Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Steve Jobs er død (1955 - 2011)

Steve Jobs er død (1955 - 2011)

BREAKING NEWS: Manden bag ikonprodukter som iPhone, iPod og Mac-computeren er afgået ved døden.

Efter længere tids sygdom har Apples stifter Steve Jobs forladt denne verden.

Dødsfaldet kommer som følge af kampen mod en kræftsygdom, der siden 2004 har plaget ham.

Steve Jobs blev 56 år.

Oplysningerne er bekræftet i en pressemeddelelse fra Apple, der også har lavet en mindeside for Steve Jobs.

Ifølge pressemeddelelsen døde Steve Jobs onsdag den 5. oktober 2011, dagen efter præsentationen af iPhone 4S.

Steve Jobs trådte tilbage som direktør for Apple den 25. august i år, hvor han blev afløst af Tim Cook.

Apple blev grundlagt tilbage i 1976 af Ronald Wayne og Steve Jobs, der opfandt den første Mac-computer.

Læs også:
- Konkurrent: Jobs indflydelse vil vare ved
- Obama hylder Steve Jobs
- It-personligheder mindes Jobs
- Amerikanerne tænder lys for Steve Jobs
- Her er Steve Jobs største succeser


Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Henrik 09-10-2011 13:24:52

Selvom jeg aldrig selv har været æble-mand, er det en trist nyhed. Steve Jobs var i den grad en talentfuld mand, som aldrig stillede sig tilfreds med "godt nok". Hans ildhu, ambition og charme vil blive savnet.

Må han hvile i fred. Ære være hans minde.

0 0
Mikos 06-10-2011 20:57:35

...og Helle blev Statsminister. :-)

Jeg er vist lige så følelsesmæssigt afklaret som et par stykker flere her.

Han var en forretningsmand som forstod, hvordan man kunne lave et produkt, som tryllebandt millioner af mennesker. Han kunne skabe illusioner og tjene store penge på det. Respekt for hans evne til at håndtere denne kunnen. På en materialistisk skala var han helt i top.

Men længere er historien vist ikke. Jeg er overbevist om, at havde han ikke været til/eksisteret, så ville der have været en anden. Mobil arenaen ville have været lige så fantastisk, eller ikke-fantastisk som den er nu, bare på en anden måde.


Derudover: Er det frygteligt at dø?

0 0
Patrick Petersen 07-10-2011 17:25:43

+1 - Tak skal du have! :)

0 0
PiX 06-10-2011 12:04:22

så kører indlæggene igen, som det plejer!

0 0
LukasMendez 06-10-2011 11:50:40

Fuck hvor er det trist! :( Den mand har været med til at gøre mit liv lettere! Man finder aldrig en mand som ham! Fuck hvor jeg kommer til at savne dig Jobs! Du er gud!

0 0
PiX 06-10-2011 12:02:38

Tjah - så kører det igen derudaf, som det plejer!

0 0
Mikael Jensen 06-10-2011 11:14:33

Er overrasket over at så få Android brugere vælger at hakke på Steve nu hvor han "endeligt" ligger helt ned.

Herinde på mobildebat er det sådan, at iPhone brugere lader andre brugere være, men Android brugere skal ind i alt der har med iPhone at gøre og fucke det totalt op.

Er overrasket over der kun er 2 idioter som Patrik og Jake.

Uanset om det er Steve Jobs, eller det havde været en musiker, spilprogrammør osv. Så kan man altså godt vise sin respekt. Vis jer fra den pæne side, og vis, at Android brugere ikke kun er fyldt med røvhuller.

0 0
Patrick Petersen 06-10-2011 18:30:33

Hvorfor skal det køres op i Android vs iPhone? Kunne der ligge nogle ganske andre holdninger bag? Der er trods alt også en virkelighed FØR Android og iPhone.

Det er ikke telefonen der er død. Det er en stor, innovativ CEO. Det vil jeg ikke nægte ham. Men så længe du ikke kan forklare hvorfor jeg brokker mig, udover at jeg åbenbart har en android. Så synes jeg du skal prøve at få styr på dine fakta.

Det har altså INTET med iPhone vs Android at gøre. Det er ham som person. - Produkterne er ligegyldige.

0 0
KimDotDK 06-10-2011 11:48:27

Man skal da lede længe efter dummere kommentar.
Du er da tydeligvis på samme lave niveau, som både Jake og Patrick.
Der er da ligeså mange tomhjernede tumlinger, blandt iPhone tilhængerne, som der er i Android lejren.

I den her sag er det komplet ligegyldigt, hvilken telefon du har liggende i lommen, eller hvilken laptop der står på sofabordet. Et stort ikon i IT branchen er død og han vil uden tvivl efterlade sig et stort tomrum. Han har påvirket branchen i stor grad og det vil hænge ved flere år frem.
Det burde alle kunne se, uanset hvilken producent man er tilhænger af.

0 0
Patrick Petersen 06-10-2011 18:25:46

Det har INTET at gøre med Android eller iPhone - Det kan for sagen være ligegyldig. Så få styr på dine facts hvis du skal til svine folk.

Men jeg føler bare ikke man skal blive hysterisk over at ét menneske dør af kræft. Jeg tror også der døde en ukendt igår og om lidt igen - Han skal naturligvis ikke huskes. Du ser tingene i et andet perpektiv end jeg gør, og derfor har du retten til at tale ned og svine mig til - Jeg synes du er et fantastisk menneske, helt uden perspektiv.

0 0
Durante 06-10-2011 11:32:05

Hold da op, der er da ligeså mange iphone fanboys der er skudt i hovedet... der er ingen der har helle.

Med det sagt, så må må du hvile i fred, Steve. Så fik du en velfortjent ferie.

0 0
Jonas_a 06-10-2011 11:30:30

undskyld mig...så et dumt udtalelse skal man lede længe efter! du udtaler dig om android-bruger; altså alle der har en tlf med android, og så skulle de allesammen hade Steve Jobs, og "hakke" på ham nu hvor han er død??!

Topic: R.I.P Steve Jobs, du var et af de absolut største ikoner i elektronikens verden.

0 0
Søren D 06-10-2011 11:20:58

Og dit indlæg er så ironisk nok det mest malplacerede herinde!

0 0
Jake 06-10-2011 11:08:52

Denne nyhed er tilsyneladende så stor at den har sit eget logo og temamusik.

Han var en erhvervsperson der levede af at folk købte hans produkter.

Folk skulle få et liv i stedet for at gå i massehysteri.

Apples produkter er kun et lille skridt fremad for brugeroplevelse, men et stort tilbageskridt for funktionalitet !

0 0
Jesper Søgaard 06-10-2011 11:56:09

Man kan da håbe på at der er nogen der vil savne dig når du engang er væk. Hvorfor bruge en tråd om en mands død på at svine hans livsværk til?

Måske det egentlig er dig der burde "Get a life?"

0 0
Thomas Kristensen 06-10-2011 12:38:36

Ja det vil jeg nu også sige.
Jeg er selv et android menneske, men ethvert menneskes død er da trist, især dem som har gjordt så meget for andre. Jeg er selv en af dem som hader Apple og der produkter. Men det har da intet personligt. Og jeg syntes nu alligevel godt at man kan vise andre mennesker den respekt som de fortjener lige meget hvem det er :-)
Jeg håber han sov stille ind uden lidelser :-)

Den mand er skyld i at vi har de smartphones vi har i dag :-)
Og det er jeg ham taknemmelige for :-)

0 0
Patrick Petersen 06-10-2011 10:28:52

Er jeg den eneste der tager den selvophøjede mands død med fuldstændig ro? Da jeg læste det klokken 2 i nat må jeg indrømme at jeg blev mere afslappet.
Jeg brød mig overhovedet ikke om hans person, hvilket var grunden til jeg ikke ville røre en Apple-produkt.

- Hvis der er noget efterliv, gad vide om han "mødes" med alle de som døde hos underleverandørene når de skulle producere en ny iPhone.

0 0
06-10-2011 14:39:34

@Patrick

Det er muligt han ikke var guds engel på samtlige punkter, men det ændrer ikke ved at Steve Jobs sammen med Google mere end nogle andre har defineret den teknologiske udvikling det seneste årti.

Uanset om du kan lide manden eller ej, så er din mangel på respekt ikke specielt køn.

0 0
Patrick Petersen 06-10-2011 18:22:31

Jeg siger ikke han ikke var dygtig, innovativ eller teknologisk spasser. - Jeg siger jeg ikke bryder mig om hans holdninger.

Sjovt som jeres meninger er bedre end mine..

0 0
Jesper Søgaard 06-10-2011 12:02:44

Man kan håbe at ingen "bliver afslappet" når du engang dør.

Måske han mødes med dem der døde mens de arbejdede for Foxconn, men helt sikkert er at han ikke mødes med de hundrede tusinder som Apple skaber arbejde og mad på bordet til - de lever nemlig stadig.

0 0
Patrick Petersen 06-10-2011 18:20:14

Det er dit håb. - Jeg angreb ikke dig Jesper. Jeg synes du skal prøve at læse hvad der står igen og er du så uintelligent at jeg bliver nødt til at indtale det for dig, sig endelig til.

Jeg mener bare at alle går amok over én mands død. Tag den for pokker med ro.

0 0
René 06-10-2011 10:36:58

Hvor er du da dum, at hører på. Ha da lidt respekt!

0 0
Patrick Petersen 06-10-2011 18:18:29

Hvem siger jeg ikke har respekt for manden? Der er forskel på accept og respekt.

0 0
Ulrik Damm 06-10-2011 09:46:53

..på alle måder, med den kynisme der skal til for at drive en inovations virksomhed i nutidens verden.
Gad vide om der kommer en "Just one more thing...."

0 0
Noia 06-10-2011 09:00:58

Uanset om man kan lide Apples produkter eller ej, så var Steve Jobs en af vor tids største erhvervsmænd. Han formåede at redde et døende firma og gøre det til det mest værdifulde og få forbrugere til at hungre efter deres produkter.

Verden har lidt et stort tab i dag :(

0 0
Thomas Andersen 06-10-2011 08:32:54

At nok hans forretnings model var noget af kyniske, så forstod at udvikle gode produkter, og han fik gjort skrivebords miljøet tilgængeligt, da manden bag unix ikke viste hvad han skulle bruge det til. Jeg tror udviklingen vil gå i står i computer verdenen, da har sparket gang til de andre producenter. Selv om jeg har skrevet mange negative ting om apple, så bliver han savnet.

Gud være med ham.

0 0
Jesper Søgaard 06-10-2011 08:15:26

Om man er til Android eller iOS så kan man kun beundre denne mand. Steve satte overlæggeren højere end nogen anden i branchen og gud ved hvor mange gange jeg har tænkt: "Det kan sgu ikke lade sig gøre det der".

Ingen andre end Bill Gates har formået at sætte et så stort aftryk på elektronikken som Steve har. Han definerede ordet 'brugervenlighed' med Mac, iPod, iPhone og iPad.

Så sent som i går fik jeg en iPod Touch 2G og på trods af dens, set med nutidens øjne, forældede indmad så fungerer den stadig helt optimalt og mere flydende end mange Android-enheder.

Ære være dit minde, Steve.

0 0
Jonas Jensen 06-10-2011 15:10:30

jeg har præcis samme tanke i hovedet - den mand er noget ganske særligt! ;)

0 0
David K 06-10-2011 08:02:29

Vi har sku mistet en stor mand, uanset hvor fanatisk man er om et produkt/brand eller ej.

R.I.P.

0 0
Henrik 06-10-2011 08:00:14

Jeg er også en af android folket, MEN må erkende dette er et stort tab for os mobil elskere, jeg stod netop igår med hans bog om apple i føtex og ville købe den, da jeg har den dybeste respekt for det manden har udført! Man kan IKKE rokke ved apple produkter og de er bare mere lækre end mit elskede android.

R.I.P STEVE

0 0
Lars 06-10-2011 07:33:25

Man kunne elske eller hade ham, men aldrig ignorere ham. Tech-verdenen er med et blevet meget kedeligere. Du vil blive savnet.

R.I.P. Mr. Jobs

0 0
Joddler 06-10-2011 07:19:36

Selvom jeg er på Android siden, så er det med dyb medfølelse, at jeg skriver dette er en sørgelig dag for mobil industrien!!

0 0
Mads Laursen Vig 06-10-2011 07:46:16

Jeg er helt med dig. Steve Jobs er en fantastisk mand, og han har gjort et helt igennem fantastisk arbejde for Apple, og for hele tech-verdenen. Hans død er et stort tab på mange fronter. I det mindste har han endelig fået lov at få fred. Kræft er noget møg!
Ære være dit minde, Steve Jobs - du var en stor mand!

0 0