rent teknisk der stopper det. Hvis man så bare kunne købe skittet på internettet i det mindste.
Men de har jo success alligevel, så hvorfor bruge krudt på det. Men må indrømme jeg hælder til IPhone næste gang, da min Android (desire) også har data forbindelsesproblemer, hvilket flere har. Det er ligesomom det hele ikke rigtig er klar endnu. om et år måske, så virker Android uden for mange fejl, og man kan købe apps.

0 0
Lecter 29-05-2010 16:51:37

Man betaler via Google Checkout, og det har intet med din teleudbyder at gøre.

Jeg kunne godt få den mistanke at de tjener flere penge på de apps med reklamer i og bare prøver at malke koen så længe det er muligt :)

0 0
28-05-2010 10:09:02

Jeg elsker min X10, men hvis google ikke snart får åbnet for de betalingsapps, så bliver jeg sq nødsaget til købe iphone næste gang. Smartphones i dag, kan ikke alene kører på hvor god hardware de har. Der skal sq også ligge en masse god software til den, og gratis programmer i androidmarked er simpelthen for dårlige... Få fingeren ud google, eller i mister alt det i henter lige nu....

0 0
Nygaard 27-05-2010 16:40:29

Kom nu i sving, Google!

0 0
Norupz 27-05-2010 12:38:25

Nogen burde starte en fællesbevægelse med indsamling af underskrifter og sørge for, at det bliver sendt til den rette mand i Google DK.

Ikke fordi jeg tror det hjælper, eller gør det? For det er måske lige det der skal til, for at google får øjnene op for hvad vi danskere vil c",)

Måske det var en ide, at give mobilsiden underskrifterne i hånden, næste gang de skal snakke med google?

Nogen der er med på ide'en? og er mobilsiden med på ide'en?

0 0
Anders 27-05-2010 12:52:12

Der er en underskrift indsamling i gang.
http://betalingsapps.skrivunder.dk/
Der er desværre kun ca. 2100 der har skrevet under.

0 0
Kasper Siggaard 28-05-2010 09:31:56

/Signed

0 0
Urbanus 27-05-2010 13:04:56

Der findes også en international underskriftsindsamling - vi er jo mange lande der har samme problem, og det er vel hele Google der skal lægges pres på. Desværre ikke med lige så mange underskrifter, men forhåbentlig kommer det: http://www.petition.fm/petitions/androidmarket

0 0
Schwartz 29-05-2010 17:37:46

/Signed

0 0
CerB 27-05-2010 09:19:32

det kræver jo telefonen er rooted :-D bare så alle ved det

0 0
27-05-2010 07:11:57

Søg på "Market Enabler" på google, det er det første der dukker op!.

0 0
Lowkey 27-05-2010 06:48:53

Fair nok, det er ikke bare et flueben, men hvad er det så?
Jeg ville være meget mere overbærende hvis de skvadderrøve bare kunne melde ud, hvad helvede problemet er, i stedet for at komme med den slags meningsløse svar.

Apps betales via Google Checkout, right?
Det har jeg brugt adskillige gange til at købe forskellige ting (blandt andet min N1) og der har ikke været skyggen af et problem.
Ok, de understøtter vist ikke dankort, men det er sgu heller ikke noget stort problem at skaffe sig et visakort.

Google sælger i forvejen Storage, AdWords og Google Apps i Danmark, så jeg har store problemer med at forstå hvor de ikke også kan sælge Android apps.

Android har virkeligt fået vind i sejlene herhjemme i løbet af de sidste par måneder, på grund af telefoner som Legend og Desire. Kunne Google så ikke lige vise lidt engagement og gøre dette til en prioritet?

0 0
26-05-2010 22:32:12

Market Enabler, done deal...

0 0
Peter Hviid 27-05-2010 06:07:40

det er mig en gåde hvor stopkoldsen ligger,
man kunne have på fornemmelsen at det er google selv der er stopklodsen..

det er bare for ringe Google kom dig ind i kampen!?

0 0
Peter Hviid 27-05-2010 05:47:16

og hvor finder man det ?

0 0
27-05-2010 07:11:40

Søg på "Market Enabler" på google, det er det første der dukker op!.

0 0
Urbanus 26-05-2010 21:19:01

Jeg synes stadig det er ufatteligt og uforståeligt. De første 3 måneder efter jeg havde fået min iPhone, havde jeg lagt over 1000 kr. i iTunes/Appstore på musik og apps. Jeg er nok ikke den eneste, og hver gang får Apple sin bid af kagen - det kræver ikke det store regnestykke for at kunne se at det må være en sand guldgrube for Apple!
At Google ikke gider tjene de penge går simpelthen så langt udover min fatteevne at jeg ikke ved hvordan jeg skal beskrive det.

Og som jeg har nævnt før, og som andre nævner, så er det jo ikke rocket science - kreditkortbetalinger på nettet på tværs af landegrænser er ikke ligefrem et nyt fænomen, og det har fungeret fint hos iTunes i årevis.

Det er trist nu hvor Android endelig har fået sit helt store gennembrud og stormer frem.

0 0
Niels 26-05-2010 17:21:02

Godt vi har Mobilsiden til at presse på. Keep up the good work!!

0 0
Mobilsiden.dk 26-05-2010 21:18:53

@Niels. Tak. Vi gør hvad vi kan for at skaffe svar på spændende spørgsmål :)

0 0
CerB 26-05-2010 17:17:13

det er jo en joke det her, når man kan putte et usa sim kort og købe uden problemer, hvorsvært kan det så være

0 0
Anders 26-05-2010 17:08:09

Jeg citerer lige dette ;)

"men vi ser på det," udtaler Googles danske direktør.

det er noget man arbejder på.

Jeg har personligt brugt meget tid på dette emne - og tro mig, vi gør hvad vi kan.

at det stadig er på tegnebrættet

Det er noget, vi arbejder hårdt på internt.

Magen til pladder skal man lede længe efter.
Hvorfor kan han f.eks. ikke bare sige, at det pt. desværre ikke er rentabelt. Det ville jeg kunne forholde mig til.

0 0
Norupz 26-05-2010 14:17:44

Det er simpelthen for dårligt, andet kan ikke siges..! :@

0 0
Henrik 26-05-2010 16:08:01

Ja, det er ret underligt. Det tog kun Nokia et lille år at få både kreditkort og operatørbetaling op at stå i over 50 forskellige lande.

0 0
gielsgaard 26-05-2010 13:55:19

Hvad er det som er så pokkers svært,i itunes er det ikke et problem

0 0
Adem 08-06-2010 23:21:53

tja. Trist at der ingen steder står at android baserede telefoner er begrænsede i danmark. Har lige bestilt en Legend, og der stod absolut ingen steder, at jeg ikke kunne købe apps!. Virkelig trist.

Men hold da op hvor er det godt at vi stadig kan få de betalte apps...GRATIS! :)

Kender en måde efter at have søgt rundt på nettet pga dette.. Men det er ulovligt.. Men ret fedt at kunne downloade en masse apps uden at betale for det, også her i DK!.

men erhm.. De lader selv lidt op til det, i det de nærmest har udelukket os i at bruge en mobil som er begrænset!.

0 0