Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Stadig tvivl om HTC Hero-update

Stadig tvivl om HTC Hero-update

Ejere af HTC Hero har endnu ikke fået en præcis dato på, hvornår den næste software-opdatering er klar. Mobilsiden.dk har forsøgt at få HTC i tale om sagen.

Update - dog ikke til HTC Hero
Update - dog ikke til HTC Hero

Den lovede Android 2.1-update til HTC Hero, der blandt andet skulle rette op på en mængde oversættelsesfejl i softwaren, er blevet en varm kartoffel for HTC.

I hvert fald er mobilproducenten ikke synderligt interesseret i at svare på spørgsmålet om, hvornår den er klar - samt hvad forsinkelsen skyldes.

Siden påske har vi på Mobilsiden.dk forgæves forsøgt at få en præcis, officiel udmelding fra HTC vedrørende den opdatering, som har været lovet siden november 2009.

Den 26. april 2010 modtager vi dog en kopi af en mail, som en læser har modtaget fra HTC's officielle supportcenter, der lover opdateringen i juni måned.

"Hej XX. Tak for din mail angående Android 2.1-opdatering til Hero. Android 2.1 til HTC Hero skulle gerne udkomme i juni. Dette er en estimeret dato, og ikke nogen garanti.", skrives der i supportmailen.

Siden da, har vi gentagne gange forsøgt at få den nordiske direktør for HTC, Peter Frølund i tale. Da det endelig lykkedes, hverken be- eller afkræftede han oplysningerne fra supportcenteret.

- "Med hensyn til Hero update – har jeg p.t. ikke yderligere kommentarer", siger Peter Frølund i et kortfattet mailsvar til Mobilsiden.dk

Sagen kort

Sagaen om HTC Hero-opdateringen startede i november 2009, hvor HTC i et interview med Mobilsiden.dk, fortæller, at opdateringen ventes klar den 13. november 2009.

Siden da bekræfter HTC's topchef Peter Chou ved Mobile World Congress i februar måned, at Hero-ejerne kan glæde sig til en opdatering i april. Efterfølgende sætter den nordiske direktør Peter Frølund den 1. april på som dato.

En række andre ubekræftede rygter og datoer har også floreret på internettet, mens HTC's egen supportfolk skriftligt har meldt juni måned ud, som næste dato på listen.

Den aktuelle status her den 18. maj 2010 er stadig, at Peter Chou lovede opdateringen var klar i april, og at HTC siden, ikke har kommenteret yderligere på sagen.

Stor interesse for opdateringen

HTC Hero kom på markedet i sommeren 2009, og fik hurtigt en stor fanskare på grund af dens innovative muligheder og lette tilgang til avancerede funktioner.

Mange af disse fans modtager vi på redaktionen jævnligt opkald og mails fra. Det gennemgående tema er, at man har svært ved at forstå, hvorfor produktet ikke forlængst er blevet opdateret.

Nogle mener endda, at HTC bevist holder kunderne hen, for at få dem til at købe de nyere produkter, og glemme alt om Hero.

Mobilsiden.dk dækker fortsat Hero-sagen, og vil bringe artikler om emner, så snart der er noget nyt at fortælle.



HTC Hero - billigste pris fra -kr.
Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Kenneth Jørgensen 19-05-2010 12:34:35

Okay, så det lader til at HTC må være tættere på en Hero opdatering end de har været i et stykke tid.

http://www.engadget.com/2010/05/19/sprints-hero-finally-gets-official-android-2-1-upgrade/

0 0
JB 18-05-2010 19:35:30

Nu udkommer 2.2 jo snart - bliver Hero ejerne så spist af med 2.1, når de endelig får lov at opdatere?

0 0
Jesper Søgaard 19-05-2010 08:07:06

Først blev brugerne lovet version 2.0, men blev senere holdt hen med, at man ville vente til 2.1 udkom... mon ikke Froyo er endnu en undskyldning for at nøle med ny software.

Man kan håbe på at HTC læser denne side og ser, hvor utilfredse deres kunder er med deres aftersale service. Det er ikke nok at sprøjte telefoner ud på markedet. Man skal også værne om de kunder man har i forvejen.

0 0
18-05-2010 22:03:39

Havde næsten lyst til at skrive..... Hvad tror du selv?? men ..... Ting tar tid....ihvertfald i Htc`s lille verden....!

0 0
Vstr 18-05-2010 17:27:45

Jeg hoppede straks på android bølgen da HTC lancerede deres HTC Magic. Telefonen var da også fantastisk på daværende tidspunkt. Men men opdateringerne til Magic udeblev i lang tid, på trods af, at det var lovet. Det var vist først halvanden år efter at der kom en opdatering. Men på det tidspunkt havde jeg skiftet til en iphone. Har så siden hen fulgt med i HTC konstante produktion af mobiler. Var faktisk meget hooked på at vende tilbage, efter lanceringen af Legened, men jeg vil ikke igen stå model til ringe og helt manglende opdateringer fra HTC. Hvis HTC fortsætter på denne måde, tror jeg de mister kunder, da der ingen der gider at købe en mobil der er forældet efter få måneder. Stram jer op HTC og vær ærbødige overfor android som har hjulpet jer frem i markedet

0 0
18-05-2010 22:09:44

Jeg tror ikke det er et spørgsmål OM
de mister kunder...snarere hvormange....min hero er også sat til salg,jeg har ikke en udvidet ingeniør eksamen,så jeg kan bombe heroen med en pirat,,,dels ryger garantien,,,og du har ingen garanti for at du kan noget som helst med din telefon bagefter.Kan kun konkludere......DÅRLIG AMATØRAGTIG KUNDEPLEJE.

0 0
thomas 18-05-2010 16:02:03

det er ihvertfal sidste gang jeg køber en telefon fra htc, eller noget andet produkt fra dem. syntes det er at skide på sine kunder, de har givet så mange "uofficiele" udtagelser om at opdateringen snart ville komme, men de holder det aldrig! jeg køber helt sikkert iphone næste gang, og håber virkelig at nogle fra htc vil få øjnene op for hvor utilfredse deres kunder er!

tror ikke Forbrugerombudsmanden kan gøre noget da det er uofficielle udtagelser, men er ikke sikker

0 0
Sven A. 18-05-2010 19:02:54

uofficielle udtalelser har det jo ikke lige været. de kunne ikke være med officielle som når det kommer frem i en video som vises på en officiel hjemmeside.... eller en officiel sammenkomst som MWC?

de har meldt ud klar og officielt at det kommer en opdatering til HTC Hero, men den er ikke kommet.

men om forbrugerombudsmanden kan gøre noget med det eller ej, ved jeg ikke. det er nok pga du køber et færdig produkt. du køber ikke opdateringer til HTC Hero, selv om det kommer nogle...

0 0
thedane9 18-05-2010 14:27:23

Er det egentlig ikke på tide at nogen tager det videre til forbrugerombudsmanden?

Rigtige mange ejere af HTC Hero har købt deres telefon med løfte om, at der ville komme en update, som jo er så markant, at det i princippet er et helt andet produkt. Og så er man egentlig noget på kant med markedsføringsloven, hvilket jo er forbrugerombudsmandens domæne.

Det kunne være interessant, hvis Mobilsiden kunne få en kommentar til sagen fra forbrugerombudsmanden. Kan forbrugerombudsmanden gøre noget i denne sag konkret, og hvordan skal man forholde sig som forbruger til lignende situation - klageinstanser etc.

0 0
thedane9 18-05-2010 13:41:37

"Nogle mener endda, at HTC bevist holder kunderne hen, for at få dem til at købe de nyere produkter, og glemme alt om Hero".

Ovenstående er desværre nok ganske sandt.
Er selv hoppet videre fra Hero til Desire, da Android er min foretrukne platform.
Nu vil jeg så "lege" med min Hero og afprøve diverse uofficiele opdateringer i stedet.

Men det er temmelig øv efter så mange måneders ventetid.

0 0
Jesper Søgaard 18-05-2010 11:47:36

"Nogle mener endda, at HTC bevist holder kunderne hen, for at få dem til at købe de nyere produkter, og glemme alt om Hero".

Det kan godt være de køber noget andet men det bliver da ikke HTC. Jeg købte en 3GS da jeg solgte min Hero (fordi jeg var træt af at vente på opdatering). Jeg synes både Legend og Desire ser rigtig spændende ud, men jeg er bange for at købe et produkt som ikke bliver opdateret fordi HTC kommer med en ny telefon, hver uge.

0 0
BSG 18-05-2010 11:42:19

Hvis HTC ikke kan opdatere HTC Sence i forhold til Android, så sakker de jo bagud, lige som de har gjort med Hero, og det gør at brugeren måske går andre veje når mobilen bliver skiftet ud.
HTC bruger alt for meget tid på at opdatere HTC Sence UI, og jeg er overbevidst at de gør det med vilje, og hvis det samme bliver med Desire, så bliver min næste mobil ikke en HTC.

0 0
Sven A. 18-05-2010 11:08:04

Ufatteligt at de kan køre sådan politik hos et sådan firma i vækst, som HTC er.

Godt nok er vi glad for produkterne som spyttes ud i den andre ende af produktionsbåndet (dog kunne det være bedre med få unike produkter, end 100 ens produkter. Der er måske Sony Ericsson bedre ude vedrørende X10, hvor mini og pro udgave er klar forskell fra det orginale produktet, at det kan være en interesse der ude).

Er det en ting som gør at folk bytter ud produkter de er blivet vandt til, til andre producenter, så er det løgn på løgn på løgn.

"Cry out wolf enough times, and nobody won't believe them anymore!"

Syntes HTC skal tage sig sammen, og holde det de lover. Hvis de ikke kan holde det de lover, så giv en grund til det, og offentlig gør det. I stedet for at folk skal bruge masse tid og energi på at undersøge ting og skrive mail til HTC.

Havde de bare holdt folk opdateret, så ville folk stole mere på dem.

Masse galde fra mig.... tak!

0 0