Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Stadigvæk netværksproblemer hos Oister

Stadigvæk netværksproblemer hos Oister

Problemerne med netværket plager stadigvæk Oisters mobilkunder.

For et par dage siden kunne vi fortælle, at 3 havde løst et længerevarende problem med selskabets 3G netværk.

Nu viser det sig, at problemerne ikke er helt rettet for mobilkunderne hos 3s lavprisselskab Oister.

Kunder klager nemlig forsat over ekstrem langsomme download-hastigheder, der ikke kommer over 1,2 Mbit, hvilket er langt fra de normale hastigheder selskabets kunder kan forvente.

På Mobilsiden.dks søsterside Mobildebat.dk lufter flere debattører deres frustration over problemerne, der nu har stået på i næsten en hel måned.

Mobilsiden.dk har kontaktet 3/Oister for en kommentar til de forsatte netværksproblemerne.

Ifølge Stine Green Paulsen, kommunikationschef hos 3, så skyldes problemerne for Oisters mobilkunder en menneskelig fejl.

Under udbedringen af en anden netværksfejl på 3s netværk er download hastigheden ved en fejl blevet begrænset for Oisters mobilkunder.

Fejlen bliver udbredret i starten af næste uge. Oisters data kunder, der benytter USB modems, har ifølge Stine Green Paulsen ikke været berørt af fejlen.

Oister vil som en kompensation give alle deres mobilkunder fri data resten af december. Oisters data-kunder vil ikke blive kompenseret, da de ikke har været berørt af fejlen.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

henrik 05-12-2011 22:26:47

det køre vel fint nu?, ved det ikke da jeg ikke er ved oister mere!, men jer med iphone har ikke rigtigt været berørt af problemet, da jeres opsætning ikke er helt den samme som dem der bruger android eller windows, og for os kunder der ikke har haft iphones har haft data hastigheder på 1.2mbps, det er ikke ret meget! ikke nok til noget som helst virker! det var som at få en gammel n97 igen mht hastigheder i browser og apps, det har stået på i en hel mdr, jeg personligt havde en pakke med 11gb og bruger ikke mere end det, og så tilbyder de fri data resten af december! det er ikke ok! hvad kan vi bruge det?, altså os der har de store pakker!, hvis de havde givet en mdr gratis! ja så ville jeg havde blevet ved oister:-) men desværre:( farvel og tak for en dårlig service...

0 0
Svend Ole Nielsen 05-12-2011 14:56:22

4Mbps up og 1Mbps ned :)

0 0
Gordon 05-12-2011 12:36:00

Har selv Oister. Viste ikke der var nogen problemer. Min smartphone har kørt fint. Bruger den så ikke som modem så kan være derfor jeg ikke har lagt mærke til det.
Men fri data... Arh, det er lidt letkøbt. Når man har en 6GB pakke og de ikke tager extra hvis man kører over, men sætter hastigheden ned. Så heller halv pris på næste måned eller lign.
Hva siger i?

0 0
Rallerbabz 05-12-2011 15:09:16

Nu har du jo ikke mærket nogen problemer, så du har vel heller ingen krav på at få noget?

Synes det er fair nok tbh.

0 0
05-12-2011 10:53:30

Jeg har Oister på min iPhone. Jeg har ikke oplevet problemer med langsomt Internet har i Aarhus.

0 0
Mike 05-12-2011 14:20:31

Har du mere end 1,2 Mb ned og 0,3 Mb op, på Oister?

0 0
Henning Mortensen 04-12-2011 16:01:21

Af uransagelige grunde understøtter Oister ikke MMS-beskeder for Windows Phone. Måske får man ikke mere end man betaler for.

0 0
henrik 04-12-2011 17:24:02

Hey Henning, hvis det er en htc wp du har? så skal du gå på market via wifi og downloade en app fra htc der hedder konf. af forbindelse! vælg forbindelse oister, så genstarter tlf og det skulle virke:-) men igen det er oister! og hvem ved hvad der kan ske eller være galt?... Men hvis det er htc du har? så prøv det:-)

0 0
hotpop 04-12-2011 18:21:53

"konf. af forbindelse" hedder den da vist ikke!

Mon ikke det er Tweakker: https://market.android.com/details?id=com.tweakker&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwyLDEsImNvbS50d2Vha2tlciJd

0 0
henrik 04-12-2011 18:39:00

Tweaker??? er du sikker det ikke er android market du smakker om, og ikke windows market? jeg kan kun finde noget der hedder tweakers.net den opsætning jeg har fundet til min htc wp er i windows market ( i htc apps) og hedder konf. af forbindelse:-)

0 0
hotpop 04-12-2011 19:13:29

Flovt!
Jo det er da :)

Jeg beklager min uvidenhed, og giver mig selv spark bagi!

0 0
henrik 04-12-2011 20:12:30

Griner det kan jo ske:-)

0 0
hotpop 04-12-2011 21:02:02

Tak for det venlige ord :)

Glædelig jul!

0 0
henrik 04-12-2011 22:51:02

lige over:-)

0 0
henrik 02-12-2011 22:36:45

Jeg har lige skiftet ab pga oisters vildt dårlige håndtering af problemet med nedsat hastighed på data, jeg mener ikke man fra kunde-service/oister kan behandle deres kunder på den måde:( 16 dage ind i mdr uden at ku få en forklaring på problemet, og efter 8 opkald til oister, og en direkte lyve-mail om problemet bliver løst inden den 20/11-12 og alle de "mindre begavet" medarbejdere hos oister der prøver spise en af med! "prøv slukke, og så tænde mobiler igen, så virker det?? ellers ring igen!, det er virkelig for tyndt:( jeg føler jeg har spildt 179,- for noget jeg slet slet ikke har fået, i stedet for fri data resten af december! så ville det være mere rimeligt alle kunder med datapakker fik deres penge for november tilbage, vi er blevet holdt hend med en masse dårlige undskyldninger for at holde på kunderne, jeg mener at de har haft kendskab til problemet, langt før, og kunne havde underettet ens kunder om de kommende problemer!, det er da ikke et sted man gider være kunde:(

0 0
Rallerbabz 02-12-2011 13:13:37

smukt taklet af oister at give fri data resten af måneden. Så er det hele alligevel ikke så slemt igen - især ikke når jeg først får oister om lidt over en uges tid :D

0 0
hotpop 04-12-2011 12:51:26

Jep!
Specielt set i lyset af at de fleste ikke bruger mere end 1 Gb data... :D

Var jeg kunde der, ville jeg satme blive skuffet.

0 0
Rallerbabz 05-12-2011 15:08:12

Ah, det ved jeg nu ikke helt om det passer.

Bruger personligt selv godt med data når jeg bare fyre løs - gerne over de 1 gb.

Der findes mange der bruger 1 gb.

0 0